  • 21. Data: 2012-02-01 06:39:07
    Temat: Re: Duszność (choć wcale nie astma) elektroluminescencji ;)
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 01.02.2012 07:14, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Poczyta Kolega co to jest fosforescencja i czym się różni od
    > luminescencji ;-)

    Sorki. Chodziło oczywiście o różnicę między fosforescencją i fluorescencją.

  • 22. Data: 2012-02-01 08:34:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Wednesday, February 1, 2012, 7:39:07 AM, you wrote:

    > Sorki. Chodziło oczywiście o różnicę między fosforescencją i fluorescencją.

    Co ja pacze! Sam się pomyliłeś!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-02-01 09:35:03
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    > Co ja pacze! Sam się pomyliłeś!

    Hmmm... czy odpowiadałem Koledze RoManowi czy Leszkowi ? Czytnik mi
    szwankuje ?

    fluorescencja - świecenie pod wpływem bombardowania fotonami z zakresu
    widzialnego, UV itp. Zanika zaraz po ustaniu wzbudzenia.
    fosforescencja - j/w + świecenie trwa jeszcze dłuższą chwilę po zaniku
    wzbudzenia.
    Zjawiska podobne różniące się czasem świecenia po zaniku czynnika
    wzbudzającego. Oba są rodzajem luminescencji, a dokładnie fotoluminescencji.

    Czy się pomyliłem? Można uznać, że tak. Palce poszły szybciej po
    klawiaturze niż pomyślałem ;-) Ale się natychmiast poprawiłem. To chyba
    nie takie ciężkie przestępstwo ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 24. Data: 2012-02-01 09:50:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >P.S. Ekran lampy oscyloskopowej w moim wobuloskopie potrafi świecić
    >jeszcze kilka minut po zgaszeniu światła w warsztacie, mimo że
    >wobuloskop tego dnia nie był włączany.

    Niech zgadne - masz swietlowki ?

    Pamietam to zjawisko, chopc prawde mowiac - przy zarowkach nie
    testowalem.

    J.

  • 25. Data: 2012-02-01 10:04:39
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Wed, 1 Feb 2012 10:50:28 +0100, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    a.pl...

    > Niech zgadne - masz swietlowki ?
    >
    > Pamietam to zjawisko, chopc prawde mowiac - przy zarowkach nie

    Przy żarówkach efekt ten sam.

    --
    Artur Stachura

  • 26. Data: 2012-02-01 10:30:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Wednesday, February 1, 2012, 10:35:03 AM, you wrote:

    > Hmmm... czy odpowiadałem Koledze RoManowi czy Leszkowi ? Czytnik mi
    > szwankuje ?

    Odpowiadałes na publicznej grupie dyskusyjnej - czyżby czytnik Ci
    szwankował?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2012-02-01 10:31:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
    > Kupiłem multiLEDkę wkręcaną w oprawkę z gwintem E14 -- ma moc 1.7 wata.
    > Świeci ciemno (jaka moc, taka jasność) ale świeci także po wyłączeniu,
    > i to nie ułamek sekundy, a znacznie dłużej -- może i minutę, tyle że
    > oczywiście bardzo ciemno.
    [..]
    U mnie w łazience "żarzą" się 4 ledówki po wyłączeniu, stale, zawsze,
    równomiernie, czytać przy tym na pewno się nie da, jest to efekt
    upływności prądu z kabla zerowego na którym jest wyłącznik oraz wilgoci.
    6 ledówek w kuchni nie ma tej przypadłości.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 28. Data: 2012-02-01 14:32:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz Kurczyk" 4f28d84a$0$26697$6...@n...neostrada.pl

    > P.S. Ekran lampy oscyloskopowej w moim wobuloskopie potrafi świecić jeszcze kilka
    minut po zgaszeniu światła w warsztacie, mimo że
    > wobuloskop tego dnia nie był włączany.

    Chyba muszę włączyć, i to na długo, aby dała z siebie światło po wykręceniu.
    Raczej światłem otoczenia nie nasyci się.
    Wieczorkiem sprawdzę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2012-02-01 14:37:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RoMan Mandziejewicz" 5595216502$2...@s...com

    > Co ja pacze! Sam się pomyliłeś!

    A coś na temat potrafisz napisać? :) Minister Kudrycka
    swego czasu była dumna ze swych uczennic, które nauczyły
    się boksowania. Jesteś wychowankiem szkoły tej pani?

    Nie tyle sam siebie pomylił, co sam siebie poprawił. :)
    A czy Ty pojmujesz ów (ewentualny -- bo ja na tym nie znam
    się i nie mogę tego oceniać) błąd i owe naprawienie -- trudno
    zgadnąć, ale IMO nie, skoro niczego rozsądnego nie dodałeś. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-02-01 14:45:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AlexY" dw8Wq.1075$z...@n...ams2

> [...]
    > efekt upływności prądu z kabla zerowego na którym jest wyłącznik oraz wilgoci. 6
    ledówek w kuchni nie ma tej przypadłości.

    Jak już pisałem -- moja świeci po wykręceniu. :) I raczej z ręki mi
    nie je. ;) I wcale nie dlatego, że mam awersję do podporządkowywania
    sobie kobiet masturbujących się śweczkami. ;)

    -- Z ręki mu jedzą te, które {masturbują się} świecą? ;)

    Wieczorem sprawdzę, czy LEDki zadawalają się światłem dziennym,
    bądź świetlówkowym, czy muszą być włączone do ,,kontaktu''. Być
    może jednego wieczoru nie starczy do tego eksperymentuM. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'