  • 1. Data: 2011-12-30 20:53:37
    Temat: Durne pytanie... poziom napięcia na porcie rs232
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zaczęło się od tego, że chciałem wgrać OpenWrt na Linksysa WRT160NL.
    Wgrywanie skończyło się udupieniem routera (po tym fakcie wyczytałem w
    wielu miejscach że jest to częsty przypadek) i teraz muszę go podnieść
    za pomocą kabelka szeregowego. Natykam się na informacje że przy
    wgrywaniu z komputera należy mieć konwerter napięć na 3,3V przy czym
    wszyscy korzystają z przejściówek usb->rs232. Ja u siebie w laptopie
    mam port szeregowy więc w żadne przejściówki nie muszę się bawić,
    natomiast co z napięciem? Guglałem po chipsecie intela który obsługuje
    ten port ale póki co nie mogę się doszukać informacji...

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-12-30 21:22:15
    Temat: Re: Durne pytanie... poziom napięcia na porcie rs232
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 30.12.2011 21:53, Lisciasty wrote:

    > natomiast co z napięciem?

    Może być od -15 do +15V - zwykle jest koło 9...10.
    Musisz dać konwerter (ja mam max232), bo dla -15V odpowiada +3V, a dla
    +15 - 0V. Ja zasilam konwerter +5V, więc daje 0-5V i nic złego się nie
    dzieje. Można użyć kabelka RS od starszych telefonów w roli konwertera.

    Mirek.

  • 3. Data: 2011-12-31 00:19:38
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    http://openlinksys.info/forum/viewthread.php?thread_
    id=8677

  • 4. Data: 2011-12-31 08:08:14
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > http://openlinksys.info/forum/viewthread.php?thread_
    id=8677

    Z reuły w takich urządzeniach sygnały są o odwróconej polaryzacji i niższych
    napięciach.
    Ja w tym wypadku stosuje coś takiego
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp00101.html.

    Gejzero.

  • 5. Data: 2011-12-31 08:44:41
    Od: Zbych <z...@o...pl>

> [...]
    > wszyscy korzystają z przejściówek usb->rs232. Ja u siebie w laptopie
    > mam port szeregowy więc w żadne przejściówki nie muszę się bawić,

    Napięcie i tak nie jest dopasowane. Musiałbyś po drodze dać ST3232.
    Najprościej w takim wypadku jest kupić kabel USB-RS od jakiejś starej
    nokii. Poziomy napięć na wyjściu tych kabli to zazwyczaj 3,3V.
    Poszukaj na allegro DKU-5 lub CA-42

    http://allegro.pl/listing.php/search?category=4&stri
    ng=DKU-5&order=d&change_view=1