  • 1. Data: 2011-02-14 16:18:43
    Temat: Drukowanie -powrót zagadnienia.
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    Dojrzałem. Chce drukować moje zdjęcia. Format co najmniej A4 - żadnych
    tam pocztówek 15x10. A4 - albo i A3 nawet. Decyzja w zasadzie podjęta:
    Epson Stylus Photo R800 lub R1900. I tylko jedno ale: Mianowicie
    drukowanie fotografii monochromatycznych - czy te drukarki dadzą radę?

    A jeśli nie te to jaka?

    Budżet na drukarkę to 1500, no, powiedzmy max 2000 złotych.
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 2. Data: 2011-02-14 16:34:22
    Temat: Re: Drukowanie -powrót zagadnienia.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Zbierzchowski wrote:
> [...]
    >
    > A jeśli nie te to jaka?
    >
    > Budżet na drukarkę to 1500, no, powiedzmy max 2000 złotych.

    szkoda właśnie sprzedałem fajną R2400 :)

  • 3. Data: 2011-02-14 16:49:36
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-02-14 17:34, Marek Dyjor pisze:

    > szkoda właśnie sprzedałem fajną R2400 :)

    W przypadku drukarki używka raczej nie wchodzi w grę...
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 4. Data: 2011-02-14 18:49:25
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    >
    > A jeśli nie te to jaka?
    >
    > Budżet na drukarkę to 1500, no, powiedzmy max 2000 złotych.

    Epson wprowadził R3000, przy czym ma zamiar nadal oferować R2880 -
    dzięki czemu będzie ona bardziej przystępna cenowo. Interesująco też
    przedstawia się obecna cena Canona Pro9500 MkII, co również pozwala
    wyciągnąć pewne wnioski. R1900 to bardzo fajna drukarka, świetna do
    drukowania błyszczących zdjęć kolorowych, ale jeśli chcemy drukować
    B&W a do tego sadzimy się na matowe kartony fineartowe, to jednak
    warto troszeńkę dołożyć.

  • 5. Data: 2011-02-14 18:55:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Zbierzchowski wrote:

    > W przypadku drukarki używka raczej nie wchodzi w grę...

    jak lubisz płacić to twój wybór :)

    R800 to dobra drukarka tylko tusze sa drogie jak zresztą do każdego
    EPSONA...

    R2400 z CISem to super drukarka A3+ a koszt druku jest mierny...

  • 6. Data: 2011-02-14 20:11:54
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-02-14 17:18, Andrzej Zbierzchowski pisze:
    > Mianowicie
    > drukowanie fotografii monochromatycznych - czy te drukarki dadzą radę?

    Żadna drukarka z jednym czarnym nie oferuje poprawnych wydruków BW.
    Zawsze będą zafarby.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 7. Data: 2011-02-14 20:40:08
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-02-14 5:18, Andrzej Zbierzchowski pisze:
> [...]
    >
    > A jeśli nie te to jaka?
    >
    > Budżet na drukarkę to 1500, no, powiedzmy max 2000 złotych.

    Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że:
    1. drukarki z jednym atramentem czarnym nie dają rady - wydruki
    czarno-białe wyglądają źle (używałem kilku różnych drukarek Epsona).
    Atramenty czarny + szary to minimum, ale najlepiej czarny + szary +
    jasny szary.
    2. atramenty - zamienniki trzeba dobierać bardzo uważnie - przez pewien
    czas używałem zamienników - w efekcie niedawno powędrowały do śmietnika
    zdjęcia drukowane przy ich zastosowaniu 8 - 10 lat temu - kolory
    rozjechały się niemiłosiernie. Zdjęcia drukowane przy użyciu
    oryginalnych atramentów Epsona wiszą nadal.
    3. stosując atramenty - zamienniki trzeba bardzo dbać o głowicę - jeżeli
    się nie drukuje przez dłuższy czas, to raz na dwa, trzy tygodnie trzeba
    głowicę przeczyścić. Raz o tym zapomniałem - głowica zakleiła się na
    amen, skończyło się kosztowną wymianą.
    4. Epson Stylus Photo R2880 - kiedy zacząłem na niej drukować zdjęcia
    czarno - białe, sprzedałem powiększalnik - pomimo tego, że wcześniej
    zawzięcie broniłem wyższości powiększeń na papierze światłoczułym nad
    wydrukami z drukarki atramentowej.
    5. nawet przy druku czarno - białym warto zrobić profil barwny każdego
    używanego papieru

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 8. Data: 2011-02-14 21:52:09
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-02-14 19:55, Marek Dyjor pisze:
    > R800 to dobra drukarka tylko tusze sa drogie jak zresztą do każdego
    > EPSONA...
    >
    > R2400 z CISem to super drukarka A3+ a koszt druku jest mierny...

    W CISS zamierzam zainwestować, płacenie 400 za komplet tez mnie nie
    pociąga. Ale warunek jest jak wyżej - BW musi być dobre. Wiesz, czemu ;)

    No i raczej 1900 będzie. Tez mnei wydruki A3 pociągają. A jakie
    stosowałeś tusze? Lyson?
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 9. Data: 2011-02-15 01:23:56
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > jak lubisz płacić to twój wybór :)
    >
    > R800 to dobra drukarka tylko tusze sa drogie jak zresztą do każdego
    > EPSONA...
    >
    > R2400 z CISem to super drukarka A3+ a koszt druku jest mierny...

    Ja od niedawna drukuję w drukarce Brother MFC 250C. Drukarka "jedzie"
    już na zamiennikach.
    Bardzo ładnie drukuje zdjęcia, nie przekłamuje. Na poczatku dla
    sprawdzenia wydrukowałam na zwykłym papierze A4, teraz drukuję na
    fotogradicznym. 40 sztuk arkuszy papieru fotograficznego na Allegro
    kosztuje ponad 11 zł. To chyba niedrogo?

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-02-15 07:20:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ;)
    > No i raczej 1900 będzie. Tez mnei wydruki A3 pociągają. A jakie

    dokładnie, tusze kupuje w glelexie.