  • 1. Data: 2010-07-18 09:39:54
    Temat: Drukarka po wifi z routerem bez portu usb?
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Witam
    Posiadam router wifi Asus WL-520GC oraz modem DSL Scientific Atlanta 2203.
    Korzystam z netu w kablówce.
    Komp stacjonarny podpięty do routera po kablu, notek po wifi.
    Router nie posiada portu usb, ale modem kablowy go posiada.
    Czy da się w tej konfiguracji, udostępnić drukarkę (Epson dx7450) po wifi?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 2. Data: 2010-07-18 10:02:24
    Temat: Re: Drukarka po wifi z routerem bez portu usb?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Router nie posiada portu usb, ale modem kablowy go posiada.
    > Czy da się w tej konfiguracji, udostępnić drukarkę (Epson dx7450) po wifi?

    Czemu nie spróbujesz? Oczywiście, że nie.

  • 3. Data: 2010-07-18 10:03:59
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-18 11:39, Negatyw pisze:
> [...]
    > Router nie posiada portu usb, ale modem kablowy go posiada.
    > Czy da się w tej konfiguracji, udostępnić drukarkę (Epson dx7450) po wifi?

    Tak np. w sieci lokalnej kablowo-wifi-owej udostępnianą przez włączony
    komputer stacjonarny.

    miab

  • 4. Data: 2010-07-18 10:04:43
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście, że nie.

    Tam myślałem. Bez portu usb w routerze - zero szans...

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 5. Data: 2010-07-18 10:06:07
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "miab" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > przez włączony komputer stacjonarny.

    Tak mam teraz.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 6. Data: 2010-07-19 09:45:34
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Tam myślałem. Bez portu usb w routerze - zero szans...

    Alez dlaczego? Wystarczy np. taki dynks:

    http://www.komputronik.pl/index.php/product/87391/Se
    rwery_i_storage/Storage_i_Archiwizacja/8level_NAS-Pr
    int_serwer_USB.html

    (wybacz, jesli linka polamalo)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2010-07-21 08:54:22
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 11:39:54 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Komp stacjonarny podpięty do routera po kablu, notek po wifi.
    > Router nie posiada portu usb, ale modem kablowy go posiada.
    > Czy da się w tej konfiguracji, udostępnić drukarkę (Epson dx7450) po wifi?

    Nie ma takiej opcji - po pierwsze, wiekszosc modemow kablowych pracuje tak
    ze dziala 'albo albo" - jak RJ45 to nie USB. To raz - a dwa, na ile
    orientujesz sie w sieciach? Bo nawet jakby jakims cudem wpiecie do modemu
    zadzialalo, to dla routera i tak bedzie ona w strefie WAN. Wszystko co przed
    routerem to WAN, a Ciebie interesuje LAN. Bylaby zupelnie niewidoczna dla
    komputerow.
    Rozwiazanie jest banalne - print server bezprzedwodowy, ceny zaczynaja sie
    od kilkudziesieciu zlotych - lub tak jak do tej pory, drukarka udostepniana
    na jednym kompie.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2010-07-21 21:58:55
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Wed, 21 Jul 2010 10:54:22 +0200, Mark wrote:

    > orientujesz sie w sieciach? Bo nawet jakby jakims cudem wpiecie do modemu
    > zadzialalo, to dla routera i tak bedzie ona w strefie WAN.

    Niby dlaczego ?

    >Wszystko co przed
    > routerem to WAN,

    Co to jest "przed routerem" ? To jest router kablowy, nie DSL. WAN podłącza
    się koncentrykiem, nie RJ45 czy RJ11.

    >a Ciebie interesuje LAN. Bylaby zupelnie niewidoczna dla
    > komputerow.

    A to zależy wyłącznie od firware'u w modemie.

    Poza tym w tym modemie port USB służy do podłączenie klienta. A więc
    odpowiada za LAN.

    > Rozwiazanie jest banalne - print server bezprzedwodowy, ceny zaczynaja sie
    > od kilkudziesieciu zlotych

    Podaj przykład.

    --
    Mar.