  • Data: 2011-10-20 18:52:33
    Temat: Re: Drukarka laserowa pod DOS
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-20 17:00, Maciek pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam drukarki laserowej, która byłaby w stanie drukować pod DOS, przy
    > czym używany program umożliwia wybór określonej drukarki igłowej np.
    > Seikosha SP-1900, Epson LQ-100, Epson LX-300. Da się coś laserowego do
    > takiego systemu podłączyć?
    Z powodzeniem stosowałem drukarki "najtańsze GDI" laserowe typu HP 10xx
    na USB, z programami dosowymi (odpalanymi oczywiście w windowsie), które
    umiały drukować tylko do "swoich wbudowanych" drukarek na LPT, np stare
    WFmag itp.
    Dowcip polega na tym, że się taką drukarkę GDI "udostępnia w sieci"...
    Potem taką drukarkę się "instaluje" (z powrotem na tym samym
    komputerze!) jako drukarkę sieciową, z mapowanym portem LPT (np lpt2),
    można to zrobić przez "net use"...

    Wtedy drukowane z dosa rzeczy do mapowanego (wirtualnego) portu LPT będą
    traktowane windowsowym driverem w taki sposób, jakbyś "wydrukował" tekst
    z programu dosowego na "wirtualną kartkę" a potem ta "wirtualna kartka"
    jest drukowana już na drukarce GDI. Jedyny minus tego taki - ze co
    wydruk (obojętnie od rozmiaru) to walisz całą kartkę z laserówki. Nie
    zrobisz dwóch faktur na jednej A4 a potem sobie wytniesz - jak program
    dosowy wali komendę "wysuń stronę" - to znak dla drivera drukarki
    "strona gotowa, wydrukujmy to co mamy na A4"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173