  • 1. Data: 2011-06-26 21:28:39
    Temat: Drukarka laserowa (kolorowa)?
    Od: grzesiek <s...@s...xx>

    Witam,

    chcę kupić drukarkę do domu. Miałem kiedyś czarno-biały laser firmy OKI
    (Okipage 4W), później HP LaserJet 5L. Z obydwu byłem bardzo zadowolony -
    drukowały szybko, toner starczał na długo, czyli komfort i niskie koszty
    eksploatacji. Niestety, czasem potrzeba wydrukować coś w kolorze...

    Miałem też drukarkę atramentową Canon Pixma MP640. Drukuje ślicznie,
    zdjęcia wychodzą w jakości jak z labu - tylko co z tego, skoro
    wydrukowanie jednego kosztuje majątek, tusze (oryginalne) kończą się
    zaraz po założeniu (mało drukuję, więc pewnie sporo się marnuje na
    czyszczenie zasychających dysz), a drukowanie trwa milenia (czasem przed
    wydrukowaniem pierwszej strony przez 5 minut wyświetla się komunikat
    "trwa przygotowywanie do drukowania").

    Dlatego zastanawia się, czy nie kupić znów drukarki laserowej (znalazłem
    kolorowe za poniżej 500 zł, co mnie zdziwiło).

    I teraz moje pytania. Czy tania drukarka laserowa czarno-biała
    (powiedzmy do 500 zł) jest opłacalna do domu? Chodzi mi o to, czy tonery
    nadal są tak wydajne jak kiedyś, czy producenci w przypadku tak taniego
    sprzętu nie nadrabiają niskich cen drukarek wysokimi kosztami (i małą
    wydajnością) tonerów? Czy kolorowa drukarka laserowa do 500 zł ma w
    ogóle sens (podejrzewam, że nie)? Chodzi mi o jakość druku, i koszt
    eksploatacji.

    I pytanie dodatkowe - nie rozumiem podawanych przez producentów
    rozdzielczości drukarek. To znaczy owszem, teoria jest dostępna w sieci,
    ale mi chodzi o praktykę - czym w rzeczywistości będą się różniły
    drukarki o drukujące w rozdzielczościach 1200x1200 dpi oraz 2400x600
    dpi? Czy może te wartości to "chwyt marketingowy"?

    pozdrawiam
    --
    grzesiek
    grz kropka olszewski małpa gmail kropka com

  • 2. Data: 2011-06-29 13:19:11
    Temat: Re: Drukarka laserowa (kolorowa)?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-06-26 23:28, grzesiek pisze:

    [cut]

    Kolorowy laser (< 500zł) do drukowania zdjęć jest bez sensu, ponieważ
    jakość jest słaba w porównaniu do przeciętnej, kolorowej atramentówki a
    tonery stosunkowo drogie. Do drukowania w domu dokumentów czarno białych
    laser to miód malina, kupujesz coś poleasingowego (ale sensowny model z
    tanimi tonerami), np. HP 1320 i cieszysz się bardzo długo tanim
    drukowaniem. Zdjęcia drukuj np. w EMPIKu w tzw. 'foto maszynach' (prosta
    drukarka termo, niezła jakość ale odwzorowanie kolorów takie se, jednak
    usługa 'od ręki') lub wysyłaj przez stronę i odbieraj w salonach EMPIK
    (tutaj odwzorowanie kolorów lepsza ale trzeba czekać na następny dzień).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 3. Data: 2011-06-29 18:34:04
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:iuf8of$m6o$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > usługa 'od ręki') lub wysyłaj przez stronę i odbieraj w salonach EMPIK
    > (tutaj odwzorowanie kolorów lepsza ale trzeba czekać na następny dzień).

    Podpisuję się pod tym renacami i nogami
    Ale jak będziesz potrzebował jednak od czasu do czasu dziecku coś w kolorze
    wydrukować, to ja kupiłem sobie Xeroxa Phaser 6125 (chciałem
    jednoprzebiegową i z siecią).
    Wydruki bardzo ładne, drukarka też nie droga była (ale w Anglii, z przesyłką
    nawet to połowa ceny w Polsce wychodziło).

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-07-03 09:42:03
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 29.06.2011 Maciej Browarczyk <m...@N...org> napisał/a:
> [...]
    > usługa 'od ręki') lub wysyłaj przez stronę i odbieraj w salonach EMPIK
    > (tutaj odwzorowanie kolorów lepsza ale trzeba czekać na następny dzień).

    Popieram, mam do 'bazgrołów' b&w hp lj5 - koszt wydruku 1 kartki txt nie
    mieści się w skali groszowej (ładunek na 5k stron to ~35zł, a do zdjęć -
    na szybko - canon selphy.
    Koszt wydruku 'pocztówki' 15x10 to niestety około 1.2zł jak kupisz
    trójpak 108 kartek, ale jakość i trwałość rewelacja.
    Większe partie niż 10 do labu siecią.