  • 1. Data: 2010-10-11 13:52:59
    Temat: Drukarka laserowa i niedodrukowane miejsca
    Od: jQ <j...@g...com>

    Coś mnie pokusiło, i do swojego Brother HL 2170 W kupiłem zamiennik
    tonera TN2120 z firmy TF1. Z początku - miesiąc temu - wyglądało, że
    jest ok. Z czasem jednak pojawił się problem. Na wydrukach, mniej
    więcej na środku wysokości strony, na całą jej szerokość, pojawia się
    szeroki na ok 8 - 10 cm pasek słabo wydrukowany, jakby nie chwytał tam
    toner (nie wiem - wałek, bęben - nie znam się do końca na tym) .
    Problem na początku występował przy wykonywaniu kilku kopii tego
    samego wydruku - pierwsza, po naświetleniu wałka była ok, następne już
    z opisanym pustym paskiem. Teraz i pojedyncze wydruki są z tym
    defektem. Od czego to może być? Czy wyczyszczenie jakichś elementów
    lub wymiana samej kasety z tonerem pomoże, czy mogło coś
    poważniejszego się uszkodzić. Googlałem i nic :(

  • 2. Data: 2010-10-11 16:16:56
    Temat: Re: Drukarka laserowa i niedodrukowane miejsca
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "jQ" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Kończy się żywotność bębna. W tej drukarce bęben jest sprzedawany z tonerem.
    Widać nie został zregenerowany.

  • 3. Data: 2010-10-11 16:26:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-11 15:52, jQ wrote:
> [...]
    > lub wymiana samej kasety z tonerem pomoże, czy mogło coś
    > poważniejszego się uszkodzić. Googlałem i nic :(

    Moze metoda zuzytego tonera - wyciagasz, trzesiesz /toner rozklada sie
    bardziej rownomiernie/ i zakladasz raz jeszcze.

    Nie znam TF1, wiec tez nie podam Ci zadnych opinii. Swoja droga tonery
    maja gwarancje, liczniki ston etc.. aczkolwiek temat wydaje mi sie
    trudny - de facto toner na 2kstron mozna zuzyc na 100-200...

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 4. Data: 2010-10-12 08:58:36
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 11 Paź, 18:26, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:
    > Moze metoda zuzytego tonera - wyciagasz, trzesiesz /toner rozklada sie
    > bardziej rownomiernie/ i zakladasz raz jeszcze.
    Próbowałem - nie pomogło. Toner jest praktycznie nowy, wydrukowałem na
    nim coś około 100 stron, może mniej. Czujnik nie pokazuje, żeby był
    pusty.

  • 5. Data: 2010-10-12 08:58:49
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 11 Paź, 18:16, "MC" <m...@g...pl> wrote:
    > Kończy się żywotność bębna. W tej drukarce bęben jest sprzedawany z tonerem.
    > Widać nie został zregenerowany.
    Po pierwsze - była to pierwsza wymiana tonera. Pierwszy toner był
    kupiony razem z drukarką i tym samym z bębnem. Raczej wątpię, żeby
    bęben padł po ok. 1000 stronach. Możliwe, że toner go uszkodził?

  • 6. Data: 2010-10-12 09:48:49
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 01:58:49 -0700 (PDT), jQ na pl.comp.pecet napisał(a):

    > Po pierwsze - była to pierwsza wymiana tonera. Pierwszy toner był
    > kupiony razem z drukarką i tym samym z bębnem. Raczej wątpię, żeby
    > bęben padł po ok. 1000 stronach. Możliwe, że toner go uszkodził?

    Bęben w tym modelu jest w tonerze. Nie w drukarce. Wymiana tonera = wymiana
    bębna. Jeśli toner nie jest oryginalny, tylko regenerowany, to możliwe, że
    jest źle zregenerowany.

    "Kiedy znalazłem się na dnie, usłyszałem pukanie od spodu. Stanisław Jerzy
    Lec (1909 - 1966)"

  • 7. Data: 2010-10-12 10:09:39
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 12-10-2010 o 11:48:49 Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
    napisał(a):

    > Bęben w tym modelu jest w tonerze. Nie w drukarce. Wymiana tonera =
    > wymiana bębna.

    A tu twierdzą co innego:
    http://www.quikshiptoner.com/catalog/brother-hl-2170
    w-drum.html

    Ja też jeszcze nie widziałem Brothera ze zintegrowanym bębnem. Tak, wiem
    że to żaden dowód 8-)
    --
    Brak sygnaturki.

  • 8. Data: 2010-10-12 10:18:43
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 12:09:39 +0200, Sławek Maculewicz na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > A tu twierdzą co innego:
    > http://www.quikshiptoner.com/catalog/brother-hl-2170
    w-drum.html

    Możliwe. Oparłem się na słowach MC - i po prostu nieco bardziej
    łopatologicznie to opisałem. Ale skoro bęben jest osobno, to winowajcą
    jest toner ;-) A raczej jego marna regeneracja.

    "Za duży jest jeden dom na stu mężczyzn, za mały jeden dom na dwie
    niewiasty. Armeńskie"

  • 9. Data: 2010-10-12 10:37:03
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 12-10-2010 o 10:58:49 jQ <j...@g...com> napisał(a):

    > Po pierwsze - była to pierwsza wymiana tonera. Pierwszy toner był
    > kupiony razem z drukarką i tym samym z bębnem. Raczej wątpię, żeby
    > bęben padł po ok. 1000 stronach. Możliwe, że toner go uszkodził?

    Raczej niemożliwe. Bardziej prawdopodobne, że jest źle zregenerowany.
    Poczytaj tutaj:
    http://www.refillbros.com/en/manuals/p1092-refill-in
    structions-for-brother-tn-360-toner-cartridge/?win=1
    &page=10
    Zwróć uwagę na "reset gears".

    Miałem do czynienia z Brotherami i zamiennikami tonerów do nich - i
    potrafią dziać się cuda w zależności od położenia tych dźwigienek (mają
    one coś wspólnego z wysokim napięciem ładującym bęben - czy jakoś tak...)

    --
    Brak sygnaturki.

  • 10. Data: 2010-10-12 11:20:45
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sławek Maculewicz" <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl> napisał w
    wiadomości news:op.vkgjudo08woxnu@organ--5...

> [...]
    w-drum.html

    > Ja też jeszcze nie widziałem Brothera ze zintegrowanym bębnem. Tak, wiem

    To prawda. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd.