  • 1. Data: 2010-10-10 18:56:42
    Temat: Seagate Momentus XT
    Od: "Norman" <n...@x...vp.pl>

    Witam

    Szykuje sie do wymiany dysku w jednym notebooku. Zbytnio wiekowy nie jest
    ale to 5400 rpm, tylko krótko zrobilo sie pojemnoscia. Uaptrzylem sobie
    Momentusa XT 500 GB. Uzywa ktos z grupowiczów takowego cuda? Czy
    rzeczywiscie te 4 GB dodatkowego SSD sprawdzaja sie w praktyce?

    Pozdr.
    J.

  • 2. Data: 2010-10-10 19:45:29
    Temat: Re: Seagate Momentus XT
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Norman" <n...@x...vp.pl> wrote in message news:i8t29i$9sr$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >. Uaptrzylem sobie
    > Momentusa XT 500 GB. Uzywa ktos z grupowiczów takowego cuda? Czy
    > rzeczywiscie te 4 GB dodatkowego SSD sprawdzaja sie w praktyce?

    Uzywam 320GB w desktopie jako dysk systemowy.

    Jak na 2.5'' jest bardzo przyzwoicie zwawy , delikatnie wolniejszy w w liniowych
    transferach w porownaniu do poprzedniej Barracudy ES.2 1TB.

    Te 4GB SSD widac zdecydowanie w testach choc dopiero za 2-im , 3-cim pomiarem. No ale
    tak wlasnie dziala technologia Adaptive Memory.

    Byc moze na swiezo zainstalowanym systemie i to nie pozerajacym tyle miejsca HDD
    byloby to widac . U mnie na Win7 gdzie katalogi Win , Users i Program Files maja
    razem jakies 80GB te 4GB sie po prostu gubi.

    Generalnie nie widze roznicy w normalnej pracy.

  • 3. Data: 2010-10-11 16:28:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-10 21:45, ggs wrote:

> [...]
    razem jakies 80GB te 4GB sie po prostu gubi.

    > Generalnie nie widze roznicy w normalnej pracy.

    Nowy HDTune 4.60 ma taki test jak 'Random Access', czy moglbys zapodac
    wyniki ?

    pozdr.
    Rafał

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 4. Data: 2010-10-11 18:49:53
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> wrote in message

    > Nowy HDTune 4.60 ma taki test jak 'Random Access', czy moglbys zapodac
    > wyniki ?

    Nie ma problemu

    U gory pierwsze uruchomienie , na dole drugie (kazde nastepne bylo prawie identyczne)

    http://yfrog.com/nf30844554p

    --
    pozdr

  • 5. Data: 2010-10-12 19:50:35
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Norman napisał:
> [...]
    > sobie Momentusa XT 500 GB. Uzywa ktos z grupowiczów takowego cuda? Czy
    > rzeczywiscie te 4 GB dodatkowego SSD sprawdzaja sie w praktyce?

    tu masz tescik:

    http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde
    -wewnetrzne-25-cala/seagate-momentus-xt-st93205620as
    -320-gb

  • 6. Data: 2010-10-12 19:57:51
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-10-12 21:50, Mateusz wrote:

    > tu masz tescik:
    >
    > http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-twarde
    -wewnetrzne-25-cala/seagate-momentus-xt-st93205620as
    -320-gb

    Własnie zaczynam - instaluje system na 2 1-talerzowych xt (250GB)
    polaczaczonych w raid 0, pierwsze reakcje sa bardzo obiecujace.

    500tki tez sa dostepne:
    http://luktronik.pl/pl/p/Seagate-500GB-2.5-ST9500562
    0AS-7200-32MB-Momentus-XT-4GB-SSD/191

  • 7. Data: 2010-10-13 09:07:17
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

    -wewnetrzne-25-cala/seagate-momentus-xt-st93205620as
    -320-gb

    > Własnie zaczynam - instaluje system na 2 1-talerzowych xt (250GB)
    > polaczaczonych w raid 0, pierwsze reakcje sa bardzo obiecujace.

    a jakbys zrobil raid 0 z 2 sigejtow 7200.4 i wrzucil nam porownanie to
    byloby bosko :)

  • 8. Data: 2010-10-13 17:19:09
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > a jakbys zrobil raid 0 z 2 sigejtow 7200.4 i wrzucil nam porownanie to
    > byloby bosko :)

    Jak rozumiem, nie chodzi Ci o dyski XT ?

    2 x seagate momentus 7200 2.5" (250) /bez SSD/

    http://img.luktronik.pl/NVidia_2_250_stripe_128K.png

    2 x seagate momentus 7200 xt 2.5" (250) /2 x 4GB SSD/

    http://img.luktronik.pl/Nvidia_2_250_stripe_SSD_HDD_
    128K.png

    Dla wyzszych blokow statystyki skacza do gory, ale tym samym zamazuja
    obecny obraz. IMHO bardzo trudno pokazac realna wydajnosc Hybryd,
    poniewaz one adaptuja sie do sytuacji / nie mam dostepu do dokumentow
    technicznych seagate, ale to co robi seagate robi sie bardzo prosto -
    wystarczy zliczac czestotliwosc uzywania blokow (w dokumentach
    marketingowych nazwane jest to plikami), posortowac i przechowywac te
    najczesciej uzywane, oczywiscie statystyka musi byc uaktulaniana co
    chwile. Dzieki temu pamiec SSD nie pracuje jako cache (i dobrze!!), bo w
    tym wypadku przegranie paru plikow po 4-8GB skutecznie by ja czyscilo/

    Jaka jest przewaga nad cache w OS ? Ano taka, ze pamiec SSD pamieta dane
    po restarcie (co oczywiste) i kopa mamy juz od uruchomienia komputera.

    Chyba zrobie jakas kampanie reklamowa, bo dyski sa rewelacyjne, a cena i
    pojemnosc w stosunku do SSD - nie ma co gadac... :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/