  • 1. Data: 2010-08-26 13:21:25
    Temat: Drukarka do etykiet
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Hej,

    Potrzebuję przyklejać numery seryjne na PCB i szukam jakiejś drukarki do
    etykiet, które drukuje na taśmie o szerokości kilku...kilkunastu mm.
    Najlepiej by było, żeby to nie była drukarka GDI, tylko coś co ma
    opisany (najlepiej tekstowy) protokół transmisji, albo aplikację do
    drukowania z linii komend.

    Możecie coś polecić?

  • 2. Data: 2010-08-26 13:28:58
    Temat: Re: Drukarka do etykiet
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Aug 2010 15:21:25 +0200, Zbych wrote:
> [...]
    >Najlepiej by było, żeby to nie była drukarka GDI, tylko coś co ma
    >opisany (najlepiej tekstowy) protokół transmisji, albo aplikację do

    Zebra.
    Ale koniec koncow kupilismy etykiety do laserowki :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-08-26 13:30:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych potrzebuje przyklejać numery seryjne na PCB:

> [...]
    > kilku...kilkunastu mm. Najlepiej by było, żeby to nie była drukarka GDI,
    > tylko coś co ma opisany (najlepiej tekstowy) protokół transmisji, albo

    Na taśmie o szerokości kilu milimetrów? Nie wygląda to na dobre rozwiązanie.

    > Możecie coś polecić?

    Gotowe arkusze A4 z przyciętymi małymi etykietami, przeznaczone specjalnie
    do drukarek (laserowych lub atramentowych).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-08-26 14:32:54
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    Ja też szukałem czegoś do opisu PCB i obecnie używam klasycznych naklejek
    foliowych A4 drukowanych na laserówce i ciętych na ręcznej gilotynce.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 5. Data: 2010-08-26 16:57:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:
    > Pan Zbych potrzebuje przyklejać numery seryjne na PCB:
    >
    > Gotowe arkusze A4 z przyciętymi małymi etykietami, przeznaczone specjalnie
    > do drukarek (laserowych lub atramentowych).

    Pomysł z arkuszem nie jest głupi, generowanie numerów/arkuszy mógłbym
    prosto zautomatyzować, ale najmniejsze etykiety mają ponad 21mm
    wysokości. Dla mnie to za dużo.

  • 6. Data: 2010-08-26 17:08:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Zebra.

    Cena zebry to około 1kPLN. Na razie zastanawiałem się nad brothrem
    PT-1230PC. Dziadostwo GDI, ale w internecie znalazłem program pod
    linuksa i wychodzi na to, że drukarka łyka bitmapy pbm o szerokości 64
    pikseli.

  • 7. Data: 2010-08-26 17:17:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Pomysł z arkuszem nie jest głupi, generowanie numerów/arkuszy mógłbym
    > prosto zautomatyzować, ale najmniejsze etykiety mają ponad 21mm
    > wysokości. Dla mnie to za dużo.

    Ja mam takie na 10 mm, z zaokrąglonymi brzegami. Jeszcze ze starych
    zapasów. Jeśli to nie jest jakaś wielkoprzemysłowa produkcja, to można
    użyć arkuszy samoprzylepnych bez podziałów, a dopiero po wydrukowaniu
    pociąć gilotyną czy innym przychlastem. To będzie nawet prostsze od
    użycia arkuszy z etykietami, bo nie trzeba z wydrukiem specjalnie celować.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-08-26 20:06:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Zbych wrote:

    > Pomysł z arkuszem nie jest głupi, generowanie numerów/arkuszy mógłbym
    > prosto zautomatyzować, ale najmniejsze etykiety mają ponad 21mm
    > wysokości. Dla mnie to za dużo.

    Nie. Mam etykiety 10x25mm. Avery L8037-20.

    http://www.avery-
    zweckform.pl/opencms/opencms/products/catalog/labels
    _for_a4/identification_labels/mini_labels/

    Waldek

  • 9. Data: 2010-08-26 21:58:43
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > pociąć gilotyną czy innym przychlastem. To będzie nawet prostsze od
    > użycia arkuszy z etykietami, bo nie trzeba z wydrukiem specjalnie celować.

    Jak położyć arkusz na szybie to przy linijce można zwykłym nożykiem do tapet tak
    ponacinać że papier z wydrukiem będzie przecięty a podkładowy nie będzie. To
    łatwe. Zwłaszcza że papier podkładowy jest śliski i dużo twardszy niż wierzchni.
    Po dojściu do wprawy pocięcie arkusza A4 na bardzo małe nalepeczki trwa
    dosłownie chwilę. Linijkę się przykleja do szyby taśmą klejącą. Przesuwa się
    arkusz a nie linijkę. Linijkę trzeba przyciskać w czasie ciecia żeby arkusz nie
    uciekał. Jak linijka jest przezroczysta to łatwo przesuwać i ustalać właściwe
    położenie papieru. Kto tu będzie pisał jak robić takie proste rzeczy jak ja
    kiedyś wykituję?

  • 10. Data: 2010-08-26 22:06:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-26 15:21 Zbych napisał(a):

> [...]
    > Najlepiej by było, żeby to nie była drukarka GDI, tylko coś co ma
    > opisany (najlepiej tekstowy) protokół transmisji, albo aplikację do

    W firmie używaliśmy drukarek do termotransferu na etykiety metalizowane,
    z którymi da się zagadać przez RS232 lub USB (jako wirtualny port
    szeregowy). Protokół transmisji jest dobrze udokumentowany - drukujemy
    etykiety własnym programem. Bez problemu można drukować grafikę, teksty
    w kilku czcionkach oraz kody kreskowe.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/