  • 11. Data: 2022-08-28 19:51:36
    Temat: Re: Drukarka 3D
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2022 10:36:32 +0200, heby napisał(a):

    > Mendel?
    >
    > https://github.com/prusajr/PrusaMendel

    Dzięki za namiary.
    https://github.com/prusajr/PrusaMendel/blob/master/d
    ocs/images/frame/finished-triangle.jpg
    Tak, to może być to czego szukam.

  • 12. Data: 2022-08-28 21:14:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2022 19:49, J.F wrote:
    > Irku, a moze jakas UV?

    Mała uwaga: mam obie (filament i uv). Gdybym miał robic prototyp: uv.
    Gdybym miał robić coś, co ma być trwałe: filament. Przedmioty z żywicy
    są bardzo kruche i nie nadają się do czegokolwiek, poza przymiarkami i
    figurkami.

    Dodatkwo: drukarka UV wymaga specjalnego projektu, na przykłąd nie
    nalezy stosować prostopadłych do stolika powierzchni. Bo wyjda wygięte
    (efekt zrywania po utwardzeniu). Masa problemów z supportem oraz co
    najgorsze: o wszystkim dowiesz się najwczęsniej za godzinę.

    Ogólnie "super precyzja" na figurkach, ale jak chcesz wydrukować jakiś
    detal, to nieuważnie możesz dostać w łeb tolerancją 0.5mm bo masz "zły
    model" ;)

  • 13. Data: 2022-08-28 21:16:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2022 19:51, marek wrote:
    > Dzięki za namiary.

    Używasz tej drukarki? One były bardzo mało sztywne. Obecnie byleco,
    nawet AnetA8 z akrylu, jest sztywniejsza...

    Nie miałem, ale używałem. Wlaśnie z tego powodu postanowiłem poczekać z
    zakupem, aż pojawią się o innej konstrukcji...

  • 14. Data: 2022-08-28 21:25:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2022 21:14, heby wrote:
    > prostopadłych do stolika powierzchni.

    Odwrotnie, równoległych.

  • 15. Data: 2022-08-28 21:30:19
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2022 21:16:30 +0200, heby napisał(a):

    > Używasz tej drukarki?
    Nie. Kiedyś nosiłem się z zamiarem wykorzystania jej jako modelu
    dydaktycznego. Modelu, który powinien zbudować dzisiaj uczeń 3-4 klasy
    technikum.

    > One były bardzo mało sztywne.
    Były. Nie rozwijały zawrotnych prędkości. Ale nie o to chodzi.
    Chodzi o ideę działania. Bo to nie cel sam w sobie, tylko raczej środek
    do nauki: mechaniki, elektroniki, informatyki.

    > Obecnie byleco,
    > nawet AnetA8 z akrylu, jest sztywniejsza...
    Nie znam tego modelu.

    > Nie miałem, ale używałem. Wlaśnie z tego powodu postanowiłem poczekać z
    > zakupem, aż pojawią się o innej konstrukcji...
    A co poleciłbyś dzisiaj do samodzielnego montażu?

  • 16. Data: 2022-08-28 21:36:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2022 21:30, marek wrote:
    > Nie. Kiedyś nosiłem się z zamiarem wykorzystania jej jako modelu
    > dydaktycznego. Modelu, który powinien zbudować dzisiaj uczeń 3-4 klasy
    > technikum.

    Będzie zawiedzony jakością ;) Jednak edukacja nie powinna kończyć się w
    momencie, kiedy "poskładałem ale jest do d...".

    > Były. Nie rozwijały zawrotnych prędkości. Ale nie o to chodzi.
    > Chodzi o ideę działania. Bo to nie cel sam w sobie, tylko raczej środek
    > do nauki: mechaniki, elektroniki, informatyki.

    Hmmm owszem, jednak ten model jest raczej mniej sensowny niż cowkolwiek
    gotowego na rynku. Dlatego uczeń może być zawiedziony.

    > Nie znam tego modelu.

    Już chyba go nie kupisz. Rama tej drukarki to wycięta płyta akrylowa,
    poskładana w sprytny sposób zapewniajacy sztywność. Kosztowała 500zł z
    przesyłką kurierem z Chin...

    > A co poleciłbyś dzisiaj do samodzielnego montażu?

    Ramę Tatara i osprzęt od A8 (najtańszy) jako bazwę własnej drukarki.

    U mnie był to tak, że miałem akrylową A8 do zabawy i dokupiłem do niej
    ramę stalową (wycięta plazmowo czy laserowo) a potem sukcesywnie
    wymieniałem to, co było problematyczne. Na końcu mam drukarkę customową
    drukującą bardzo przyzwoicie jak na włożone pieniądze.

    Sama A8 w ramie Tatara też jest całkiem spoko, dla celów edukacyjnych.

  • 17. Data: 2022-08-28 21:44:48
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2022 21:36:14 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > drukującą bardzo przyzwoicie jak na włożone pieniądze.
    >
    > Sama A8 w ramie Tatara też jest całkiem spoko, dla celów edukacyjnych.

    Moge prosić o namiary na "Anetę Tatar"?

  • 18. Data: 2022-08-28 21:54:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/08/2022 21:44, marek wrote:
    > Moge prosić o namiary na "Anetę Tatar"?

    https://www.thingiverse.com/thing:2736479

    Pozostałe elementy to normalne podzespoły z AnetA8 - u chińczyków sporo
    tego jest, na allegro też. Nie ma tam nic nietypowego.

    Ramy Tatara były do kupienia jakiś czas emu też na allegro w cenie
    poniżej 200zł.

    Tutaj masz od ręki za 150zł ;)

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/rama-drukarki-3d-a
    net-a8-tatara-hayabusa-11-stal

    Nie wiem ile może kosztować wycięcie tego ze stali w 1 egzemplarzu, nie
    sprawdzałem cen.

  • 19. Data: 2022-08-28 22:35:24
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2022 21:54:31 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    net-a8-tatara-hayabusa-11-stal

    > Nie wiem ile może kosztować wycięcie tego ze stali w 1 egzemplarzu, nie
    Dziękuję za namiary.

  • 20. Data: 2022-08-29 01:18:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 28.08.2022 21:14, heby wrote:

> [...]
    > Gdybym miał robić coś, co ma być trwałe: filament. Przedmioty z żywicy
    > są bardzo kruche i nie nadają się do czegokolwiek, poza przymiarkami i

    Ostatnio pojawiły się żywice "ABS-like" (cokolwiek miałoby to znaczyć) i
    elastyczne. Zamówiłem, ale jeszcze nie doszły.

    Sądząc po filmach YT dramatu nie ma.

    https://www.youtube.com/watch?v=lnZ_vS3PUMg
    https://www.youtube.com/shorts/TPDE1WRFF3g

    Piotrek