    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Drukarka 3D
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 30 Aug 2022 13:54:06 +0200

    On Mon, 29 Aug 2022 08:30:39 +0200, heby wrote:

    > A pewnie, ale i ceny. Ogólnie zżywice cuchną nad pojęcie, brudzą
    > niebywale i są drogie, a w wersjach specjalnych - bardzo drogie.

    Pewnie tak, ale niestety nie znam cen, nie wiem tez, co Irek zamierza
    drukowac - moze cena dobra :-)

    > Już się poprawiłem.

    > Filament ma skurcz. Jeśli masz prawidłowo ustawioną drukarkę, to w sumie
    > jedyny problem "wymiarowy", resztę da się skalibrować/obejść. W dodatku
    > skurcz też da się w jakimś stopniu kontrolować na etapie projektu.

    Moment, bo nie rozumiem. Powiedzmy ze pudelko chce wydrukowac.
    Taką szescienną kostke pustą w srodku. 10x10x10cm

    Na filamencie z dnem nie ma problemow. No moze skurcz jest problemem.
    Scianki boczne ... nie wiem - moze i jest problem z prostą scianką
    o takich wymiarach, moze sie krzywic.
    gorna scianka ... to sie chyba nie da zrobic, trzeba wczesniej jakies
    podpory projektowac.
    Gdziesz widzialem fajny film z takim teste, o
    https://www.youtube.com/watch?v=m4i1SbIIMaA

    A w tej UV jak to wygląda?
    Z dnem nadal nie powinno byc problemow, chyba ze jak piszesz -
    odrywanie jakies.
    Scianki boczne ... namieszales mi w glowie, i sam juz nie wiem -
    powinny byc proste czy wcale niekocznie?

    Scianka górna ... IMhO - to sie powinno udac, choc moze faktycznie nie
    tak łatwo.

    P.S. Warping ... jest takie slowo w angielskim/amerykanskim?

    https://www.youtube.com/watch?v=HNAtHl6kB7Y

    > W przypadku UV, co byś nie robił, orientacja przedmiotu może powodować
    > błedy majace sie nijak do deklarowanej rozdzielczości.

    Nie bardzo rozumiem - co tu orientacja zmienia ?

    J.