  • Data: 2011-10-15 11:22:09
    Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12 Oct 2011 23:24:03 GMT, to napisał(a):
    > begin J.F.
    >
    > Nie każdy cwaniak Cię omija

    Kogos jednak omija

    > (robi to mniejszość, co oczywiste),

    Zalezy od sytuacji. Jak omija prawie cala kolejke, to statystycznie i mnie
    czesciej omija niz nie :-)

    > część,
    > cwaniacząc, wcześniej dojechała do celu, zwolniła miejsce na ulicy i Ty
    > wjechałeś do krótszego korka. Działanie cwaniaków jest analogiczne do
    > wybudowania dodatkowych pasów tu i tam. Dodatkowe pasy nikogo
    > statystycznie nie spowolnią, ale wręcz przeciwnie.

    no to popatrzmy na ten przyklad - jesli dodatkowy pas nie bedzie przebiegal
    przez skrzyzowanie czy inne waskie gardlo a skonczy sie przed nim - to
    przepustowosci nie polepszy. Korek bedzie trwal tyle samo, tylko moze
    niektorzy maja interes wczesniej skrecic.
    Ale takich cwaniakow to ile bedzie ? Dodatkowego pasa nie utworza, wiec
    efekt skrocenia bedzie minimalny. w okolicach 0%.

    No dobra, wczoraj akurat sie na takiego nadzialem. Czekam sobie grzecznie
    na czerwonym, on mnie zgrabnie ominal i pojechal dalej. Dalej korka nie
    bylo, wiec nic nie stracilem, a ktos tam z tylu pare sekund zyskal, moze
    nawet dwie minuty.
    Tylko niewiem co piesi na to, ktorym przemknal na czerwonym. Pieszych co
    prawda nie bylo .. ale czasem pewnie sa :-)

    J.