-
Data: 2011-10-14 12:08:10
Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
Dnia Thu, 13 Oct 2011 14:06:35 +0200, Arek napisał(a):
>> Dzieje się tak głównie z tego powodu, że samochód szybciej zwalnia
>> niż
>> przyśpiesza. Wyraźnie to widać jak zwiększają się przerwy przed
>> tymi
>> zwalniającymi.
>Że co?? <ROTFL!!!>
>Dzieje sie to dlatego, że każdy następny samochód jest stratny o czas
>reakcji człowieka. Musi reagować więc gwałtowniej.
Ale sa odstepy miedzy pojazdami. W Niemczech przepisowo 1.8s (polowa
predkosci itd).
Jak powszechnie wiadomo z teorii sterowania - do wzbudzenia potrzebne
jest opoznienie lub inercja w innej postaci oraz odpowiednie
wzmocnienie w petli sprzezenia. Jedno to za malo - musza byc oba
czynniki :-)
Ten filmik nie jest zbyt szczesliwy, bo oni tam w kolko jada i widac
ze to juz ma wplyw - tzn poczatek zahacza o koniec.
Ale i tak poczatkowo jada dobrze, sie daje, ale widac parametry
regulatora i obiektu, czyli czlowieka i samochodu sa takie, ze jednak
prowadzi do wzbudzenia.
>Jeżeli jeden lekko zwolni, następny musi zwolnić mocniej, kolejny
>jeszcze
>mocniej a następny się zatrzymać. Tak się tworzy korek.
>Każde zawirowanie spokojnego przepływu tworzy korek. Np. przez wrycie
>się
>cwaniaka.
No, bylo zalozenie ze korek juz jest. To nie cwaniaki go wywowaly,
zreszta inaczej to wyglada jak sie wcinasz w jadace samochody, a
inaczej jak w stojace.
>Wielokrotnie widziałem korki na autostradzie powstające z tego
>powodu, że
>ktoś się np. zagapił i gwałtownie zjeżdzał na zjazd. Ktoś za nim
>przyhamował, ktoś skoczył na inny pas, zmuszając kogoś do
>przyhamowania.
>Jeżeli ruch na autostradzie jest wystarczająco duży, robi się korek
>na
>kilka kilometrów. Z dokładnie niczego, z ludzkiej ofermowatości albo
>głupoty. W przypadku cwaniaka z głupoty i chamstwa.
Ja tam mowiac szczerze nie widzialem. Owszem, widywalo sie korki jakby
bez widocznej przyczyny ... no wlasnie - czyli z nieznanej przyczyny.
Albo jedziesz z przodu i tylu nie widzisz, albo z tylu i przyczyn nie
znasz, albo pracujesz w centrum zarzadzania ruchem i widzisz to na
monitorach. Ale nie pracujesz tam przeciez ;-)
Raz jeden w calej karierze trafilem na podobna sytuacje - zwykla
dwupasowa droga, tzn jeden pas w jedna strone, sredni ruch
utrudniajacy wyprzedzanie, z przodu grupy jedzie ciezarowka, na oko
calkiem rowno jedzie, a za nia sie orgie dzieje.
Fale prawie tak jak na filmie.
I mimo swiadomosci sytuacji, powiekszania odstepow - nie udalo mi sie
tych fal wygasic.
Ale to byl jeden jedyny raz. Normalnie ludzie sobie jakos radza.
>Tak samo stają samochody na zwężkach - bo znajdzie się paru buraków
>ciągnących do ostatniego centymetra i później ryją się na drugi pas,
>nie
>patrząc co się dzieje (w końcu ma być zamek, ktoś MUSI wpuścić jaśnie
>pana
>hrabiego), zamiast zrobić manewr płynnie, dając wcześniej znać
>kierowcom
>obok itp.
Owszem, choc zwracam uwage ze:
a) w niemczech MUSI (no dobra, chyba tak jak my autobus z przystanku -
pierwszenstwa nie ma),
b) swiadomy kierowca obok widzi sytuacje, to moglby zwolnic i odstep
zrobic z wlasnej inicjatywy :-)
Ale i tak zawsze podkreslam ze w praktyce to samochody na obu pasach
sie rzadko idealnie dopasowuja, i swojej luki miedzy pojazdami na
sasiednim pasie to trzeba szukac znacznie wczesniej, bo potem sie
okazuje ze to nie nasza luka, a barierka blisko, trzeba ostro hamowac,
wtedy inni tez musza hamowac i przepustowosc zwezenia spada.
Pas trzeba zmieniac sporo wczesniej, nie powtarzac glupio za Niemcami
ze "az do samego konca pasa".
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.11 12:16 PM
- 14.10.11 12:23 PM
- 14.10.11 14:25 Sebastian Kaliszewski
- 14.10.11 14:42 Sebastian Kaliszewski
- 14.10.11 14:57 Sebastian Kaliszewski
- 14.10.11 14:59 Sebastian Kaliszewski
- 14.10.11 17:59 JacekG.
- 15.10.11 09:21 to
- 15.10.11 09:22 to
- 15.10.11 09:25 to
- 15.10.11 09:31 DoQ
- 15.10.11 09:32 to
- 15.10.11 09:33 to
- 15.10.11 09:34 to
- 15.10.11 09:36 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=