  • 11. Data: 2010-09-05 23:13:34
    Temat: Re: Drogie mandaty w leasingu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    news:i60g00$tbs$1@cougar.axelspringer.pl...
    Cavallino wrote:

    > A jeśli to Twoja działalność to z kogo ściągniesz?

    >Z tego, kto łamał przepisy. (temat o mandatach i fotoradarach był)
    >To wydaje się dość rozsądne, by skutki czynów obarczały tego, kto czynił.

    Nie zrozumiałeś.
    Auto masz jedno, działalność jedną i jedną osobę która ją wykonuje - siebie
    samego.
    150 zł za każdą fotkę z FR wpływa na opłacalność leasingu, czy jednak nie?
    Jak Ci się faktura leasingowa nagle podwoi w jakimś miesiącu, to mówisz że
    tego nie odczujesz?

  • 12. Data: 2010-09-05 23:14:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Nikogo nie porąbało. Leasingodawcy nie zależy na klientach katujących czy
    > rozbijających samochody,

    Taaa, jasne.
    Obstawiam że takim co to szybko zrobią szkodę całkowitą, najlepiej w kilka
    miesięcy zależy im najbardziej.
    Nie dość że zarobią na jednym aucie, to klient szybko przyjdzie po drugie.
    Po co czekać 5 lat na pełną realizację zysków, skoro można mieć je w kilka
    miesięcy?

  • 13. Data: 2010-09-05 23:43:42
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    mister wrote:

    > a czytales artykul?

    Nie.
    Przeczytałem to, co zacytował tu autor wątku.
    Pytanie nadal aktualne.

    > "W Ogólnych Warunkach Umowy Leasingu, które podpisuje każdy klient,
    > znajduje się informacja, iż wszystkie czynności jakie obciążają firmę
    > leasingową, a wykraczają poza podstawowy zakres umowy (czyli poza
    > finansowanie zakupu i użytkowania przedmiotu leasingu) są przenoszone na
    > Korzystającego z leasingu.

    Kul. Nie ma niczego w leasingu, więc nie znam warunków.
    Wróćmy do pytania.

    > "Udzielanie pisemnej informacji o przedmiocie umowy lub użytkowniku na
    > wniosek organów ścigania lub organów administracji oraz innych podmiotów
    > działających na ich zlecenie - 50 zł"

    > ich nie interesuje czy ty przekroczyles predkosc czy przejechales
    > przedszkolaka i uciekles.

    Mnie interesowało, gdy w ogóle niczego złego nie zrobiłem, a policja
    tylko chce wiedzieć, bo chce sobie pogadać.

    > placisz za to, ze musza sie fatygowac w twojej
    > sprawie. a ty zgodziles sie na to, podpisujac umowe leasingu.

    I w przypadku takim, jaki opisałem, nóż w kieszeni mi się otwiera na
    taką wiadomość.

    Dziękuję za wyjaśnienia!

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2010-09-05 23:47:30
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Nie zrozumiałeś.

    Doskonale zrozumiałem.

    > Auto masz jedno, działalność jedną i jedną osobę która ją wykonuje -
    > siebie samego.

    A co zrozumiałeś, gdy pisałem to:
    "To wydaje się dość rozsądne, by skutki czynów obarczały tego, kto czynił."
    ?
    :-)

    > 150 zł za każdą fotkę z FR wpływa na opłacalność leasingu, czy jednak
    nie?

    Postawiłbym to inaczej:
    - nieumiejętność jazdy bez wpadania w sidła radarów, świadczy nie o
    nieumiejętności zawierania umów leasingowych, a niezdatności danego
    człowieka do życia na tej planecie...

    > Jak Ci się faktura leasingowa nagle podwoi w jakimś miesiącu, to mówisz
    > że tego nie odczujesz?

    Nie ja, a debil, którego nie stać na taką jazdę, a jednak tak jeździ.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2010-09-05 23:58:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości news:

    >"To wydaje się dość rozsądne, by skutki czynów obarczały tego, kto czynił."
    >?

    Że nie zrozumiałeś o czym gadasz.
    Jeśli było inaczej, to jeszcze gorzej, widać Twój rozsądek od takiego
    normalnego różni się jak dzień od nocy, jeśli takie opłaty są dla Ciebie
    rozsądne.
    EOD

  • 16. Data: 2010-09-06 00:13:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Cavallino pisze:
    > http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,8309662,Poczet_
    dziwnych_prowizji_bankowych___odcinek_5.html

> [...]
    > Dlaczego klient firmy leasingowej finansuje pośrednio policję tylko po
    > to, by ta mogła wręczyć mu mandat? I czy opłaty bankowe za wystawienie
    > zaświadczenia rzeczywiście muszą być tak wysokie? Wiem, że w niektórych
    > firmach leasingowych opłata za poinformowanie policji o właścicielu
    > samochodu wynosi nawet 150 zł! W ten sposób z kieszeni kierowców do kas
    > firm leasingowych trafia kilkanaście milionów złotych rocznie!"
    >

    > Nieźle kogoś porąbało.
    > Mandat można dostać za 50 zł, a leasingodawca skasuje 150.
    >
    > I tak to udowadnianie że leasing opłaca się bardziej niż kredyt może

    Chyba dość powszechna praktyka banków - podsuwa się klientowi umowy
    najeżone rozmaitymi "opłatami dodatkowymi".
    Wielu klientów nie dyskutuje, albo wymięka jak w banku mu powiedzą że
    "taki formularz umowy i koniec", albo nawet nie zwróci uwagi bo w
    "porównywaczce ofert" w ogóle takich opłat nie było.

    Dotychczas głównie się o tym mówiło w kontekście takich znacznych "opłat
    dodatkowych" za jakieś pierdoły w kontekście np. kredytów
    mieszkaniowych, ale widać leasingodawcy też tak kombinują.

    Jak sobie ktoś dał coś takiego wcisnąć, to teraz niech płaci.
    Tyle że umowy i cenniki trzeba bardzo dokładnie przestudiować przed
    podpisaniem umowy i każdą taką rzecz można dowolnie zmienić czy wykreślić.

  • 17. Data: 2010-09-06 01:23:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Sep 2010 17:30:34 +0200, Cavallino wrote:
    >http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,8309662,Poczet
    _dziwnych_prowizji_bankowych___odcinek_5.html
    >Nieźle kogoś porąbało.
    >Mandat można dostać za 50 zł, a leasingodawca skasuje 150.

    A komu sie bedzie chcialo scigac kierwce za 50 zl :-)

    >I tak to udowadnianie że leasing opłaca się bardziej niż kredyt może szybko
    >wziąć w łeb.

    A gdyby tak 150zl to byla oplata za niepoinformowanie policji ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-09-06 06:12:48
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-06 00:32, J_K_K pisze:
    (ciach)

    > Pzdr
    >
    > JKK

    Wszystko prawda.

  • 19. Data: 2010-09-06 10:04:59
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote in

> [...]
    > Tyle że umowy i cenniki trzeba bardzo dokładnie przestudiować przed
    > podpisaniem umowy i każdą taką rzecz można dowolnie zmienić czy

    zmienic mozesz jak bierzesz leasing na flote, w przeciwnym razie tego nie widze

  • 20. Data: 2010-09-06 10:15:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin megrims

    > Jesteś pewien? Leasingobiorca zawrze umowę na kolejne auto. Większy
    > obrót, wcześniej wyrobiony plan, możliwość wynegocjowania lepszych
    > warunków od dealera.

    Przecież zysk leasingodawcy to najogólniej mówiąc różnica pomiędzy tym co
    płaci mu leasingobiorca i tym co uzyska przy odsprzedaży, a kosztami
    które poniesie, w co wlicza się cena zakupu, najróżniejsze koszty
    eksploatacji itd.

    Jeśli auto będzie katowane, niszczone, rozbijane, to koszty eksploatacji
    będą wyższe, a cena uzyskana przy odsprzedaży niższa. Więc zysk mniejszy.
    Oczywiście w jakimś jednostkowym przypadku z różnych względów może być
    inaczej, ale ogólna zasada jest jednak taka.

> [...]
    >
    > Auta leasingowane, to najczęściej auta służbowe. A jak się korzysta z
    > aut służbowych, to wszyscy wiedzą. Mam kilka aut służbowych dla
    > pracowników i niby wszyscy z wyższym wykształceniem, 'ą' i 'ę' pełna
    > kultura. A jak dostają auto służbowe i jadą do klienta, to jak patrze
    > czasem na monitoring GPS jak jeżdżą, to dziwie się, że jeszcze nikt się
    > zrobił jakiegoś gruza poważnego. Po prostu rzeźnicy. Szkody całkowitej
    > to nie miałem, ale raz wyrwane drzwi (słupek), urwane koło (krawężnik),
    > potłuczone lampy i powgniatane zderzaki. Skończone sprzęgło przy

    I jaką masz roczną średnią zapytaj policji o dane na jedno auto? ;)

    --
    ignorance is bliss