  • 31. Data: 2020-01-21 17:56:40
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Jan 2020 08:38:40 -0800 (PST), s...@g...com

    > https://interestingengineering.com/tesla-puts-price-
    on-model-3-battery-module-replacement-around-5000-70
    00
    > Po co zaklinasz rzeczywistosc?

    Naucz się czytać. Mowa była o Priusie. Poza tym strzeliłeś sobie w kolano,
    bo wychodzi z tego, że mają w Tesli kWh baterii po $93 a nie jak napisałem
    $200/160 czyli bateria w Priusie powinna kosztować niewiele ponad 630 zł
    przy zawyżonym kursie złotego po 4 zł. Ale możesz oczywiście dalej zaklinać
    rzeczywistość.

    > Gdyby wymiana baterii to byly waciki to nikt by nie tworzyl mitow tylko
    > ludzie by je wymieniali i sie podsmiechiwali z szurnietych co mysla ze
    > to droga zabawa. No nie?

    No, nie. Przede wszystkim to elektryki pokazują że wcale tych baterii nie
    trzeba wymieniać na potęgę jak tutaj starasz się zaklinać rzeczywistość.

    > Dopoki te baterie nie beda idiotoodporne to nikt ich samodzielnie w
    > garazu wymieniac nie bedzie. Male firmy nie wezma na siebie
    > odpowiedzialnosci za ewentualny pozar takiej wymienionej baterii. Nie za
    > darmo.

    Są idiotoodporne, to nie jest to samo co w telefonach/laptopach. Zdaje się
    już tutaj starałem się tobie wyjaśniać, ale widzę jak kulą w płot i w kółko
    zaklinanie rzeczywistości.

    > Juz tu komus pisalem, elektryki stanieja jak bedzie mozna samemu w
    > garazu sobie dlubnac i nie ryzykowac pozwu czy regresu. Tak jak dzis
    > nikt nie ryzykuje zbytnio wymieniajac bak czy zawieszenie w swoim
    > osiedlowym blaszaku.

    Mnie pisałeś, a ja się pytałem po jakiego grzyba grzebać w czymś co się
    psuje tylko w twojej wyobraźni. Nie wspominając że żeby grzebać w
    spaliniaku to też trzeba mieć odpowiednią wiedzę i narzędzia, często
    bardziej wymagajace niz przy wymianie baterii.

    > Wtedy bedzie tanio. Nie dlatego ze wymienione w garazu. Dlatego ze
    > bedzie popularne. Dzis nie jest.

    Podobnie jak popularne naprawianie samochodu spalinowego w każdym garażu, a
    jedynie w przypadku promila użytkowników i to głównie tych co muszą mieć
    więcej mocy. Po co zaklinasz rzeczywistość?

    > Majac 10 letnie auto w USA bateria za 5kUSD to prawie drugie tyle co
    > reszta. A reszta o ile nie aluminiowa tez gnije, zawieszenie sie wybija
    > a fotele wycieraja.

    10-letnia bateria nadal ma 80% pojemności i w zupełności jakiegoś kupca
    zawsze zadowoli. A jak nie, to się ją sprzeda na powerbank, niewykluczone
    że zacznie je odkupować sam producent (tak jak zapowiedziało Mitsubishi z
    zamiarem wykorzystywania jako powerbank), i nowa bateria nie będzie
    kosztować pełnej kwoty a tylko 30%.

    > Po co zaklinasz rzeczywistosc?

    Póki co to ty po raz kolejny zmyślasz i zaklinasz rzeczywistość. Poczekaj
    powtórzę to ponownie, zaklinasz rzeczywistość. W zasadzie to powinienem się
    zapytać żeby było fajnie, ale już mi się nie chce kasować więc napiszę od
    nowa, całkiem na świeżo. Po co zaklinasz rzeczywistość?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2020-01-21 20:14:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/01/2020 10:55, T. wrote:
    > ze średnio- szybkiej ładowarki prądu stałego kosztuje
    > 2,52 zł

    Jestem ciekawy jak to uzasadniają inzyniersko. Koszt takiej ładowarki
    jest astronomiczny i trzeba amortyzować, czy straty?

  • 33. Data: 2020-01-21 20:26:50
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 21 Jan 2020 12:15:08 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu? Przecież w blokach się
    >mieszka po to, żeby mieć "wszędzie blisko", w tym KM. Jesli ktoś dojeżdża
    >samochodem do pracy to właśnie z podmiejskich terenów, czyli z domów.

    Można też w drugą stronę - z miasta na tereny podmiejskie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 34. Data: 2020-01-21 20:30:10
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 21 Jan 2020 17:07:55 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > W Wawie KM na dobrym poziomie, metro
    >jest, pociągi (w tym podmiejskie), sporo osób jednak zostawia samochody.

    Nie rozśmieszaj mnie. Z Ursynowa na Włochy zbiorkomem to miimum 50
    minut. Autem 20. Teraz pracuję poza Warszawą, autem dalej mam jakieś
    20 minut. Zbiorkomem - nie wiem czy w półtorej godziny bym się
    wyrobił.

  • 35. Data: 2020-01-21 20:44:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.01.2020 o 20:30, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > minut. Autem 20. Teraz pracuję poza Warszawą, autem dalej mam jakieś
    > 20 minut. Zbiorkomem - nie wiem czy w półtorej godziny bym się

    Bielany-powiśle - metro + 2xspacer 35 minut. Samochód z parkowaniem 45
    (oczywiście w nocy 15, tylko do pracy nie jadę w nocy;)

    Tak po prawdzie, to poprzednia metrem wokolice bankowego było szybciej
    niż moto licząc zmianę ciuchów dwa razy. Samochodem zawsze dłużej w
    szczycie.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2020-01-21 21:20:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello heby,

    > Jestem ciekawy jak to uzasadniają inzyniersko. Koszt takiej ładowarki
    > jest astronomiczny i trzeba amortyzować, czy straty?

    To biznes jest. I ma na siebie zarabiać. Koszt samej ładowarki nie
    musi być wysoki ale przyłącze 50 kW może być drogie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2020-01-21 21:30:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 14:42, Myjk wrote:
    > Tue, 21 Jan 2020 14:29:28 +0100, And

    > To jest inna inszość jak jest stosowana akcyza i można o tym dyskutować.
    > Każdy pewnie zobaczy to zależnie od punktu siedzenie. Ja już widzę oczami
    > wyobraźni co by było gdyby paliwo było 2x tańsze przy naszej
    > infrastrukturze i uwzględniając że na jednego, biednego przecież, Polaka
    > przypada więcej samochodów niż na, bogatego, Niemca. To samo z alkoholami i
    > papierosami itd.

    Byśmy samochodami w kółko jeździli zamiast do pracy chodzić i dzieci robić.

  • 38. Data: 2020-01-21 21:34:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 17:07, Myjk wrote:
    > Tue, 21 Jan 2020 04:43:25 -0800 (PST), WS

    > Jak już pisałem, powinni już teraz wprowadzić winiety za używanie dróg.

    Chodników też?

  • 39. Data: 2020-01-21 21:41:02
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 16:02, viktorius wrote:

    > Jeśli mogę wrzucić swoje 2 grosze, to hybryda może i jest fajna, wydajna
    > i spoko. Ale faworyzowane prawem są pełne elektryki: możliwość jazdy
    > buspasem, wjazdu do ścisłego centrum miast, tańsze/darmowe parkowanie.
    > Oczywiście buspasów jak na lekarstwo, miejsca parkingowe i tak zawalone,
    > ale chodzi mi o zasadę.

    Można wjechać na rynek w Krakowie?

  • 40. Data: 2020-01-21 22:31:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    ja mam przy okazji pytanie do tych którzy ładują. Widziałem na filmikach
    że do gniazda w aucie wtyka się jakąś wtyczkę. na parę godzin. czy wyjąć
    tą wtyczkę może tylko właściciel auta? Czy jest jakieś fizyczne
    zabezpieczenie?

    ToMasz