eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej › Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 21 Jan 2020 17:56:40 +0100

    Tue, 21 Jan 2020 08:38:40 -0800 (PST), s...@g...com

    > https://interestingengineering.com/tesla-puts-price-
    on-model-3-battery-module-replacement-around-5000-70
    00
    > Po co zaklinasz rzeczywistosc?

    Naucz się czytać. Mowa była o Priusie. Poza tym strzeliłeś sobie w kolano,
    bo wychodzi z tego, że mają w Tesli kWh baterii po $93 a nie jak napisałem
    $200/160 czyli bateria w Priusie powinna kosztować niewiele ponad 630 zł
    przy zawyżonym kursie złotego po 4 zł. Ale możesz oczywiście dalej zaklinać
    rzeczywistość.

    > Gdyby wymiana baterii to byly waciki to nikt by nie tworzyl mitow tylko
    > ludzie by je wymieniali i sie podsmiechiwali z szurnietych co mysla ze
    > to droga zabawa. No nie?

    No, nie. Przede wszystkim to elektryki pokazują że wcale tych baterii nie
    trzeba wymieniać na potęgę jak tutaj starasz się zaklinać rzeczywistość.

    > Dopoki te baterie nie beda idiotoodporne to nikt ich samodzielnie w
    > garazu wymieniac nie bedzie. Male firmy nie wezma na siebie
    > odpowiedzialnosci za ewentualny pozar takiej wymienionej baterii. Nie za
    > darmo.

    Są idiotoodporne, to nie jest to samo co w telefonach/laptopach. Zdaje się
    już tutaj starałem się tobie wyjaśniać, ale widzę jak kulą w płot i w kółko
    zaklinanie rzeczywistości.

    > Juz tu komus pisalem, elektryki stanieja jak bedzie mozna samemu w
    > garazu sobie dlubnac i nie ryzykowac pozwu czy regresu. Tak jak dzis
    > nikt nie ryzykuje zbytnio wymieniajac bak czy zawieszenie w swoim
    > osiedlowym blaszaku.

    Mnie pisałeś, a ja się pytałem po jakiego grzyba grzebać w czymś co się
    psuje tylko w twojej wyobraźni. Nie wspominając że żeby grzebać w
    spaliniaku to też trzeba mieć odpowiednią wiedzę i narzędzia, często
    bardziej wymagajace niz przy wymianie baterii.

    > Wtedy bedzie tanio. Nie dlatego ze wymienione w garazu. Dlatego ze
    > bedzie popularne. Dzis nie jest.

    Podobnie jak popularne naprawianie samochodu spalinowego w każdym garażu, a
    jedynie w przypadku promila użytkowników i to głównie tych co muszą mieć
    więcej mocy. Po co zaklinasz rzeczywistość?

    > Majac 10 letnie auto w USA bateria za 5kUSD to prawie drugie tyle co
    > reszta. A reszta o ile nie aluminiowa tez gnije, zawieszenie sie wybija
    > a fotele wycieraja.

    10-letnia bateria nadal ma 80% pojemności i w zupełności jakiegoś kupca
    zawsze zadowoli. A jak nie, to się ją sprzeda na powerbank, niewykluczone
    że zacznie je odkupować sam producent (tak jak zapowiedziało Mitsubishi z
    zamiarem wykorzystywania jako powerbank), i nowa bateria nie będzie
    kosztować pełnej kwoty a tylko 30%.

    > Po co zaklinasz rzeczywistosc?

    Póki co to ty po raz kolejny zmyślasz i zaklinasz rzeczywistość. Poczekaj
    powtórzę to ponownie, zaklinasz rzeczywistość. W zasadzie to powinienem się
    zapytać żeby było fajnie, ale już mi się nie chce kasować więc napiszę od
    nowa, całkiem na świeżo. Po co zaklinasz rzeczywistość?

    --
    Pozdor
    Myjk