eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 101

  • 91. Data: 2020-01-23 18:07:24
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-23 17:01, Myjk wrote:
    > Thu, 23 Jan 2020 15:36:05 +0100, T.
    >
    >> Ja pisałem o ogrzewaniu, nie klimie.
    >> W nocy zwykle temperatura jest niższa niż w dzień, w dodatku jeśli jest
    >> słonecznie to auto się nagrzewa nawet o ponad 10 st. więcej niż na
    >> zewnątrz. Ale generalnie aż tak sie będę się zapierał - grzana szyba,
    >> tyłek i kiera wystarczy. A benzyniak szybko się w środku nagrzewa.
    >
    > Ale punkt wyjściowy był od tego co potrafi EV a czego nie potrafi ICE. I
    > tak jak kiedyś nie umiałem już używać samochodu bez nagrzewania kabiny, tak
    > teraz nie wyobrażam sobie żeby samochodu w lato nie chłodzić przed jazdą.
    > Choćby z tego powodu w życiu więcej czystego spaliniaka nie kupię.
    >

    Do schłodzenia samochodu wystarczy dach otworzyć.


  • 92. Data: 2020-01-23 18:15:23
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2020 o 08:54, Myjk pisze:

    >> Na plus dodam, że to auto było z pompą ciepła i klima działała bardzo
    >> wydajnie niewiele zmniejszając zasięg (w praktyce to auto miało ok. 190 km).
    >
    > Chciałem nieśmiało zauważyć, że każda "klima" jest pompą ciepła. :P

    Nie każda - trzeba odwrócić obieg, żeby grzała.


    --
    Shrek


  • 93. Data: 2020-01-23 20:04:10
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 18:04, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2020-01-23 o 16:31, T. pisze:
    >> W dniu 2020-01-21 o 13:17, Myjk pisze:
    >>> Tue, 21 Jan 2020 12:46:31 +0100, T.
    >>>
    >>>
    >>> No bo mają mniej części, konkretnie to nie mają skrzyni biegów. Zaś
    >>> silniki
    >>> w hybrydach pracują w bardziej optymalnych warunkach, bez przeciążeń
    >>> jak na
    >>> skrzyni i zależnie od tego co tam postanowi wyczyniać użyszkodnik. Do
    >>> tego
    >>> mają rekuperację. Siłą rzeczy są to samochody bardziej ekonomiczne i
    >>> trwałe. Pomijam tu oczywiście że Zientarski to tylko aktor w tym
    >>> wypadku i
    >>> mówi co mu akurat podyktują.
    >>
    >> Właśnie dostałem informację z Forda - nowy Ford Puma w wersji Hybrid
    >> ma manualną skrzynię biegów :-)
    >>
    >>
    >> 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM M6 126 - 135 5.5-5.7  89 900, -94 600
    >>
    >> To "M6" to rodzaj skrzyni biegów (manual 6 -biegowy).
    >
    > A EcoBoost Hybrid to nazwa silnika a nie oznaczenie pojazdu hybrydowego.
    > W konfiguratorze jak klikniesz na hybrydowe i elektryczne nie ma Pumy,
    > jest Nowa Kuga, Mustang Mach-e i Mondeo.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    "Co to jest technologia hybrydowa firmy Ford?Technologia hybrydowa to
    rozwiązanie polegające na zastosowaniu małego silnika elektrycznego
    pomagającego poprawić wydajność silnika benzynowego. Silnik elektryczny
    nie może napędzać samodzielnie pojazdu typu mHEV. Zamiast tego, stanowi
    dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego,odciążając go podczas
    przyspieszania za pomocą dodatkowego momentu obrotowego pochodzacego z
    silnika elektrycznego."

    To nie tylko nazwa silnika. Część momentu obrotowego wytwarzana jest
    przez silnik elektryczny, ale że akumulatory małe, to nie wystarcza to
    do jazdy.
    T.


  • 94. Data: 2020-01-23 20:29:20
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-23 o 20:04, T. pisze:
    > W dniu 2020-01-23 o 18:04, RadoslawF pisze:
    >> W dniu 2020-01-23 o 16:31, T. pisze:
    >>> W dniu 2020-01-21 o 13:17, Myjk pisze:
    >>>> Tue, 21 Jan 2020 12:46:31 +0100, T.
    >>>>
    >>>>
    >>>> No bo mają mniej części, konkretnie to nie mają skrzyni biegów. Zaś
    >>>> silniki
    >>>> w hybrydach pracują w bardziej optymalnych warunkach, bez przeciążeń
    >>>> jak na
    >>>> skrzyni i zależnie od tego co tam postanowi wyczyniać użyszkodnik.
    >>>> Do tego
    >>>> mają rekuperację. Siłą rzeczy są to samochody bardziej ekonomiczne i
    >>>> trwałe. Pomijam tu oczywiście że Zientarski to tylko aktor w tym
    >>>> wypadku i
    >>>> mówi co mu akurat podyktują.
    >>>
    >>> Właśnie dostałem informację z Forda - nowy Ford Puma w wersji Hybrid
    >>> ma manualną skrzynię biegów :-)
    >>>
    >>>
    >>> 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM M6 126 - 135 5.5-5.7  89 900, -94 600
    >>>
    >>> To "M6" to rodzaj skrzyni biegów (manual 6 -biegowy).
    >>
    >> A EcoBoost Hybrid to nazwa silnika a nie oznaczenie pojazdu hybrydowego.
    >> W konfiguratorze jak klikniesz na hybrydowe i elektryczne nie ma Pumy,
    >> jest Nowa Kuga, Mustang Mach-e i Mondeo.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    >
    > "Co to jest technologia hybrydowa firmy Ford?Technologia hybrydowa to
    > rozwiązanie polegające na zastosowaniu małego silnika elektrycznego
    > pomagającego poprawić wydajność silnika benzynowego. Silnik elektryczny
    > nie może napędzać samodzielnie pojazdu typu mHEV. Zamiast tego, stanowi
    > dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego,odciążając go podczas
    > przyspieszania za pomocą dodatkowego momentu obrotowego pochodzacego z
    > silnika elektrycznego."
    >
    > To nie tylko nazwa silnika. Część momentu obrotowego wytwarzana jest
    > przez silnik elektryczny, ale że akumulatory małe, to nie wystarcza to
    > do jazdy.

    To pisz otwartym tekstem że hybrydowy jest silnik (wedle Forda) a nie
    samochód.
    Bo tutaj: "nowy Ford Puma w wersji Hybrid ma manualną skrzynię biegów"
    napisałeś że pojazd w wersji hybrydowej co jest nieprawdą.


    Pozdrawiam


  • 95. Data: 2020-01-23 21:38:57
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-01-2020 o 20:04, T. pisze:

    > "Co to jest technologia hybrydowa firmy Ford?Technologia hybrydowa to
    > rozwiązanie polegające na zastosowaniu małego silnika elektrycznego
    > pomagającego poprawić wydajność silnika benzynowego. Silnik elektryczny
    > nie może napędzać samodzielnie pojazdu typu mHEV. Zamiast tego, stanowi
    > dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego,odciążając go podczas
    > przyspieszania za pomocą dodatkowego momentu obrotowego pochodzacego z
    > silnika elektrycznego."
    >
    > To nie tylko nazwa silnika. Część momentu obrotowego wytwarzana jest
    > przez silnik elektryczny, ale że akumulatory małe, to nie wystarcza to
    > do jazdy.

    Ale to jest mild Hybrid, niewiele to ma wspólnego z prawdziwym
    samochodem hybrydowym.
    Taki pic na wodę bardziej, żeby lepiej brzmiało.


  • 96. Data: 2020-01-26 11:59:59
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    >>> Nie rozśmieszaj mnie. Z Ursynowa na Włochy zbiorkomem to miimum 50
    >>> minut. Autem 20.
    >>
    >> Jak to pisałeś to może tak było. W godzinach szczytu jest w
    >> porywach 5 minut różnicy a jak źle pójdzie to i wolniej.
    >>
    > Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Swego czasu byłem
    > hardkorowcem i próbowałem jeździć zbiorkomem spod Warszawy w okolice
    > Puławskiej za Mordorem. Wsiadałem w auto i jechałem 1200 m do
    > przystanku autobusowego - wtedy nie było wspólnego biletu na ZTM i
    > KM, osobno było bardzo drogo. A jechałem autem dlatego, że rano
    > każda minuta jest droga. Potem czekałem chwilę na autobus. Jechałem
    > ok. 25 minut do pół godziny. Potem przesiadałem się w tramwaj -
    > kolejne pół godziny i już byłem przy metrze. Potem 25 minut metrem,
    > dalej spacerek kilkaset metrów i już po ok. półtorej do dwóch godzin
    > byłem w pracy. Z powrotem było trochę gorzej, bo zanim się
    > doczłapałem do autobusu podmiejskiego to już było po 18, więc
    > jeździły raz na 30-40 minut. Wracałem zwykle ok. 2 godzin. Autem
    > zajmowało mi to 40-50 minut. Teraz byłoby jeszcze szybciej, bo
    > przebudowali Marynarską i nie ma tam takich korków jak kiedyś.
    > Oceniam, że dojechałbym w 30-40 minut.
    > Czasem muszę do centrum pojechać i tylko wyjątkowo wybieram zbiorkom
    > (zwykle pociąg, gdy interes mam w samym centrum) - to kwestia
    > koszmarnie drogich biletów ZTM. Całodobowy to koszt 26 zł, więc mam
    > ponad 5 l paliwa - mogę przejechać na tym znacznie więcej, niż mam
    > dojazd do Warszawy i z powrotem. A zwróćcie uwagę, że sporo ludzi
    > mieszka pod miastami i muszą jakoś dojechać.
    > Co ciekawe - za komuny pociągi miały 3 jednostki, teraz jeździ jedna
    > lub dwie w składzie pociągu. Rano tłok jest dość spory.
    > T.

    Jak to daleko jest?
    Jezdzac 2h w jedna strone do praxcy pomyslałbym o zmianie miejsca
    zamieszkania albo o zmianie pracy. Zwłaszcza w Wawie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Wiarą można manipulować. Tylko
    wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert


  • 97. Data: 2020-01-27 08:34:42
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pla
    tne-ladowanie-aut-elektrycznych-na-stacjach-lotos/m4
    ltp05


  • 98. Data: 2020-01-27 11:54:08
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...
    >
    >>>> Nie rozśmieszaj mnie. Z Ursynowa na Włochy zbiorkomem to miimum 50
    >>>> minut. Autem 20.
    >>>
    >>> Jak to pisałeś to może tak było. W godzinach szczytu jest w
    >>> porywach 5 minut różnicy a jak źle pójdzie to i wolniej.
    >>>
    >> Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Swego czasu byłem
    >> hardkorowcem i próbowałem jeździć zbiorkomem spod Warszawy w okolice
    >> Puławskiej za Mordorem. Wsiadałem w auto i jechałem 1200 m do
    >> przystanku autobusowego - wtedy nie było wspólnego biletu na ZTM i
    >> KM, osobno było bardzo drogo. A jechałem autem dlatego, że rano
    >> każda minuta jest droga. Potem czekałem chwilę na autobus. Jechałem
    >> ok. 25 minut do pół godziny. Potem przesiadałem się w tramwaj -
    >> kolejne pół godziny i już byłem przy metrze. Potem 25 minut metrem,
    >> dalej spacerek kilkaset metrów i już po ok. półtorej do dwóch godzin
    >> byłem w pracy. Z powrotem było trochę gorzej, bo zanim się
    >> doczłapałem do autobusu podmiejskiego to już było po 18, więc
    >> jeździły raz na 30-40 minut. Wracałem zwykle ok. 2 godzin. Autem
    >> zajmowało mi to 40-50 minut. Teraz byłoby jeszcze szybciej, bo
    >> przebudowali Marynarską i nie ma tam takich korków jak kiedyś.
    >> Oceniam, że dojechałbym w 30-40 minut.
    >> Czasem muszę do centrum pojechać i tylko wyjątkowo wybieram zbiorkom
    >> (zwykle pociąg, gdy interes mam w samym centrum) - to kwestia
    >> koszmarnie drogich biletów ZTM. Całodobowy to koszt 26 zł, więc mam
    >> ponad 5 l paliwa - mogę przejechać na tym znacznie więcej, niż mam
    >> dojazd do Warszawy i z powrotem. A zwróćcie uwagę, że sporo ludzi
    >> mieszka pod miastami i muszą jakoś dojechać.
    >> Co ciekawe - za komuny pociągi miały 3 jednostki, teraz jeździ jedna
    >> lub dwie w składzie pociągu. Rano tłok jest dość spory.
    >> T.
    >
    > Jak to daleko jest?
    > Jezdzac 2h w jedna strone do praxcy pomyslałbym o zmianie miejsca
    > zamieszkania albo o zmianie pracy. Zwłaszcza w Wawie.
    >
    Autem - ok. 25 km.
    Teraz już nie mam problemu, bo już nie pracuję w Warszawie.
    T.


  • 99. Data: 2020-01-27 16:17:56
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:0dab48de-ab2d-4393-90bf-a8fb7ff6e910@go
    oglegroups.com...
    >https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pl
    atne-ladowanie-aut-elektrycznych-na-stacjach-lotos/m
    4ltp05

    Drogie albo tanie, bo skoro usluga jednorazowa ..
    Ile Tesla ma przejechac 300-500km za 24 zl ... taniocha :-)

    A jak jeszcze kierowcy polacza to sobie z miejscem parkingowym ...
    tylko trzeba miec drogie auto, z duza bateria :-)

    J.





  • 100. Data: 2020-01-27 18:59:56
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 16:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:0dab48de-ab2d-4393-90bf-a8fb7ff6e910@go
    oglegroups.com...
    >> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pla
    tne-ladowanie-aut-elektrycznych-na-stacjach-lotos/m4
    ltp05
    >>
    >
    > Drogie albo tanie, bo skoro usluga jednorazowa ..
    > Ile Tesla ma przejechac 300-500km za 24 zl ... taniocha :-)

    Tesla 3 to ma 50 kWh albo 75kWH. To daje 250-370km przy 20kWh na 100. No
    i trzeba policzyć ile kosztuje tesla a ile spalinka.



    --
    Shrek

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: