  • 81. Data: 2020-01-23 10:04:08
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 12:15, Myjk pisze:

    > Kto, mieszkając w mieście, korzysta z samochodu?

    Pojedź do miasta i zobacz.

  • 82. Data: 2020-01-23 10:15:02
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 20:26, j...@i...pl pisze:

    > Można też w drugą stronę - z miasta na tereny podmiejskie.

    Dokładnie. Nawet mój przypadek to potwierdza.
    Mieszkam w centrum, w bloku. A wszystkie prace jakie miałem,
    miały akurat siedziby na obrzeżach.

  • 83. Data: 2020-01-23 12:33:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Jan 2020 09:23:25 +0100, T.

    > Jeśli roczne auto elektryczne jest "zdezelowanym szrotem", to masz rację
    > - takie dostałem :-) Nota bene - z parku prasowego Renault.

    Czyli trafiłeś gorzej niż myślałem -- prasowe auta są zdezelowane po roku
    jak normalne po 10 latach. Nikt tych aut nie szanuje a "dziennikarze"
    sprawdzają najróżniejsze rzeczy, bo oczywiście instrukcji żaden nie czyta,
    bierze i "testuje". Co by tłumaczyło uwaloną klapę, pewnie jakiś geniusz na
    siłę próbował otwierać, etc.

    > Pisałem o ogrzewaniu pod domem, bo najdokuczliwsze zimno jest po nocy.

    Po najdalej godzinie stania i tak masz lodówkę jak po nocy, więc...

    > W dzień to oczywiście nie zadziała, jeśli nie ma dostępu do gniazdka.
    > Oczywiście można sobie założyć Webasto, najlepiej na ON :-)

    Można, 5 koła nowe kompletne kosztuje z obsługą ze smarka. U mnie po 6
    latach się zesrał sterownik (naprawa 350 zł) potem po 9 i teraz zesrał się
    znowu -- może następny właściciel sobie naprawi.

    > Albo coś wymyśleć z przetwornicą na 230V, bo twierdzę, że lepiej puścić
    > 1200 W przez 5 minut, niż katować akumulator 150 W przez godzinę - z
    > mizernym efektem podejrzewam.

    Toteż o tym mówię. Że klimy nijak nie uruchomisz, bo sprężarka jest na
    pasku, nie wspomnę. W ogóle nie ma jak klimy postojowej zrobić, wykluczam
    jakieś wiatraczki bo to kompletnie nic nie da.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 84. Data: 2020-01-23 12:34:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Jan 2020 10:04:08 +0100, robot

    > Pojedź do miasta i zobacz.

    Lepiej, mieszkam na wlotówce do Wawy, to widze skąd to jedzie.
    --
    Pozdor
    Myjk

  • 85. Data: 2020-01-23 12:43:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Thursday, January 23, 2020, 10:04:08 AM, you wrote:

    > Pojedź do miasta i zobacz.

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2020-01-23 15:36:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 12:33, Myjk pisze:
> [...]
    > pasku, nie wspomnę. W ogóle nie ma jak klimy postojowej zrobić, wykluczam
    > jakieś wiatraczki bo to kompletnie nic nie da.

    Ja pisałem o ogrzewaniu, nie klimie.
    W nocy zwykle temperatura jest niższa niż w dzień, w dodatku jeśli jest
    słonecznie to auto się nagrzewa nawet o ponad 10 st. więcej niż na
    zewnątrz. Ale generalnie aż tak sie będę się zapierał - grzana szyba,
    tyłek i kiera wystarczy. A benzyniak szybko się w środku nagrzewa.
    T.

  • 87. Data: 2020-01-23 16:31:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 13:17, Myjk pisze:
    > Tue, 21 Jan 2020 12:46:31 +0100, T.
    >

    > No bo mają mniej części, konkretnie to nie mają skrzyni biegów. Zaś silniki
    > w hybrydach pracują w bardziej optymalnych warunkach, bez przeciążeń jak na
    > skrzyni i zależnie od tego co tam postanowi wyczyniać użyszkodnik. Do tego
    > mają rekuperację. Siłą rzeczy są to samochody bardziej ekonomiczne i
    > trwałe. Pomijam tu oczywiście że Zientarski to tylko aktor w tym wypadku i
    > mówi co mu akurat podyktują.

    Właśnie dostałem informację z Forda - nowy Ford Puma w wersji Hybrid ma
    manualną skrzynię biegów :-)

    1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM M6 126 - 135 5.5-5.7 89 900, -94 600

    To "M6" to rodzaj skrzyni biegów (manual 6 -biegowy).

    T.

  • 88. Data: 2020-01-23 17:01:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Jan 2020 15:36:05 +0100, T.

> [...]
    > zewnątrz. Ale generalnie aż tak sie będę się zapierał - grzana szyba,
    > tyłek i kiera wystarczy. A benzyniak szybko się w środku nagrzewa.

    Ale punkt wyjściowy był od tego co potrafi EV a czego nie potrafi ICE. I
    tak jak kiedyś nie umiałem już używać samochodu bez nagrzewania kabiny, tak
    teraz nie wyobrażam sobie żeby samochodu w lato nie chłodzić przed jazdą.
    Choćby z tego powodu w życiu więcej czystego spaliniaka nie kupię.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2020-01-23 17:26:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-01-2020 o 20:18, T. pisze:

    > Ps. Fakt, sandero jest nieco krótszy,

    Była mowa o wyposażeniu, więc Sandero nawet w topowym wyposażeniu nie ma
    i nie może mieć takiego wyposażenia, jak ten Leaf o którym pisałeś że to
    niby golas.

    Nieco krótszy to jest może Duster, Sandero jest duuuużo krótsze.
    O wykonaniu środka z plastiku a'la kosz na śmieci nie wspominając.

  • 90. Data: 2020-01-23 18:04:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-23 o 16:31, T. pisze:

> [...]
    >

    > 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM M6 126 - 135 5.5-5.7  89 900, -94 600
    >
    > To "M6" to rodzaj skrzyni biegów (manual 6 -biegowy).

    A EcoBoost Hybrid to nazwa silnika a nie oznaczenie pojazdu hybrydowego.
    W konfiguratorze jak klikniesz na hybrydowe i elektryczne nie ma Pumy,
    jest Nowa Kuga, Mustang Mach-e i Mondeo.