-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl>
Date: Thu, 25 Jan 2018 21:56:51 +0100
Message-ID: <m1pa4fowqgot.s0jlki1a95i4$.dlg@40tude.net>
Lines: 28
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.39.15
X-Trace: 1516914008 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1665 89.64.39.15:4717
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2111
X-Received-Body-CRC: 3291042543
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623409
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 25 Jan 2018 19:30:45 +0100, Marek S napisał(a):
> Jest jeszcze jedna lekcja z powyższego. Otóż w teście C wiecie jaką
> miałem prędkość w punkcie B? 60km/h! Czyli mniej więcej przez jakąś
> połowę drogi zwolniłem zaledwie o 20km/h. Tak naprawdę auto zaczyna
> skutecznie zwalniać dopiero pod koniec drogi hamowania.
Ogólnie tak właśnie jest że droga hamowania rośnie z kwadratem prędkości,
czyli 2x szybciej jedziesz - 4x dalej zahamujesz.
Skuteczność hamowania jest w miarę równa w czasie hamowania, ale oznacza to
tylko tyle że w każdej sekundzie tracisz tyle samo prędkości.
Czyli np. na suchym asfalcie to będzie około 35km/h traconych w ciągu
każdej sekundy pełnego hamowania.
Co oczywiście oznacza że przeliczając to na odległość, to na każdym
kolejnym metrze hamowania tracisz coraz więcej km/h.
Ale to właśnie dobrze przemawia do wyobraźni że jeśli samochód z 50km/h
hamuje na 10m, a czas do rozpoczęcia hamowania to 0.8s, to dystans do
zatrzymania wynosi 21m.
Dokładając niby niewiele, bo jadąc 60km/h, w tych samych warunkach droga
hamowania wyniesie 14.4m, a droga do zatrzymania 27.7m.
Niby tylko 6.7m dalej, ale to oznacza że po 21m, po których jadąc 50km/h
samochód się już zatrzymał, to hamujący z 60km/h będzie nadal się poruszał
z prędkością 41km/h (z której wyhamuje na pozostałych 6.7m).
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.18 22:02 Mateusz Bogusz
- 25.01.18 22:28 J.F.
- 25.01.18 23:12 Marek S
- 25.01.18 23:13 TomN
- 25.01.18 23:22 Marek S
- 25.01.18 23:24 Marek S
- 25.01.18 23:36 J.F.
- 26.01.18 01:08 Marek S
- 26.01.18 08:18 miumiu
- 26.01.18 08:36 Shrek
- 26.01.18 08:59 miumiu
- 26.01.18 09:02 p...@g...com
- 26.01.18 09:17 Shrek
- 26.01.18 09:29 Shrek
- 26.01.18 09:31 viktorius
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty