  • 1. Data: 2011-02-26 14:57:50
    Temat: Drobna pomoc w zbudowaniu asynchronicznego licznika modulo 16/32
    Od: Piramidos <c...@o...pl>

    Witam.
    Chciałbym zbudować licznik taki jak w temacie. Czy ktoś mógłby pomóc mi
    w znalezieniu schematu takiego bardziej na "chłopski rozum" gdzie widać
    wyprowadzenia kostki? Licznik ma prezentować zliczanie za pomocą diod led.
    Z góry dziękuję za każdą pomoc. :)

  • 2. Data: 2011-02-26 15:05:24
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piramidos wrote:

> [...]
    > wyprowadzenia kostki? Licznik ma prezentować zliczanie za pomocą diod led.

    Bierzesz 74HC(T)93 i nie potrzebujesz praktycznie nic więcej oprócz
    taktowania, bo modulo 16 "robi się samo". Wyjście hex, jak chcesz 16 diod,
    to potrzebujesz jeszcze dekodera, np. 74154.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-02-27 08:42:49
    Od: Piramidos <c...@o...pl>

    Piramidos pisze:
> [...]
    > wyprowadzenia kostki? Licznik ma prezentować zliczanie za pomocą diod led.

    Więc tak. Już doszedłem do tego że trzeba połączyć nóżkę QA z CKB i
    Wtedy liczy modulo 16. CKA jest wejściem podającym impulsy Wyjścia
    podłączyć pod ledy przez rezystory. Wszystko dobrze rozumiem?

  • 4. Data: 2011-02-27 13:04:51
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.02.27 09:42, Piramidos pisze:

    > Więc tak. Już doszedłem do tego że trzeba połączyć nóżkę QA z CKB i
    > Wtedy liczy modulo 16. CKA jest wejściem podającym impulsy Wyjścia
    > podłączyć pod ledy przez rezystory. Wszystko dobrze rozumiem?

    Ale QA z czego?? CKB, CKA z czego?? Zdradzisz tajemnicę i powiesz, na
    jakiej kostce chcesz, albo próbujesz to zrobić?? :D...

    Konop