  • 11. Data: 2009-10-08 12:17:39
    Temat: Re: Drgania kierownicy w zakrętach...
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Oct 8, 12:50 pm, beata <b...@g...com> wrote:

    > An na przyklad polki nie calkiem rowne? zly olej w lagach?
    > Mi tez lata i lozysko mam nowiutkie, w kolach tez. Sam sie glowie co
    > moze byc.
    > Podejrzewam wlasnie polki i lagi.

    to ja powiem o obydwu rzeczach. Jesli masz miejsce to przycisnij palec
    na styku glowki ramy i pierwszej podkladki wystajacej od gory z rury
    sterowej. Jak ktos wspomnial - trzymajac hebel bujaj motorem z calej
    sily, jesli czujesz lekkie przesuwanie sie tych dwoch czesci wzgledem
    siebie - to znak, ze powinno byc sztywniej. Niekoniecznie uszkodzone,
    ale trzeba dokrecic.

    Druga rzecz - podnies przednie kolo i powoli krec kierownica na boki,
    jesli w ktorymkolwiek miejscu plynnosc jest zaburzona - wyczuwasz
    jakikolwiek opor zeby krecic dalej kierownica - lozyska do wymiany.

    U mnie shuimmy byly spowodowane puknieta felga - miala spore bicie.
    Zeby bylo smieszniej - jezdzilem na niej rok i nie mialem problemu,
    choc wiedzialem, ze jest lekko zgieta. Po zdjeciu opony i tarcz i
    zalozeniu ich od nowa - shimmy pojawilo sie. Nowa felga - zniknelo.
    Aha, nowe lozyska glowki ramy tez mialem, wymienione nie z powodu
    shimmy tylko zawalenia przegladu technicznego MOT

  • 12. Data: 2009-10-08 12:24:42
    Od: juhass <t...@w...pl>

    f...@g...com pisze:
    <ciach..>
    > Aha, nowe lozyska glowki ramy tez mialem, wymienione nie z powodu
    > shimmy tylko zawalenia przegladu technicznego MOT

    Na przeglądzie stwierdzili u Ciebie luzy na łożysku? Jakie Ty te luzy
    miałeś- koło się widzialnie przesuwało przód/ tył??? ;)

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 13. Data: 2009-10-08 12:37:04
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 07.10.2009 trud <t...@o...eu> napisał/a:
    > Czasami jak z jakiegoś powodu odpuszczę gaz w zakręcie to zaczyna mi
    > nieprzyjemnie drgać kierownica. W sensie kołem trzepie na boki.
    > Czy to normalne zachowanie? Bo mam wrażenie że coś jest nie tak.

    Mój typ to łożyska główki ramy, bo. Gdy odpuścisz gaz, obciążasz
    przednie kolo, masz jednocześnie skręconą kierownicę. Zniszczone bieżnie
    powodują że kulki/rolki chcą wrócić w miejsce w którym kierownica jest
    prosto. Co może powodować telepanie w czasie skręcania.

    Sprawdzenie jest banalne i da się poczuć, że kierownica ma swój bardziej
    ulubiony stan, na wprost, coś jak amor skrętu ;)

    Lub rozebrać i zajrzeć. Też zwykle niewiele roboty.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 14. Data: 2009-10-08 13:59:39
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Oct 8, 1:24 pm, juhass <t...@w...pl> wrote:
    > f...@g...com pisze:
    > <ciach..>

    > Na przeglądzie stwierdzili u Ciebie luzy na łożysku? Jakie Ty te luzy
    > miałeś- koło się widzialnie przesuwało przód/ tył??? ;)

    Pojechalem do Hondy, podniesli kolo, poruszali nim na boki, wyczuli
    wyrobione bieznie lozyska, dokladnie tak jak opisalem. A ze badania sa
    nieco bardziej rygorystyczne w UK niz w PL - ja tam sie ciesze :)

  • 15. Data: 2009-10-08 16:28:51
    Od: "greg" <g...@f...com>

    "trud" <t...@o...eu> wrote in message

    > Biorę przednie koło miedzy nogi. Łapię przedni widelec i próbuję nim
    > ruszać. Do przodu, do tyłu. Nic nie czuję. Wszystko wydaje się sztywne.
    > Jak to jeszcze sprawdzić?

    Postawic na centralce, młodzego brata na tylne siedzenie, żeby przód był w
    powietrzu, i wtedy:

    Złapać za lagi i ruszać przód tył - wyczuwalny luz może być luzem na
    łożysku.
    Pokręcić kierwnicą - ma się kręcić lużno od końca do końca, bez zacinania
    się.

    pozdro

    greg

  • 16. Data: 2009-10-09 05:21:07
    Od: "Tytus z fabryki" <v...@o...pl>

    Siemka
    "juhass"
    Na przeglądzie stwierdzili u Ciebie luzy na łożysku? Jakie Ty te luzy
    miałeś- koło się widzialnie przesuwało przód/ tył??? ;)

    Kolega nadaje z UK a tam nie jest norma przyjezdzanie na badanie techniczne
    bez pojazdu do badania.

  • 17. Data: 2009-10-09 06:33:24
    Od: juhass <t...@w...pl>

    Tytus z fabryki pisze:
    <ciach>
    > Kolega nadaje z UK a tam nie jest norma przyjezdzanie na badanie techniczne
    > bez pojazdu do badania.

    No właśnie nie skojarzyłem, ze z UK. U nas niestety tak prędko nie
    będzie... Inna mentalność, inna kultura techniczna- no i nie widziałem
    dotąd diagnosty na stacji mającego pojęcie o motocyklach...

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 18. Data: 2009-10-09 09:42:56
    Od: maciek <m...@g...com>

    Wracajac do tematu to ja mam tak ze mam drgania kiery w zakretach a
    szczegolnie brutalnie czuje je jak w zakrecie zlapie jakas nierownosc.
    Drugi objaw jest taki ze jak zloze sie w zakreta troszeczke glebiej to
    w pewnym momencie szybko zaczyna ciagnac mnie do gleby i jak nie wroce
    to mnie wyjebie.
    Trzeci objaw jest taki ze jak jade prosto po deszczu i przejezdzam
    (codziennie) przez metalowe laczenia wiaduktu (ok 1.5m) to motocykl
    robi krotkiego szybkiedo 'wezyka' i wraca na swoje miejsce. Na drugim
    sprzecie sie tak nie dzieje a i na tym wczesniej tak nie bylo.

    Ja to wszystko lacze z lozyskiem glowki ramy ale probowalem regulowac
    je z 10 razy i ciagle jest zle (lozysko jest nowe ale nie oryginalne
    hondowskie)

    Sprzet o ktorym pisze to Blackbird.

    Czy to co napisalem w oczywisty sposob jest efektem zle zalozonego/
    dociagnietego lozyska?
    Czy przy takich objawach mozliwy jest problem z felga, wywazeniem
    kola, przednim zawieszeniem (lagi, polki)?

    Dajcie znac bo jak to lozysko to kupie drugie w Hondzie i wymienie.
    Moze macie jakies inne pomysly?

    Pozdro

    Maciek

  • 19. Data: 2009-10-12 12:59:59
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > Czasami jak z jakiegoś powodu odpuszczę gaz w zakręcie to zaczyna mi
    > nieprzyjemnie drgać kierownica. W sensie kołem trzepie na boki.
    > Czy to normalne zachowanie? Bo mam wrażenie że coś jest nie tak.

    Nie zawsze drgania z przodu są spowodowane tym co by się wydawało
    oczywiste:)
    Sprawdź dokładnie tylne koło - głównie szprychy. Najlepiej popukać czymś w
    każdą.
    Ja tak długo upatrywałem wady z przodu, że skończyło się wymianą tylnego
    koła:(

    zulus
    vl800

  • 20. Data: 2009-10-12 23:03:08
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "grzech" napisał w wiadomości

    > Sprawdź dokładnie tylne koło - głównie szprychy. Najlepiej popukać
    > czymś w każdą.
    > Ja tak długo upatrywałem wady z przodu, że skończyło się wymianą
    > tylnego koła:(

    On ma takie zajebiste szprychy, że może sobie opukiwać każdą dwa razy.
    A puknięć razem będzie 6. To nie chopper, panie kolego tylko Honda XX.

    --
    Jasio
    vx etz