  • 1. Data: 2009-10-07 05:46:21
    Temat: Kilka informacji dotyczacych przerejestrowywania pojazdu.
    Od: "Tytus z fabryki" <v...@o...pl>

    Czesc
    Badalem organoleptycznie wczoraj a zem ciekawski to podpytalem tu i owdzie.
    Z najwazniejszych zmian - wiekszosc WK od niedawna zada przy wydawaniu DR
    waznej polisy OC - co wazne musi byc na nowego wlasciciela. Wiec jesli
    kupilismy sprzeta z waznym OC bezwzglednie musimy zmienic dane polisy na
    swoje.
    Oczywiscie OC jest na pojazd wiec jest nadal wazne chyba ze z niego
    zrezygnujemy a mamy na to 30 dni.
    Jesli nie wypowiemy go NA PISMIE najpozniej w dniu wygasniecia automatycznie
    dziala dalej i sie sama przedluza.
    Natomiast ubezpieczyciel szanowne kolezenstwo wydaje polise tylko i
    wylacznie na wniosek (tako rzecze ustawa).
    I tu mamy maly absurdzik - polisa przedluza sie automatycznie ale jesli jej
    nie mamy WK ma polecenie zglosic ten fakt do Funduszu Gwarancyjnego (kary sa
    horendalne - brak ciaglosci podobno ok 30 ojro dziennie) - tylko skad ten
    brak ciaglosci jesli polisa przedluza sie automatycznie ???
    Jaka jest podstawa prawna takiego dzialania nie potrafila mi wyjasnic
    zarowno pani z okienka jak i pan naczelnik - zreszta typowy przyklad
    dlaczego wprowadzono nowe wymagania dla tych urzednikow i mam nadzieje ze
    juz niedlugo wymienia goscia na kogos kto umie cos wiecej niz przyjmowac
    lapowki. Wiec spotkalem sie z typowym urzedniczym "BO TAK"
    Kolejna ciekawostka to wymaganie waznosci badania technicznego na min 30 dni
    od daty zlozenia wniosku.
    Rowniez nikt nie potrafil mi wyjasnic dlaczego tak jest - panienka
    poinformowala mnie ze "system tego wymaga" -rowniez pan naczelnik rowniez
    nie wiedzial co i jak, a rozbawil mnie do lez jak zapytalem go na jaka
    ustawe powola sie odmawiajac wydania pozwolenia czasowego na 14 dni bo nie
    mial bladego pojecia. Rozpoczalem drazenie tego tematu skladajac do pana
    naczelnika oficjalna skarge - zobaczymy co odpisze.
    Nie jest latwo :)

    T.
    double 07

  • 2. Data: 2009-10-07 06:07:23
    Od: n...@s...com

    On Wed, 7 Oct 2009 07:46:21 +0200, "Tytus z fabryki" <v...@o...pl>
    wrote:

    >Czesc

    czesc

    >Z najwazniejszych zmian - wiekszosc WK od niedawna zada przy wydawaniu DR
    >waznej polisy OC - co wazne musi byc na nowego wlasciciela.

    W kraku tak gdzies od 2004/2005r.

    > Wiec jesli
    >kupilismy sprzeta z waznym OC bezwzglednie musimy zmienic dane polisy na
    >swoje.

    A jak nie to co ?

    >Natomiast ubezpieczyciel szanowne kolezenstwo wydaje polise tylko i
    >wylacznie na wniosek (tako rzecze ustawa).

    I to jest debilizm :(

> [...]
    >horendalne - brak ciaglosci podobno ok 30 ojro dziennie) - tylko skad ten
    >brak ciaglosci jesli polisa przedluza sie automatycznie ???

    Alez nie, nie ma braku ciaglosci. Ale nie masz przy sobie polisy i
    tyle. Nie wiedzialem o tym debilizmie i placilem sobie przelewem
    internetowym i jezdzilem z potwierdzeniem dokonania przelewu. Sprawa
    wyplynela jak chcialem zielona karte. Musialem pojechac do oddzialu
    PZU i zalatwic sobie potwierdzenie oplacenia, a pozniej isc do agenta
    ktory wypisywal polise zaczynajaca sie ze dwa miesiace wczesniej.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2009-10-07 07:02:07
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Tytus z fabryki wydusił z siebie te słowy:

    > Czesc
    > Badalem organoleptycznie wczoraj a zem ciekawski to podpytalem tu i
    > owdzie. Z najwazniejszych zmian - wiekszosc WK od niedawna zada przy
    > wydawaniu DR waznej polisy OC -

    to już od dość dawna

    > co wazne musi byc na nowego
    > wlasciciela. Wiec jesli kupilismy sprzeta z waznym OC bezwzglednie
    > musimy zmienic dane polisy na swoje.

    to jest jakas bzdura i zle Cie poinformowali.
    Mam doczynienia z WK dosć czesto i nigdy jescze nie chcieli przepisanej
    polisy.
    W mysl Polskiego prawa polica OC z chwlą zakupu pojazdu staje sie Twoja i
    tyle.

    > Nie jest latwo :)

    jest bardzo łatwo. Nie mialem z WK nigdy problemów. Trzeba mieć wszystkie
    wymagane kwitki i tyle, a wszytskie wymagane kwitki to to co i tak musisz
    mieć do jeżdzenia pojazdem.

    ps. WK Leszno

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 4. Data: 2009-10-07 07:57:10
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 7 Paź, 07:46, "Tytus z fabryki" <v...@o...pl> wrote:
    > Kolejna ciekawostka to wymaganie waznosci badania technicznego na min 30 dni
    > od daty zlozenia wniosku.

    ba, jeszcze wieksza ciekawostka jest nieuznawanie aktualnych badan (w
    tym przypadku niemieckich) technicznych, pomimo zmiany przepisow.
    panienka z okienka stwierdzila, ze nie uzna _waznych_ badan zza
    granicy, bo sa wystawione na 2 lata, a w polandii analogiczne badania
    maja waznosc roku - ergo dla niej tamte sa niewazne
    tematu nie drazylem, poniewaz swiezo upieczony wlasciciel sie poddal
    urzedniczej presji, tym niemniej zwracam uwage na fakt
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 5. Data: 2009-10-07 08:42:48
    Od: Kurczak <m...@g...com>

> [...]
    > granicy, bo sa wystawione na 2 lata, a w polandii analogiczne badania
    > maja waznosc roku - ergo dla niej tamte sa niewazne

    Niekoniecznie masz rację wszystko zależy od wieku motocykla nawet tego
    zakupionego w Polsce.

    Badania techniczne motocykli

    Ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym mówi nam w art. 81,
    że właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru
    lub przyczepy jest obowiązany przedstawić go do badania technicznego.
    Pierwsze badanie techniczne jest przeprowadzane przed pierwszą
    rejestracją. Badaniu temu nie podlega nowy pojazd, na którego typ
    zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca z
    obowiązku homologacji. Okresowe badanie techniczne motocykla
    przeprowadza się przed upływem trzech lat od dnia pierwszej
    rejestracji, a następnie przed upływem dwóch lat od dnia
    przeprowadzenia badania i następnie corocznie.

    Kurczak W-wa Ursynów
    GS500 F 2006

  • 6. Data: 2009-10-07 09:05:16
    Od: "Tytus z fabryki" <v...@o...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "jeszua"
[...]

    W tym przypadku starostwo kieruje pojazd na tzw "ustalenie danych" gdzie
    diagnosta m.in. skraca okres badania technicznego stosownie do naszych
    przepisow.

    ***ergo dla niej tamte sa niewazne
    tematu nie drazylem, poniewaz swiezo upieczony wlasciciel sie poddal
    urzedniczej presji, tym niemniej zwracam uwage na fakt

    A szkoda kolego - kilka kilkanascie pisemek z prosba o wyjasnienie byc moze
    spowodowaloby zainteresowanie ich i ich przelozonych jakimkolwiek szkoleniem
    w zakresie wykonywanych obowiazkow.

    double 07

  • 7. Data: 2009-10-07 09:17:08
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou
    "Kurczak" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Niekoniecznie masz rację wszystko zależy od wieku motocykla nawet tego
    > zakupionego w Polsce.

    Uprasza sie o stosowanie Netykiety - jesli odnosisz sie do czyjegos tekstu,
    pozostaw informaje o jego autorze.

    weFAQ&v=qvj

  • 8. Data: 2009-10-07 10:52:40
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Tytus z fabryki pisze:

    > T.
    > double 07

    Hą ? Gratulieren znaczy ? Bo na Felkach to chyba nie przeoczyłem ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 9. Data: 2009-10-07 11:58:12
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 07 Oct 2009 07:46:21 +0200, Tytus z fabryki <v...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Z najwazniejszych zmian - wiekszosc WK od niedawna zada przy wydawaniu DR
    > waznej polisy OC - co wazne musi byc na nowego wlasciciela.

    No, jak ja kupowałem swój rower 2 lata temu to już tak było, przy
    wydawaniu twardego dowodu trzeba było mieć OC na nowego właściciela.

> [...]
    > (kary sa horendalne - brak ciaglosci podobno ok 30 ojro dziennie) - tylko
    > skad ten brak ciaglosci jesli polisa przedluza sie automatycznie ???

    Polisa nie przedłuża się automatycznie zawsze. Polisa się przedłuża
    tylko jeżeli jest opłacona za poprzedni rok. Więc jeżeli zapłacimy za 2007
    to będziemy mieć automatycznie na 2008 ale jak za ten rok nie zapłacimy to
    nie będziemy mieć na 2009 i wtedy może UFG nas dorwać. Co więcej, jeżeli
    wykupimy w 2008 roku polisę ale weźmiemy ją w ratach, zapłacimy pierwszą
    ratę ale drugiej nie, to wtedy nie przedłuży się automatycznie na 9.

    A kary to 500 euro dla samochodów osobowych, 800 euro dla ciężarówek
    i autobusów ale pozostałe pojazdy (czyli motocykle) to już "tylko" 100
    euro.
    Poza tym dostaje się 50% zniżki przerwa w ochronie ubezpieczeniowej nie
    przekracza 14 dni lub 20% jeżeli nie przekracza 3 dni. Więc to nie jest
    tak, że "za dzień", jak już nie mamy OC miesiąc to kara będzie taka sama
    czy tego OC nie mamy przez miesiąc, dwa, rok czy piętnaście lat. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 10. Data: 2009-10-07 14:26:55
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Magic"
    Hą ? Gratulieren znaczy ? Bo na Felkach to chyba nie przeoczyłem ?

    Double 07 to moja ksywka na parkingu - mam rej 0707 :)

    --
    Tytus
    żółte najszybsze