  • 21. Data: 2009-12-26 17:54:16
    Temat: Re: Drezno... CD...
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    napisał w wiadomości news:hh57qh$emf$1@inews.gazeta.pl...
    > Ja Cię za chwile sPLONKuję. :)

    No nie...
    Nawet przez chwile nie mialem ochoty z Toba dyskutowac.
    Holduje brzytwie ockhama wiec nie ma mowy abym znalazl z Toba wspolny jezyk.
    Kopac sie tez nie zamierzam.
    Problem w tym, ze ogrom smieci jaki produkuje Twoja glowa mnie osobiscie
    zaczyna przeszkadzac.
    Splonkowac to malo bo ciagle gdzies wychylasz swoj leb w kolejnej odnodze,
    kolejnego watku...
    Dlatego, pewnie naiwnie, zwrocilem uwage grupie (bo Tobie przeciez nie ma
    sensu), ze piszesz nie_na_temat - i tyle!
    Nie gardze Toba. Zle mnie odebrales, wysylajac w moja strone serie
    zlosliwosci, ktora to pokazala przy okazji jakim malym czlowiekiem potrafisz
    byc.

  • 22. Data: 2009-12-26 18:07:53
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Quent, powiedz mi dlaczego rozmawiasz sam ze sobą? ;-)

    Wlasnie czasem sam sie na tym lapie, a czasem dopiero ktos mi to wytknie...
    w kazdym razie dzieki! ;->

    > PS. To nie ma sensu, typ jest zupełnie niereformowalny.

    No tak, kazdy moze watek zalozyc i wyrzygac w nim co go gryzie. Ehh
    demokracja...
    Marzy mi sie aby za totalne offtopy, a juz szczegolnie przy recydywie, na
    klawiaturze takiego delikwenta pojawialo sie kilkanascie kilovoltow -
    oczywiscie zrodlo napiecia o duzym oporze wewnetrznym aby nie skreslac ludzi
    calkowicie.
    Ktos umie napisac takiego bota? ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2009-12-26 18:16:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek_P" hh5i1e$uj$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > - Rotterdam - maj 1940,

    A to miasto zdruzgotano, choć Holandia przyjęła na czas warunki kapitulacji...
    Gorzej niż zbrodnia... Nalot można było odwołać, a kapitulacja była warunkiem
    w ultimatum danym Holendrom...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2009-12-26 18:17:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie 'by zrobili', ale wlasnie ZROBILI. 25 wrzesnia 1939 Luftwaffe przeprowadzila
    > dywanowy nalot na Warszawe. Mieli juz doswiadczenie, po Guernice.

    17 września spalili Pałac Królewski, aby obwieścić światu wkroczenie krasnej armii na
    tereny RP...

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2009-12-26 19:10:16
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Nie 'by zrobili', ale wlasnie ZROBILI. 25 wrzesnia 1939 Luftwaffe
    > przeprowadzila
    > dywanowy nalot na Warszawe. Mieli juz doswiadczenie, po Guernice.

    skala jednak nie ta...

    > Cholera, rosnie nowa piata kolumna negacjonistow chowu brukselskiego.
    > Takich, po lemowskiej 'betryzacji'.

    kolega mnie obraża ;-D

  • 26. Data: 2009-12-26 21:30:28
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "TheGuru" <t...@o...pl> napisał:

    > skala jednak nie ta...

    Skala wynikała z możliwości technicznych posiadanych samolotów. Niemcy w
    1939 roku nie dysponowali siłami pozwalajacymi na przeprowadzenie nalotów
    dywanowego porównywalnych z tymi, które zniszczyły Drezno. W pierwszych
    dwóch falach nalotów na Drezno wzięło udział 796 brytyjskich bombowców Avro
    Lancaster o udźwigu bomb ok. 6500kg każdy, w trzeciej - 311 bombowców
    amerykańskich B17 o udźwigu bomb ok. 5000kg każdy. Trzon niemieckich sił
    bombowych w 1939 roku stanowiły bombowce Heinkel 111 (452 szt, udźwig bomb
    2500kg), Dornier 17 (231 szt, udźwig bomb 1000kg) i Junkers 88 (69 szt,
    udźwig bomb 3000kg). Junkersów 87 nie licżę, gdyż ten typ bombowca do
    nalotów dywanowych się nie nadawał, a pozostałych - Dornier 215, 217 i FW
    200 mieli Niemcy w 1939 r w sumie raptem 5 szt. Jak łatwo policzyć alianci
    mogli użytymi samolotami dostarczyć nad Drezno 6 729 000kg bomb, podczas gdy
    całe zdolne do nalotów dywanowych siły Niemiec (a pamiętajmy, że ze względów
    logistycznych podczas wojny nigdy nie ma szans użycia równocześnie w jednym
    nalocie wszystkich posiadanych samolotów) mogły przenieść 1 568 000kg bomb.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2009-12-26 22:06:49
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Skala wynikała z możliwości technicznych posiadanych samolotów. Niemcy w
    > 1939 roku nie dysponowali siłami pozwalajacymi na przeprowadzenie nalotów

    zatoczyłeś koło ;-)

  • 28. Data: 2009-12-26 22:24:25
    Od: p...@p...onet.pl

    Wypier.... czlowieku do odpowiedniej grupy. Dotarlo?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2009-12-26 22:42:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    > Wypier.... czlowieku do odpowiedniej grupy. Dotarlo?

    Wypier, wypier -- ale w jakim proszku? Na Jelpa się obraziłem... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 30. Data: 2009-12-26 23:08:19
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "TheGuru" <t...@o...pl> napisał:

    Warszawą

    > zatoczyłeś koło ;-)

    Nie wiem, czy akurat koło - chciałem wykazać, że skala była niue taka nie
    ze względu na jakieś skrupuły Niemców a ze względu na brak możliwości
    technicznych. Podejrzewam, że gdyby w 1939 roku mieli taką flotę bombowców
    jak alianci w 1945 - Warszawa zostałaby zrównana bombami z ziemią równie
    dokładnie jak Drezno.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)