  • 41. Data: 2022-03-19 01:27:21
    Temat: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Pierwszy z brzegu http://niusy.pl/@peugeot.pl/air

    > I jest to poważny problem jeśli zamierzasz wyjechać poza miasto.

    Serio?

    > A w
    > mieście to nie samochodami mamy jeździć tylko KM.

    Serio?

    > Jednym słowem
    > elektryki są w sumie do niczego.

    A Twizy?

  • 42. Data: 2022-03-19 02:35:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2022 o 20:16, J.F pisze:

    > W moim przypadku wiekszosc tankowan robie u siebie w miescie,
    > wiec naprawde nie wiem co mialbym 15 minut na stacji robic.
    > Wydaje sie, ze 5 minut nie powinno przekroczyc, ale moze sie tylko
    > wydaje.

    Dokładnie tak jest.

    > Nastepnym razem film wlacze.
    >
    > Jak na zlosc to sie akurat nic nie zapisalo z takich szybkich
    > tankowan. Za to jedno powolne z trasy sie zapisalo .. 53 minuty.
    > Ciekawe czy sie janosik nie pomylil - no ilez mozna hotdoga jesc.

    Jak ludzie wrzucają filmiki a jazd ev, to właśnie tak to wychodzi.
    Zazwyczaj auto ładuje się szybciej niż oni robią przerwę.

    > To jest obiad, bo wyjezdzasz po sniadaniu, a dojezdzasz na kolacje.
    > no chyba, ze pasuje ci kolacja po drodze.

    A po co czas marnować na miejscu?

    Czyli o 11 kanapki na drugie śniadanie.
    A jeść się chce już tak godzinę od wyjazdu z domu....
    Tak to w trasie działa.

    > Ale elekrykiem o zasiegu 400km to bym raczej co 300km ladowal, wiec 3
    > postoje po drodze, jesli nie 4.

    No i?
    Bezpieczniej będzie.

    > A na obiad nie wystarczy?

    Nie.
    Chyba że w fast food - wtedy jest szansa na zagranie się z samochodem.

    > A tu zima, deszcz, błoto - jak to w polu :-)

    Zimą to się w domu siedzi, a nie jeździ po 1000 km.
    Co najwyżej lata - nad ciepłe morza.

    > Na stacji to raz na miesiac :-)

    To elektryka podłączysz rtaz na 2 tygodnie.
    Taki dość średni problem.

    > Z czasem bedzie coraz lepiej, ale rozni tacy namawiali na elektryka
    > juz dawniej.
    > A na razie - w Polsce zyjemy, stacja paliwowa jest co chwila,
    > ładowarka jeszcze nie.

    Jakbym policzył zasięg 5 km to mam więcej ładowarek niż stacji.....

    Na trasie nad morze - jeśli po S5/A1, to praktycznie ładowarka jest na
    co drugim mopie.
    Czasem po kilka na jednym.

  • 43. Data: 2022-03-19 02:39:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2022 o 18:28, sirapacz pisze:

    > Tak też jest ok ale mnie nosi jak wiem, że w ciągu tych 20 czy 30 minut
    > mógłbym być 30-50km dalej, a bliżej celu.

    Kwestia zmiany myślenia, nic więcej.
    Droga to wakacje, a szybkie pędzenie na czas, to bliżej udręki wypada.

    > daleko przekracza mój budżet - przynajmniej na tym etapie życia.

    Mówimy o altrnatywie dla nowych wózków spalinowych....

    > teraz to i tak muszę poczekać bo zabawa z covidem i teraz ta pieprzona
    > wojna nie poprawiają dostępności i cen aut...

    Fakt - rzeczona Tesla podrożała w pół roku o 25%.
    Mustang mach3 podobnie.

    I taniej raczej to już było - pół roku temu był najlepszy czas na zakupy
    (we wszystkich markach).

    Ja swój właśnie wtedy kupowałem....

  • 44. Data: 2022-03-19 02:40:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2022 o 00:43, J.F pisze:

    > Dalej ... wolicie "hotele", czy wolicie zaoszczedzic na kampingu?

    Kamping w HR jest droższy niż hotele, czy raczej apartamenty.

  • 45. Data: 2022-03-19 08:20:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 01:27, ii pisze:

    > Pierwszy z brzegu http://niusy.pl/@peugeot.pl/air

    Żaden. Standardowa publiczna ładowarka ma 22kW i wychodzi 4 godziny na
    290 km. Więc przestań pieprzyć głupoty. Dalsza część dyskusji nie ma
    sensu bo masz gówno na wejściu.

    > A Twizy?

    ajawiemskadwysa.jpg

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 46. Data: 2022-03-19 10:49:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przejechałem tysiąc (przy zatankowaniu 80 l pod korek).

    -----

  • 47. Data: 2022-03-19 11:20:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2022 02:40:49 +0100, Cavallino wrote:

    > Kamping w HR jest droższy niż hotele, czy raczej apartamenty.

    A w Grecji na odwrot.
    No ale do Grecji ze 2000km.

    J.

  • 48. Data: 2022-03-19 11:27:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2022 02:39:54 +0100, Cavallino wrote:

    > Kwestia zmiany myślenia, nic więcej.
    > Droga to wakacje, a szybkie pędzenie na czas, to bliżej udręki wypada.

    Niby masz racje. Ale trzy dni jechac, trzy dni wracac ... i ile
    odpoczywac ?

    Poza tym sa np narty, żagle - narty daja przyjemnosc, a nie motele
    przy drodze.

    A tu akurat te ~1000km daje sie zrobic w jeden dzien bez napinki.
    Tylko nie mozna co 2h obiadu jesc :-)

    > Mówimy o altrnatywie dla nowych wózków spalinowych....

    W Norwegii. Bo u nas to chyba jeszcze duzo drozej.

    > Fakt - rzeczona Tesla podrożała w pół roku o 25%.
    > Mustang mach3 podobnie.
    >
    > I taniej raczej to już było - pół roku temu był najlepszy czas na zakupy
    > (we wszystkich markach).

    W dodatku przez Covid i wojne zrobi sie inflacja i na zachodzie,
    wiec bedzie tylko drozej.

    Na szczescie nigdy mi nie imponowal nowy samochod, wiec bede jezdzil
    starym :-)

    J.

  • 49. Data: 2022-03-19 11:38:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2022 02:35:59 +0100, Cavallino wrote:

    > Dokładnie tak jest.

    No ale o ile?
    Naprawde - podjezdzam, tankuje, ide do kasy, place.
    Czasem nawet z samoobslugowej korzystam.

    To ile to moze trwac?

    Owszem, po paruset km w trasie, to sie chetnie zatrzymam na kawe,
    posilek, toalete ...

    > Jak ludzie wrzucają filmiki a jazd ev, to właśnie tak to wychodzi.
    > Zazwyczaj auto ładuje się szybciej niż oni robią przerwę.

    No ale ile mozna hotdoga jesc - 5 minut ?

    > A po co czas marnować na miejscu?

    A to juz zalezy. Mowisz, ze lepszy McD w trasie?

    > Czyli o 11 kanapki na drugie śniadanie.
    > A jeść się chce już tak godzinę od wyjazdu z domu....
    > Tak to w trasie działa.

    u mnie nie.
    A jesli nawet - o ile e kanapke chcesz jesc - pol godziny ?

    > No i?
    > Bezpieczniej będzie.

    Eee tam - skoro ciezarowym pozwalaja jechac 4.5h, to widac tez jest
    bezpiecznie.

    > Nie.
    > Chyba że w fast food - wtedy jest szansa na zagranie się z samochodem.

    Przydrozne knajpy o raczej fastfoody.
    A nie szkoda ci czasu w przdroznej knajpie, nawet widoku nie ma :-)

    > Zimą to się w domu siedzi, a nie jeździ po 1000 km.
    > Co najwyżej lata - nad ciepłe morza.

    Zimą raduje sie serce, raduje sie dusza - czas na szybką jazde .. na
    nartach :-)

    > To elektryka podłączysz rtaz na 2 tygodnie.
    > Taki dość średni problem.

    A elektryka codziennie :-)

    Sa juz indukcyjne ladowarki do Tesli :-)

    > Jakbym policzył zasięg 5 km to mam więcej ładowarek niż stacji.....

    W miescie? A kogo to obchodzi :-)

    > Na trasie nad morze - jeśli po S5/A1, to praktycznie ładowarka jest na
    > co drugim mopie.

    A stacja na co jednym, czy chwilowo na co zadnym ?

    > Czasem po kilka na jednym.
    No i musi byc kilka, bo jeden samochod zajmuje dystrybutor na 5 minut,
    a ladowarke na godzine :-)

    J.

  • 50. Data: 2022-03-19 17:09:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.03.2022 00:43, J.F wrote:
    > Dalej ... liczyles koszty na siebie, czy na rodzine 2+2?

    Odpowiedź na moje pytanie nie jest 0-1. Ja kilka lat temu zamieniłem dwa
    samochody (C i D) na jedno B więc jeżeli chodzi o rachunek ekonomiczny
    to mam więcej do porównania niż tylko cenę paliwa. Gdy ktoś wyjeżdża na
    odległe wakacje 5 razy w roku to też inaczej będzie to kalkulował.

    Mieszkam pod Łodzią, w zeszłym roku byliśmy latem w Szklarskiej Porębie.
    My się tak nauczyliśmy że na miejscu chodzimy szlakami i korzystamy z
    miejscowej komunikacji gdy jest taka potrzeba (z 4-latkiem wbrew pozorom
    da się zrobić pętlę 12-14 km z przerwami na samych nogach). Poszliśmy
    rano po śniadaniu na PKP Górna, wysiedliśmy w Jakuszycach,
    wypożyczyliśmy rowery (młody do siodełka) i pojechaliśmy 10km do Chatki
    Górzystów (robią pyszne naleśniki na cieście biszkoptowym), przeszła
    burza i wracamy tą samą drogą docierając na 19. I tak sobie radzimy.

    Z samochodu w ciągu 10 dni korzystamy 2-3 raz np. jak celem była Mała
    Japonia oddalona o 20km i dojazd jest cały czas drogą. A taki Auris
    kombi to można wypożyczyć już od 99zł/dzień/brutto czyli dla mnie za
    auto tyle co roczne ubezpieczenie OC+AC + przegląd płaciłem za jedno.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz