-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
Date: Fri, 25 Mar 2022 10:42:54 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <t1k2qu$b5s$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <t10glv$u56$1@news.icm.edu.pl> <t137m2$8gi$1@news.icm.edu.pl>
<t19dbe$gi2$1$horizn@news.chmurka.net> <t19tkh$38c$1@news.icm.edu.pl>
<t1a02a$ueo$1$horizn@news.chmurka.net>
<4535059539$20220321151115@squadack.com>
<t1bd5e$23k$1$Cav@news.chmurka.net>
<bfodly3ngy46.1kssini45o2ol$.dlg@40tude.net>
<t1cpmj$3o2$1$Cav@news.chmurka.net>
<1cl1ms8ro1gxx$.qg3g3yba9xcb.dlg@40tude.net>
<t1ea7t$4rg$1$Cav@news.chmurka.net>
<h4zryvuml9rt$.91s93k79kjl0$.dlg@40tude.net>
<t1hvd6$rqb$1$Cav@news.chmurka.net>
<1l1tehomgimce$.v1wo1tbrk1m1$.dlg@40tude.net>
<t1i310$tv8$1$Cav@news.chmurka.net>
<3lpuig2dqsls.1qkr2j0df9v5j$.dlg@40tude.net>
<t1jinh$vto$1$Cav@news.chmurka.net>
<11i6jqdcau94b$.nrhxq372anu.dlg@40tude.net>
<t1k0km$9im$1$Cav@news.chmurka.net>
<hy0744styqi.an6tlban93mn$.dlg@40tude.net>
<t1k1dq$a99$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 25 Mar 2022 09:42:54 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
logging-data="11452";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.7.0
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 220324-8, 24.3.2022), Outbound message
In-Reply-To: <1...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2702447
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25-03-2022 o 10:25, J.F pisze:
> On Fri, 25 Mar 2022 10:18:49 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 25-03-2022 o 10:10, J.F pisze:
>>> On Fri, 25 Mar 2022 10:05:26 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 25-03-2022 o 09:54, J.F pisze:
>>>>>> Ale wtedy najlepiej już przez Bydgoszcz i Koronowo.
>>>>>> Czas praktycznie ten sam, ale przez 140 km po ekspresówce.
>>>>>> A i dalej droga dużo lepsza i mniej korkowa.
>>>>>>
>>>>>> To najwygodniejszy kompromisowy wariant.
>>>>>> Niestety, tylko na lato, zimą się nim nie dojedzie - za daleko.
>>>>>
>>>>> A tu jak na zlosc - zima sie skonczyla, ale do lata daleko :-)
>>>>
>>>> Teraz jest właśnie najlepiej - nie używa się ani klimy, ani grzania.
>>>>
>>>>> O co chodzi z tą zimą? Zasieg w elektryku spada?
>>>> Tak i to znacznie.
>>>> Raz, że trochę bateria mniej pojemna, dwa że trzeba grzać kabinę i
>>>> baterię, trzy że może się wolniej ładować.
>>>
>>> A to juz nie wyjezdzasz z cieplego garazu?
>>
>> Nie mam ogrzewanego garażu.
>> W długą trasę uruchamiam preheating w aucie i doładowuję do pełna.
>> Ale w krótką to już nie ma sensu, zagrzeje sie sam podczas jazdy.
>>
>>> Bateria ciepla, kabina ciepla, troche strat w motorze i falowniku
>>> powinno wystarczy na podgrzewanie :-)
>>
>> To nie ice, nie ma strat tego rzędu.
>> Zimą grzałki chodzą z mocą od 1,5 do ponad 3 kW.
>
> Przy sprawnosci 95% i 15kW mocy gdzies tam 0.75kW ciepla powstaje.
Jeśli idzie to do baterii.
>> To chyba oczywiste, że na postoju się nie siedzie w samochodzie, tak jak
>> podczas jazdy?
>> Znaczy można, tylko jak warunki sprzyjają to po co?
>
> Mozna no ksiazke poczytac :-)
No można.
Ale celem postoju jest rozprostowanie gnatów, czyli oderwanie się od fotela.
Więc po co robić postój, nie wykonując celu?
>
>> ICE dotyczy to w takim samym stopniu.
>
> Na stacji benzynowej jest daszek, chroni przed deszczem.
Na podziemnym parkingu centrum handlowego tym bardziej i lepiej.
> Ktos musi wyjsc nalac i zaplacic, choc bywaja stacje z obsluga.
> Innym zostaje tylko spacer do toalety :-)
I w każdym przypadku wiosną przyjemniej.
>> A teraz można sobie iść obejrzeć okolicę, zwłaszcza jak się ładuje w
>> jakichś urokliwych miejscach, albo zjeść kanapkę na dworze.
>>
>> Ale zazwyczaj czasu nie ma, auto się szybko ładuje, więc okolica musi
>> być bardzo wąsko rozumiana.
>
> Hulajnoge elekrtryczna w bagazniku :-)
Po co?
Pisałem, że można, a nie że trzeba koniecznie objechać całą okolicę.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=