eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowychRe: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 18 Mar 2022 20:16:53 +0100

    On Fri, 18 Mar 2022 18:25:34 +0100, ii wrote:

    > Robisz średnio na stacji 5 minut? Baju baju. Moim zdaniem 15 a przy

    W moim przypadku wiekszosc tankowan robie u siebie w miescie,
    wiec naprawde nie wiem co mialbym 15 minut na stacji robic.
    Wydaje sie, ze 5 minut nie powinno przekroczyc, ale moze sie tylko
    wydaje. Jesli dluzej, to niewiele.
    Nastepnym razem film wlacze.

    Jak na zlosc to sie akurat nic nie zapisalo z takich szybkich
    tankowan. Za to jedno powolne z trasy sie zapisalo .. 53 minuty.
    Ciekawe czy sie janosik nie pomylil - no ilez mozna hotdoga jesc.

    > ładowarce np 30. To jest znowu ..2x więcej a nie nie wiadomo ile więcej.

    > Widzisz, to jest właśnie to co opisywałem z tankowaniami, że na oparach
    > dojeżdżam do stacji.

    A ja nie.

    > 1200km to .. 12h. 12h to jest śniadanie, obiad i kolacja.

    To jest obiad, bo wyjezdzasz po sniadaniu, a dojezdzasz na kolacje.
    no chyba, ze pasuje ci kolacja po drodze.

    > Np 8-ma
    > śniadanie, za 6h obiad, czyli 14-ta i kolejne 6 kolacja, mamy 20-tą
    > wieczór. Możesz oczywiście uprzeć się, zabrać z domu kanapki i jeść
    > podczas jazdy.

    to na glodne dzieci, ja nie bardzo lubie jesc w czasie prowadzenia.
    I lubie sobie kawe wypic w dlugiej trasie.
    No zatankowac trzeba i toalete odwiedzic.
    Wiec jeden czy dwa postoje bardzo pasuja.
    Ale elekrykiem o zasiegu 400km to bym raczej co 300km ladowal, wiec 3
    postoje po drodze, jesli nie 4.

    Jest jeszcze druga strona ... moze bym na noc pojechal, majac po
    drodze 4 drzemki. Ale te samochody coraz lepsze, coraz szybciej sie
    ładują, nie zasne :-)
    Poza tym w samochodzie niewygodnie, jakby obok ladowarki byla leżanka
    ... na 4 osoby, pod daszkiem, podgrzewana ...

    Albo jeszcze inaczej - jak dopracuja autopilot, to sie walne spac, a
    auto niech sobie samo jedzie, chocby 90km/h za tirem po autostradzie

    > Godzina nie wystarczy?

    A na obiad nie wystarczy?
    Porzadny obiad widac.

    > No w sumie jedyny problem.

    Mozna z domu zabrac kanapki :-P

    > Ja po prostu na powietrzu bym chwilę spędził. To chyba mogą być w
    > szczerym polu.

    A tu zima, deszcz, błoto - jak to w polu :-)
    A czas leci - za duzo swiezego powietrza, a potem sie rozbijesz pod
    domem, bo zasniesz.

    > Tak tak. Moje ostatnie przygody z LPG to zablokowanie stacji na kilka
    > godzin.

    To pewnie i ładowarke byś zablokował :-)

    > Na samym LPG nie bałbyś się?

    Dlaczego na samym? Benzyny mialem na 500km :-)

    Teraz mam diesla bez pewnej rezerwy, wiec tankuje czesciej .. co
    600km, nie co 1000 :-)

    > A na stacji to tankujesz bez wkładania?

    Na stacji to raz na miesiac :-)

    > Ja myślę, że ludzie mają głównie obawy a nie realne problemy.

    Z czasem bedzie coraz lepiej, ale rozni tacy namawiali na elektryka
    juz dawniej.
    A na razie - w Polsce zyjemy, stacja paliwowa jest co chwila,
    ładowarka jeszcze nie.

    J.