  • 1. Data: 2013-10-07 01:32:22
    Temat: Dramat z mapami google w tle
    Od: Marek <f...@f...com>

    Byłem w pewnym terenie wiejskim, mapy google pokazuje ten obszar (w
    dość dużym promieniu) jako jeden i ten sam adres najbliźej znanej mu
    ulicy, jest to stylu "w pobliżu ulica jakaśtam 20".
    Chciałem przesłać znajomemu pozycję aby do mnie trafił. Na mapie
    przytrzymałem dłużej punkt wskazany jako moja lokalizacja (fix gps
    był), później opcja "udostępnij to miejsce" do sms. Mapy w sms
    generują link w postaci (przykład) http://goo.gl/maps/AjNu. Przed
    wysłaniem sms kliknąłem w wygenerowany link aby się upewnić czy
    lokalizacja zostanie prawidłowo wyświetlona. Po kliknięciu otworzyła
    się mapa z pkt. określającym moja pozycję. Wysłałem sms (z sgs2) do
    znajomego (htc one s). Znajomy sms odebrał, kliknął na mapę na
    wskazanym punkcie, wybrał go jako punkt nawigacji (nawigacji google)
    i jedzie do mnie. Po długim oczekiwaniu na jego przyjazd on do mnie
    dzwoni, źe już jest na miejscu ale mnie nie ma. Dziwne. Miałem drugi
    służbowy telefon (xperia z), wysłałem do niego ten sam sms aby
    zweryfikować pozycję. Xperia prawidłowo wyświetliła pozycję z linka.
    Znowu tel. do znajomego i to z wyrzutami, że nie umie używać map i
    coś sknocił. Okazało się, że jest jakieś 2km ode mnie. W końcu dotarł
    po wytłumaczeniu "analogowo" jak do mnie dojechać. Okazało się, że
    mapy google w (stockowym) htc one s wyświetają wysłaną pozycję w
    zupełnie innym (oddalonym o te 2km) miejscu (!!). Sprawdzam jeszcze
    raz ten sam link na sgs2 i xperii - jest ta pozycja gdzie jestem. Po
    dłuższej analizie okazało się, że wygenerowany link w mapie na sgs2 i
    xperii generuje takie zapytanie: "XX.XXXX, ZZ.ZZZ (jakaśtam 20)" xx
    i zz to koordynaty a w nawiasie nazwa najbliźej ulicy. Natomiast na
    htc ten sam link generuje tylko koordynaty bez nazwy ulicy. Jak w
    mapach na sgs2 skasowałem tą cześć w nawiasie, to pokazał mi punkt
    oddalony o 2km ode mnie, dokładnie tam gdzie htc zaprowadził
    znajomego. Czy ktoś może mi wyjaśnić co za (pokrętna) logikę google
    używa w tych mapach, że do koordynat dodaje nazwę ulicy która jest w
    zupełnie innym miejscu, co powoduje zafałszowanie lokalizacji?? I
    żeby było jeszcze śmieszniej linki z lokalizacją są różnie
    interpretowane na różnych telefonach???

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-10-07 01:42:19
    Temat: Re: Dramat z mapami google w tle
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 07 Oct 2013 01:32:22 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Byłem w pewnym terenie wiejskim, mapy google pokazuje ten obszar (w

    Jako przykład:
    http://goo.gl/maps/QF0ai

    Link na sgs2 otwiera się jako zapytanie do wyszukiwaniu w mapach:
    52.057927,20.348762(96-315 tomaszew)

    i wskazuje na skrzyżowanie dróg w lesie. Teraz wystarczy skasować to
    co w nawiasie:
    52.057927,20.348762

    kliknąć szukaj i mamy punkt na środku A2, kilka km na północ!.
    Normalnie szał.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2013-10-07 11:16:40
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 06.10.2013 Marek <f...@f...com> napisał/a:

> [...]
    > co w nawiasie:
    > 52.057927,20.348762
    >
    > kliknąć szukaj i mamy punkt na środku A2, kilka km na północ!.

    Rozwiązanie to do określanie pozycji, używać narzędzia które taką
    pozycję policzy i pokazuje. Google.maps się do tego nie nadają.

    Produkty Google, wraz z kolejnymi "ulepszeniami" coraz mniej się nadają
    do praktycznego użycia, a szkoda. Dotyczy to niestety wszystkich
    używanych przeze mnie aplikacji, zwłaszcza map, talka, przeglądarki.
    "Stare" mapy miały b.praktyczne i przydatne funkcje, których nie mają
    nowe(np. miarkę), mają za to bardziej cukierkowy wygląd.
    Ale że nie ma tego złego.... to da się znaleźć przyzwoite zamienniki dla
    map i wszystkich pozostałych funkcji od innych producentów niż Google.
    Właściwie to da się już b.wygodnie używać Androida bez GApps.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 4. Data: 2013-10-07 12:07:53
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ale że nie ma tego złego.... to da się znaleźć przyzwoite zamienniki dla
    > map i wszystkich pozostałych funkcji od innych producentów niż Google.
    > Właściwie to da się już b.wygodnie używać Androida bez GApps.

    Mozesz polecic jakis sensowny program obslugujacy mapy Googla?
    W zasadzie wystrczala mi poprzednia wersja Map ale po ostatnich zmianach
    skala na przyklad pojawia sie na chwile jedynie, zniknely guziki +/-
    na rzecz tapniec itp.

  • 5. Data: 2013-10-07 16:04:15
    Od: G Nowak <g...@g...com>

> [...]
    > map i wszystkich pozostałych funkcji od innych producentów niż Google.
    > Właściwie to da się już b.wygodnie używać Androida bez GApps.

    Masz calkowita racje. Niestety aplikacje sa tak rozwijane, aby byly
    zrozumiale dla wsyzstkich ludzi, tj rowniez tych, ktorym nawet mala
    garstka informacji podana na jednym ekranie powduje niezyt mozgu. To
    samo dotyczy strony Android Market - kiedys pozwalal na sortowanie
    wynikow, przeglaranie komentarzy, teraz musimy klikac to, co Google nam
    proponuje.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2013-10-08 08:20:49
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    G Nowak nabazgrał(a):

> [...]
    > dotyczy strony Android Market - kiedys pozwalal na sortowanie wynikow,
    > przeglaranie komentarzy, teraz musimy klikac to, co Google nam proponuje.

    Tylko niestety google maps z nowym wydaniem jest coraz gorsze i nie znam
    osoby która by twierdziła inaczej.

  • 7. Data: 2013-10-08 11:29:36
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 07.10.2013 atm <...@v...pl> napisał/a:

> [...]
    > W zasadzie wystrczala mi poprzednia wersja Map ale po ostatnich zmianach
    > skala na przyklad pojawia sie na chwile jedynie, zniknely guziki +/-

    Używam głównie OruxMaps i Osmand, głównie z mapami Open Street Map, ale
    nie tylko.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 8. Data: 2013-10-08 13:22:11
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Tylko niestety google maps z nowym wydaniem jest coraz gorsze i nie znam
    > osoby która by twierdziła inaczej.

    A znasz osobe, ktorej "kafelki" z Windows8 przypadlyby do gustu bardziej
    niz desktop mode? Skoro MS cos takiego wyprodukowal, moze sa jakies
    technofoby, ktorym aplikacje o okrojonych mozliwosciach przypadly do gustu.

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2013-10-08 14:38:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Oct 2013 09:16:40 +0000 (UTC), kakmar <k...@g...com>
    wrote:
    > Produkty Google, wraz z kolejnymi "ulepszeniami" coraz mniej się
    nadają
    > do praktycznego użycia, a szkoda. Dotyczy to niestety wszystkich

    Ale do diaska mówimy o jakieś PODSTAWOWEJ funkcjonalności
    interaktywnej mapy pt. udostępnij komuś moje położenie. Okazuje się,
    że nawet tak prosta rzecz nie działa jak powinna.

    Tak z ciekawości, na jakich telefonach Wam wyświetla się link
    http://goo.gl/maps/QF0ai w lesie a na jakich na środku A2?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2013-10-08 16:07:01
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 08.10.2013 Marek <f...@f...com> napisał/a:

    > Ale do diaska mówimy o jakieś PODSTAWOWEJ funkcjonalności
    > interaktywnej mapy pt. udostępnij komuś moje położenie. Okazuje się,
    > że nawet tak prosta rzecz nie działa jak powinna.

    Dla Ciebie podstawowa, dla Google nie...

    > Tak z ciekawości, na jakich telefonach Wam wyświetla się link
    > http://goo.gl/maps/QF0ai w lesie a na jakich na środku A2?

    na mapach starych, wersja 6.14.4 - pokazuje w lesie, na nowych
    wersja 7.2.0 na A2, więcej mi się nie chce sprawdzać.

    A może wg. Google nie należy się "dzielić" pozycją w lesie, a na
    drodze już można.

    --
    kakmaratgmaildotcom