  • 41. Data: 2015-04-09 21:43:47
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Od: masti <g...@t...hell>

    LordBluzg(R) wrote:

    > Skoro NIKT NIKOGO nie powiadomił o sprzedaży, ubezpieczenie jest
    > PRZEDŁUŻANE:
    >
    > "Artykuł 28 pkt 1 ustawy z 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach
    > obowiązkowych,

    to dotyczy tylko OC
    A co z AC? po co komu AC na poprzedniego właściciela, który w razie
    czego zgarnie odszkodowanie? :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 42. Data: 2015-04-09 21:47:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Prawdę mówiąc nie przypominam sobię, zebym coś podpisywał, jak ostanio
    > ubezpieczałem samochód.

    jeżeli robiłeś to w realu a nie przez internet to na pewno podpisywałeś
    przykład formularza
    <http://u.42.pl/8mfo>

  • 43. Data: 2015-04-09 21:48:49
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-09 o 21:43, masti pisze:

    > to dotyczy tylko OC
    > A co z AC? po co komu AC na poprzedniego właściciela, który w razie
    > czego zgarnie odszkodowanie? :)

    Ale wątkodawca uznał że tak jest fajniej :)...generalnie w topicu nic
    nie psze o AC...ale ludzie różne są.

    --
    LordBluzg(R)

  • 44. Data: 2015-04-09 23:14:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 21:22, LordBluzg(R) pisze:

    > Srendy :)

    > GDZIE PISZĘ COŚ O *W Y P O W I A D A N I U* ubezpieczenia? Bredzisz.

    No bredzisz coś o "zgłaszaniu sprzedaży" jako formie rozwiązania umowy.

    > Czytaj może ze zrozumieniem. Sprzedający sporządził umowę k-s w dwóch
    > egzemplarzach. Po sprzedaży oba egzemplarze umowy wylądowały
    > w...szufladzie. Tak traktuje wątkodawca. Nikt nigdzie niczego nie
    > zgłosił. ROZUMIESZ?

    Nie ma znaczenia, czy zgłosił, czy nie. Umowa i tak nie jest przedłużana
    z mocy prawa.

    > Pytanie: KTO WIE (czy: ubezpieczyciel, Urząd Skarbowy, Wydział
    > Komunikacji) że samochód zmienił własciciela? NIKT.
    >
    > Wobec powyższego umowa zawarta z ubezpieczycielem jest PRZEDŁUŻANA z
    > automatu bo tak mówi wyraźnie przepis, który olałeś:

    Nie jest przedłużana, tylko co najwyżej ubezpieczyciel *jeszcze* nie
    wie, że nie ponosi ryzyka.

    > Skoro NIKT NIKOGO nie powiadomił o sprzedaży, ubezpieczenie jest
    > PRZEDŁUŻANE:

    Nie ma takiego warunku, że jeśli ZU nie jest powiadomiony, to umowa jest
    przedłużana.

> [...]
    > obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    > Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, mówi: Jeżeli posiadacz pojazdu
    > mechanicznego nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12
    > miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    > mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie zakładu
    > ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna
    > umowa na kolejne 12 miesięcy. Takie brzmienie przepisu gwarantuje nam
    > ciągłość ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej OC. "

    To dotyczy umowy, która nie przeszła na kupującego.

    > Widać że Ty nie czytałeś. Cytnąć ci jeszcze że umowa WYGASA z datą
    > końcową (roczną) kiedy ZGŁOSIMY sprzedaż (pomijam już że to OBOWIĄZEK)?
    > i jesli nowy własciciel nie wykupi NOWEJ polisy to leci kara z UFG.

    Czytać umiesz, ale ze zrozumieniem już gorzej. To wtórny analfabetyzm.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2015-04-09 23:23:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 21:04, J.F. pisze:

    > Nie rozumiesz, skoro nie powiadomiono o sprzedazy, to ubezpieczyciel
    > przedluza, a dokladniej wystawia nowa polise z automatu.

    Którą potem anuluje, jak dowie się, że nie było w rzeczywistości ochrony.

    > A to moze byc np po roku. A w miedzyczasie ponosil ryzyko .... albo i nie .

    Nie ponosił, bo nie doszło do zawarcia skutecznie umowy.

    > Wydaje sie, ze sie nie przedluza z mocy ustawy, ale czy sie sprytny
    > prawnik nie dopatrzy jakiegos kruczka.

    Jak się dopatrzysz, to napisz.

    > Mowimy o braku powiadomienia o sprzedazy - na razie widze zawirowania na
    > linii posiadacz-wlasciciel ...

    Powiadomienie o sprzedaży jest nieistotne, liczy się stan faktyczny.

    > Sam ich nie znasz :-)
    > 28a. 3. W sytuacji, gdy doszło do zawarcia kilku umów ubezpieczenia OC
    > posiadaczy
    > pojazdów mechanicznych w odniesieniu do tego samego pojazdu mechanicznego,
    > z tym samym okresem ubezpieczenia z jednym zakładem ubezpieczeń,
    > wówczas temu zakładowi ubezpieczeń należy się składka ubezpieczeniowa z
    > tytułu
    > jednej umowy ubezpieczenia.
    >
    > To by bylo na tyle odnosnie kilku polis ...ale w roznych terminach mozna

    To widzę, że o czym innym dyskutujemy (o automatycznym kończeniu się
    polisy po sprzedaży pojazdu), ale kto by się przejmował szczegółami :)

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2015-04-10 00:59:14
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Liwiusz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mg6q3c$unn$1@node2.news.atman.pl

    > No bredzisz coś o "zgłaszaniu sprzedaży" jako formie rozwiązania umowy.

    Bredzisz dokładnie :) NIGDZIE z mojej strony nie pada słowo ROZWIĄZYWANIE UMOWY.
    Wyjąłeś to sobie chyba z dupy :]

    > Nie ma znaczenia, czy zgłosił, czy nie. Umowa i tak nie jest przedłużana
    > z mocy prawa.

    Ke? Skąd ubezpieczyciel ma się dowiedziec że pojazd został sprzedany, skoro NIKT
    nie widział umowu K-S?
    Czytałeś może http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2003124
    1152, chyba nie
    :/

    > Nie jest przedłużana, tylko co najwyżej ubezpieczyciel *jeszcze* nie
    > wie, że nie ponosi ryzyka.

    CoJak? Ubezpieczyciel nie ponosi ryzyka? Chyba Ciebie fantazja :> Od kiedy
    ubezpieczyciel ponosi ryzyko? :D....on ciągle zarabia na składkach, podwójne mu
    pasują bo kasę ciągnie...

    > Nie ma takiego warunku, że jeśli ZU nie jest powiadomiony, to umowa jest
    > przedłużana.

    To docztraj o coś o OBOWIAZKU. Linki podałem. Niżej cytat.

    > To dotyczy umowy, która nie przeszła na kupującego.

    Bredzisz a umowę K-S zjadł pies i NIKT jej nie widział.

    > Czytać umiesz, ale ze zrozumieniem już gorzej. To wtórny analfabetyzm.

    Z Twojej strony to kompromitacja. Linki dostałeś, arty też. Kopiesz się z faktami
    jak koń :)
    Możesz odejść :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 47. Data: 2015-04-10 07:31:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-10 o 00:59, LordBluzg(R) pisze:
    > "Liwiusz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mg6q3c$unn$1@node2.news.atman.pl

    > Bredzisz dokładnie :) NIGDZIE z mojej strony nie pada słowo
    > ROZWIĄZYWANIE UMOWY. Wyjąłeś to sobie chyba z dupy :]

    To jak należy rozumieć zatem takie twoje wypociny?:

> [...]

    >>> w...szufladzie. Tak traktuje wątkodawca. Nikt nigdzie niczego nie
    >
    > Ke? Skąd ubezpieczyciel ma się dowiedziec że pojazd został sprzedany,

    Wie lub dowie się od sprzedającego, najpóźniej jak będzie chciał od
    niego składkę na kolejny rok.

    > CoJak? Ubezpieczyciel nie ponosi ryzyka? Chyba Ciebie fantazja :> Od
    > kiedy ubezpieczyciel ponosi ryzyko? :D....on ciągle zarabia na
    > składkach, podwójne mu pasują bo kasę ciągnie...

    "Ponosić ryzyko" oznacza odpowiadać za szkody z ubezpieczonego przedmiotu.

    > To docztraj o coś o OBOWIAZKU. Linki podałem. Niżej cytat.

    > Bredzisz a umowę K-S zjadł pies i NIKT jej nie widział.

    A tu już wymyślasz niepotrzebne trudności. Art. 28 nie dotyczy
    przedłużania się umów po sprzedaży, bo wyklucza to inny przepis, ilekroć
    byś nie tupał nóżką.

    > Z Twojej strony to kompromitacja. Linki dostałeś, arty też. Kopiesz się
    > z faktami jak koń :)
    > Możesz odejść :)

    Z przyjemnością, żadna satysfakcja dyskutować z idiotą.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2015-04-10 07:49:55
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj JESZCZE RAZ ze zrozumieniem, co napisałem wyżej.

    To Ty przeczytaj jeszcze raz co sam napisałeś i zastanów się, czy te
    wypociny rzeczywiście przekazują to co chciałeś napisać. Nie tylko ja w tym
    wątku rozumiem to inaczej niż Ty, więc prawdopodobnie masz problem z
    przekazywaniem swoich myśli...

    > W jaki sposób? Stary włascicel wyśle mu gołębia pocztowego?

    TU upomni się o zapłatę składki, od ostatniej osoby którą ma w papierach
    jako właściciela. I to w jego interesie będzie wskazać nowego właściciela, w
    przeciwnym wypadku na nim będzie ciążył obowiązek opłaty skadki lub kary za
    nieposiadanie OC.

    > Aaaa, to baza UFG ma szklaną kulę i widzi umowy K-S w szufladach
    > kupującego i sprzedającego. No ładnie :)

    W bazie jest historia (przynajmniej powinna być) ciągłości ubezpieczenia i
    można prześledzić gdzie ewentualnie urywa się łańcuszek.
    Naprawdę tego nie rozumiesz, czy to takie gimbusiarskie trollowanie?

    Wiwo

  • 49. Data: 2015-04-10 09:20:03
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-10 o 07:49, Wiwo pisze:

> [...]
    > jako właściciela. I to w jego interesie będzie wskazać nowego
    > właściciela, w przeciwnym wypadku na nim będzie ciążył obowiązek opłaty

    No to Ci cytnę początek tego wątku bo chyba nie zrozumiałeś:

    "Od paru lat jeżdżę autem, którego jestem właścicielem (mam umowę kupna
    - sprzedaży), ale dowód rejestracyjny oraz OC jest na inną osobę."

    Czyli WYRAŹNIE wątkotwórca napisał, że UBEZPIECZYCIEL NIE WIE NIC O
    SPRZEDAŻY a obecny właściciel SAM opłaca składki BEZ WZYWANIA. Matko,
    takie trudne do zrozumienia?

    > W bazie jest historia (przynajmniej powinna być) ciągłości ubezpieczenia
    > i można prześledzić gdzie ewentualnie urywa się łańcuszek.

    Jak na razie NIGDZIE się ten łańcuszek nie urywa bo niby jak?

    > Naprawdę tego nie rozumiesz, czy to takie gimbusiarskie trollowanie?

    No dziabnij jeszcze coś o nierozumieniu :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 50. Data: 2015-04-10 09:29:47
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-10 o 07:31, Liwiusz pisze:
    [...]

    > To jak należy rozumieć zatem takie twoje wypociny?:

    Sryny.

    > "No to się ciesz, że sprzedający nie zgłosił ubezpieczycielowi
    > sprzedaży.
    > Umowa wtedy wygasa i MUSISZ zawrzeć nową zawierającą Twoje dane. "

    Normalnie. Jesli sprzedający ZGŁOSI do ubezpieczyciela sprzedaż, umowa
    trwa do końca danego roku i NIE jest przedłużana z automatu. Zwyczajnie
    wygasa i trzeba zawrzeć nową. Podałem Ci niżej cytaty ustawy a ty chyba
    ślepy jesteś :>

    > Wie lub dowie się od sprzedającego, najpóźniej jak będzie chciał od
    > niego składkę na kolejny rok.

    Taa i na pieniadzach jest napisane kto płaci :> Nowy nabywca wpłaca kasę
    NA nazwisko poprzedniego właściciela i kto, oprócz wpłacającego wie że
    samochód zmienił właściciela? No misiek, wyjasniaj te czary o których
    bredzisz.
    [...]

    > A tu już wymyślasz niepotrzebne trudności. Art. 28 nie dotyczy
    > przedłużania się umów po sprzedaży, bo wyklucza to inny przepis, ilekroć
    > byś nie tupał nóżką.

    To sobie poczytaj co napisał "Antresolka" i puknij się w czoło. Od kilku
    lat płaci na nazwisko starego własciciela ubezpieczenie i NIKT nie
    widział żadnej umowy K-S. Skoro ten fakt został ZATAJONY to jaki przepis
    chcesz stosować?

    > Z przyjemnością, żadna satysfakcja dyskutować z idiotą.

    Też tak uważam.

    --
    LordBluzg(R)