  • Data: 2013-12-25 21:07:02
    Temat: Re: Downsizing
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):

    > No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
    > doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
    > napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
    > niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
    > około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
    > km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
    > mocy.

    Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
    kierowców.
    Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
    kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
    Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
    automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
    paliwa.

    > To już brat swoim Passatem automatem również z 90 KM (1200kg) w
    > silniku może sobie pozwolić na ruszenie z piskiem opon - ja w swoim
    > Matriksie - nie.

    No ale tu masz automat - czyli to co pisałem wyżej, osiągi będą
    nieporównywalnie lepsze.