eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDownsizingRe: Downsizing
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Trybun <Y...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Downsizing
    Date: Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <l9c1gn$87h$1@node2.news.atman.pl>
    References: <52b93db9$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
    <evi46y081lfp$.e0894i1lpxmf$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 178.181.163.50.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1387891032 8433 178.181.163.50 (24 Dec 2013 13:17:12
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Dec 2013 13:17:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
    In-Reply-To: <evi46y081lfp$.e0894i1lpxmf$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2515962
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-24 13:20, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Tue, 24 Dec 2013 08:54:33 +0100, Cavallino napisał(a):
    >
    >> Z reguły najpierw oznacza zakrztuszenie się silnika, potem gwałtowne
    >> szarpnięcie gdy włączy się turbina, potem lekkie przyspieszczanie, przerwa w
    >> przyspieszaniu, znowu przyspieszanie itd
    > A taki eko-pstryczek elektryczek znalazłeś?
    > Bo to auto ma jakiś oszczędny tryb pracy, gdzie właśnie robi jakieś takie
    > cuda które jeszcze dodatkowo osłabiają ten, już słaby, samochód.
    >
    > Ogólnie 90KM silnik w niemałym i nielekkim samochodzie to pomyłka.
    > Ale jak się jeździ pod odcięciem to jedzie tak jak 90KM silnik powinien.
    >
    > Mnie tam bardziej martwił start-stop, który się nie certolił żeby gasić
    > silnik pomimo że bardzo wątpię czy turbina jakkolwiek zdążyła ostygnąć.
    >
    > Nie ma cudów przy takiej konfiguracji - o zmianie biegów przy 3000-4000tys
    > można zapomnieć żeby to jechało.
    >
    >
    >> Tylko silnik zdecydowanie powinien być inny.
    >> Pewnie dużo mocniejszy 1.2 tce lepiej będzie dawał sobie radę, o dieslu
    >> (nawet tak samo mocnym jak to 0,9 tce) nie wspominając.
    > Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
    > będzie jeszcze minimalnie gorzej.
    > Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
    > gdzie benzyna ma 3000.

    No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
    doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
    napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
    niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
    około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
    km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
    mocy. Teraz ten dieslowski silniczek ciągnie od 60 do maxa równo na
    5tce, bez widocznej słabości. Jest oczywiście też i minus - jazde na
    jedynce i dwójce owym 90 konnym dieslem można porównać do prędkości
    poruszanie się ślimaka w smole. Absolutnie nie ma możliwości żeby ruszyć
    z efektownym piskiem opon - silnik ryczy a przyspieszenia żadnego nie
    ma. To już brat swoim Passatem automatem również z 90 KM (1200kg) w
    silniku może sobie pozwolić na ruszenie z piskiem opon - ja w swoim
    Matriksie - nie.
    Po drugie - to sugerowanie się wskazaniami obrotomierza to raczej w
    użytku jest związane z zestopniowaniem skrzyni biegów a nie rodzajem
    zasilania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: