    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Downsizing
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 24 Dec 2013 13:20:49 +0100

    Dnia Tue, 24 Dec 2013 08:54:33 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Z reguły najpierw oznacza zakrztuszenie się silnika, potem gwałtowne
    > szarpnięcie gdy włączy się turbina, potem lekkie przyspieszczanie, przerwa w
    > przyspieszaniu, znowu przyspieszanie itd

    A taki eko-pstryczek elektryczek znalazłeś?
    Bo to auto ma jakiś oszczędny tryb pracy, gdzie właśnie robi jakieś takie
    cuda które jeszcze dodatkowo osłabiają ten, już słaby, samochód.

    Ogólnie 90KM silnik w niemałym i nielekkim samochodzie to pomyłka.
    Ale jak się jeździ pod odcięciem to jedzie tak jak 90KM silnik powinien.

    Mnie tam bardziej martwił start-stop, który się nie certolił żeby gasić
    silnik pomimo że bardzo wątpię czy turbina jakkolwiek zdążyła ostygnąć.

    Nie ma cudów przy takiej konfiguracji - o zmianie biegów przy 3000-4000tys
    można zapomnieć żeby to jechało.

    > Tylko silnik zdecydowanie powinien być inny.
    > Pewnie dużo mocniejszy 1.2 tce lepiej będzie dawał sobie radę, o dieslu
    > (nawet tak samo mocnym jak to 0,9 tce) nie wspominając.

    Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
    będzie jeszcze minimalnie gorzej.
    Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
    gdzie benzyna ma 3000.