  • 21. Data: 2011-07-24 02:16:47
    Temat: Re: Dostepnosc systemu - metody formalne
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 23 Jul 2011 18:36:46 +0200, Lukasz <k...@a...pl[usun]>
    wrote:

> [...]
    >liczenia. Natomiast na przedmiotach gdzie jest liczenie i jakieś
    >symulacje to zazwyczaj nie ma życiowych przykładów. Są pokazywane różne
    >wzory, metody itp. ale na danych, które nie są czymś rzeczywistym.
    >Niestety tak wygląda nauczanie, więc nie tylko absolwenci Wyższej
    >Prywatnej Szkoły Politologii i Marketingu będą mieli z takim
    >zagadnieniem problem. Oczywiście będą mieli większy, bo nie znają
    >tematyki ale ci co skończyli informatyczne kierunki mają w głowie teorię
    >i pewną wiedzę, którą ciężko zastosować bez dodatkowego wgłębienia się i

    Niestety, ale ja na to nic nie poradze. Problem polskiej edukacji
    wyzszej polega na tym ze standardowy wyklad ma 30 godzin w ciagu
    semestru, czyli 2 godziny (a wlasciwie 2 razy po 45 minut) tygodniowo.
    Na takim wykladzie mozna tylko bajeczki poopowiadac.

    Na swiecie typowy wyklad ma 60 godzin plus calosemestralny projekt
    gdzie jest okazja aby policzyc cos rzeczywistego.

    Natomiast nawet 60 godzinne wyklady nei zwalniaja absolwenta -
    inzyniera on koniecznosci nauczenai sie czegos samemu. Albowiem nei da
    sie wylozyc wszystkiego na wszyskie okolicznosci. Minimum to nauczenie
    jakiegos przykaldowego toola i metodologii poslugiwania sie nim, na
    przyklad cos w rodzaju "open source" tooli wymienionych tutaj:

    http://www.openxtra.co.uk/articles/network-simulatio

    No, ale latwiej i przyjemniej jest wykladac teorie... Zwlaszcza jak
    Pan Profesor niczego jako-tako zblizonego do praktyki nigdy
    samodzielnie nie policzyl...

    A.L.

  • 22. Data: 2011-08-01 09:48:46
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    > Wie Pan, takei zadania to sie studentom daje...  Jak rowneiz symulacja
    > "takich rzeczy" to nie czarna magia i studentow sie uczy...

    Moze i w Centucky to sie studentom daje. Jednak widze ze na ten temat
    to sie pisze powazne dziela nie nalezace do opowiesci o Harrym
    Potterze.

    > Az zalosc bierze jak sie w tym watku pracowicie odkrywa sie kolo i
    > zarowke.

    Zal mi sie robi jak slysze Pana skomlenie. Tytul zawiera "metody
    formalne"
    wiec niech Pan skrobie cos o metodach formalnych. MC to jest
    workaround
    i metoda numeryczno-stochastyczna, ktora da wynik z pewnym
    prawdopodobienstwem.
    To jest podejscie inzynierskie - dobre, ale nie ogolne.

    > W pocie czola. A moze by tak, Panowie, lacznei z Oryginalnym
    > Pytaczem, postudiowac troche lietrature?

    Tak sie sklada, ze zdarlem sobie zeby na modelowaniu sieci kolejkowych
    w szczegolnosci tematyka awaryjnosci nie jest mi obca. Klopot polega
    na tym, ze podejscia formalne biora pod uwage systuacje proste jak
    rowniez
    proste rozklady i zazwyczaj stacjonarnosc procesow stochastycznych
    jak i niezaleznosc zmiennych losowych.

    > Googla nei macie?

    Panie A.L. przepraszam firme Google, ale informacji naukowej to jest
    moze 10% w google.
    To co jest profesjonalne jest w ksiazkach, albo w skryptach naukowych
    nawet nie dostepnych
    na Amazon.

    Prosze sobie nie zartowac wspominajac Google. Chyba, ze pana poziom
    spadl tak nisko,
    ze poza google nie czyta Pan ksiazek.

    > Models of Network Reliability: Analysis, Combinatorics, and Monte
    > Carlo, Ilya B. Gertsbakh (Author), Yoseph Shpungin

    Tego nie czytalem, ale czytalem inne.

    Pozdrawiam,
    Seweryn Habdank-Wojewodzki.

  • 23. Data: 2011-08-01 12:24:23
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    > Wie Pan, takei zadania to sie studentom daje...  Jak rowneiz symulacja
    > "takich rzeczy" to nie czarna magia i studentow sie uczy...

    A ja myslalem, ze to jest opisane w 3-cim tomie Harrego Pottera.

    > Az zalosc bierze jak sie w tym watku pracowicie odkrywa sie kolo i
    > zarowke.

    To znaczy Pan odkryl kolo i zarowke czy jak? Bo jakos nie bardzo widze
    kto tu co odkrywa. W tytule jest o metodach formalnych.

    MC maja sie do metod formalnych jak przyslowiowa piesc do nosa,
    a to dlatego, ze wynik otrzymuje sie z pewnym prawdopodobienstwem
    (w relacji to liczby symulacji).

    W ksiazkach akademickich dobrych radzieckich naukowcow zagadnienia
    awaryjnosci (systemy kolejkowe, systemy niemarkowskie) one sa
    opisane jako bardzo nie banalne sprawy.

    Ksiazki byly pisane w czasach kiedy finansowanie matematyki nie bylo
    oparte
    o tanie projekty korporacyjne.

    Co wiecej te ksiazki, ktorych Google nie zna podaja, ze dla procesow
    niestacjonarnych o nietrywialnych rozkaldach rownania sa ciekawe
    - rownania sa wyprowadzone do pewnego momentu.

    > W pocie czola. A moze by tak, Panowie, lacznei z Oryginalnym
    > Pytaczem, postudiowac troche lietrature?

    Chetnie.

    > Googla nei macie?

    Przepraszam, ale Pan bzdury plecie - nie obrazajac Google, ale w
    Google to
    nie znajde nawet 10% powaznej naukowej wiedzy.

    > Models of Network Reliability: Analysis, Combinatorics, and Monte
    > Carlo, Ilya B. Gertsbakh (Author), Yoseph Shpungin

    Chetnie, ale to nie sa formalne metody (tak gwoli scislosci).

    Pozdrawiam,
    Seweryn Habdank-Wojewodzki

    (Oryginalny Pytacz - cokolwiek to znaczy i jakkolwiek absurdalnie to
    brzmi).

  • 24. Data: 2011-08-01 12:29:08
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    > No, jak skonczyl Wysza Prywatna Skole Politologii i Marketingu to nei
    > zrobi.

    Bzdura! Wiekszosc Hamerykandzanskich uniwerkow tez tego nie wyklada.

    Obawiam sie wrecz, ze to (niestacjonarne systemy niemarkowskie)
    jest wykldane tylko na elitarnych wydzialach, elitarnych uniwerkow.

    To nie sa proste zagadnienia i nazywanie ich takimi nie zmieni ich
    statusu.

  • 25. Data: 2011-08-01 16:27:37
    Od: A.L. <l...@a...com>

    I nawzajem

    A.L.

  • 26. Data: 2011-08-01 22:01:31
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > I nawzajem
    >
    > A.L.

    A ja mam pytanie do Pana A.L. Panie A.L., czy ma Pan dzieci? :)

    Pozdr.,
    R.P.

  • 27. Data: 2011-08-02 05:34:15
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    > I nawzajem

    To w jakim celu Pan wdepnal w ten watek?
    Ma Pan cos ciekawego do powiedzenia, czy tylko informuje nas Pan, ze
    odkryl na nowo kolo i zarowke?

    Pozdrwiam,
    Seweryn Habdank-Wojewodzki.

  • 28. Data: 2011-08-02 13:14:00
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 1 Aug 2011 22:34:15 -0700 (PDT), Seweryn Habdank-Wojewódzki
    <h...@g...com> wrote:

    >Witam,

    >To w jakim celu Pan wdepnal w ten watek?
    >Ma Pan cos ciekawego do powiedzenia, czy tylko informuje nas Pan, ze
> [...]

    Jazapomnialem ze mialem Pana od dawna w KF. Jakos mi sie Pan wymknal.
    Zaraznaprawie
    '
    A.L.

  • 29. Data: 2011-08-03 22:03:56
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > Jazapomnialem ze mialem Pana od dawna w KF. Jakos mi sie Pan wymknal.
    > Zaraznaprawie
    > '
    > A.L.

    Jak dyskusja staje sie niewygodna i brakuje argumentow merytorycznych,
    to A.L. wrzuca do KF... Dobre ;)

  • 30. Data: 2011-08-04 09:28:19
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

    > Jak dyskusja staje sie niewygodna i brakuje argumentow merytorycznych,
    > to A.L. wrzuca do KF... Dobre ;)

    Jaka niewygodna? Jeżeli ktoś używa tak merytorycznych argumentów jak "Zal mi
    sie robi jak slysze Pana skomlenie." to sam nie miałbym ochoty prowadzić
    dyskusji z osobą wykazującą się takim brakiem kultury i poszanowania oponenta.
    Zastanawia mnie dlaczego Pan Seweryn nie dał równie błyskotliwej odpowiedzi i
    równie rozległego wykładu na temat, że tytul zawiera "metody formalne" wiec
    niech Pan skrobie cos o metodach formalnych Panu Mariuszowi? Który to
    zaproponował metodę MC. Ba wdał się w rozważania na ten temat. Dla mnie to
    jest rażący brak konsekwencji. Ale rozumiem, że jak dyskusja zeszła na metodę
    MC to już nikt inny nie może zabrać głosu na ten temat gdyż nie będzie pisał
    na temat metod formalnych. Dla mnie A.L. w podwątku dyskusji o MC wypowiedział
    się, że nie ma co wynajdywać koła na nowo tylko tylko użyć już istniejących
    (tak, tak panie Sewerynie A.L. nie musiał odkrywać koła i żarówki) i podał
    linka do instrukcji użycia takowego. Nic więcej.

    Pozdrawiam.