    From: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.lang.c,pl.comp.programming
    Subject: Re: Dostepnosc systemu - metody formalne
    Date: Mon, 1 Aug 2011 05:24:23 -0700 (PDT)

    Witam,

    > Wie Pan, takei zadania to sie studentom daje...  Jak rowneiz symulacja
    > "takich rzeczy" to nie czarna magia i studentow sie uczy...

    A ja myslalem, ze to jest opisane w 3-cim tomie Harrego Pottera.

    > Az zalosc bierze jak sie w tym watku pracowicie odkrywa sie kolo i
    > zarowke.

    To znaczy Pan odkryl kolo i zarowke czy jak? Bo jakos nie bardzo widze
    kto tu co odkrywa. W tytule jest o metodach formalnych.

    MC maja sie do metod formalnych jak przyslowiowa piesc do nosa,
    a to dlatego, ze wynik otrzymuje sie z pewnym prawdopodobienstwem
    (w relacji to liczby symulacji).

    W ksiazkach akademickich dobrych radzieckich naukowcow zagadnienia
    awaryjnosci (systemy kolejkowe, systemy niemarkowskie) one sa
    opisane jako bardzo nie banalne sprawy.

    Ksiazki byly pisane w czasach kiedy finansowanie matematyki nie bylo
    oparte
    o tanie projekty korporacyjne.

    Co wiecej te ksiazki, ktorych Google nie zna podaja, ze dla procesow
    niestacjonarnych o nietrywialnych rozkaldach rownania sa ciekawe
    - rownania sa wyprowadzone do pewnego momentu.

    > W pocie czola. A moze by tak, Panowie, lacznei z Oryginalnym
    > Pytaczem, postudiowac troche lietrature?

    Chetnie.

    > Googla nei macie?

    Przepraszam, ale Pan bzdury plecie - nie obrazajac Google, ale w
    Google to
    nie znajde nawet 10% powaznej naukowej wiedzy.

    > Models of Network Reliability: Analysis, Combinatorics, and Monte
    > Carlo, Ilya B. Gertsbakh (Author), Yoseph Shpungin

    Chetnie, ale to nie sa formalne metody (tak gwoli scislosci).

    Pozdrawiam,
    Seweryn Habdank-Wojewodzki

    (Oryginalny Pytacz - cokolwiek to znaczy i jakkolwiek absurdalnie to
    brzmi).