    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Dostane rachunek w formie papierowej?
    Date: Wed, 5 Jan 2011 08:16:02 +0100

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ig09ue$2mts$1@news.mm.pl...

    > Ja w Orange nie dostałem ostatniej faktury po przeniesieniu do Play-a.
    > Zalogować do Orange Online się nie mogłem a w salonie za duplikat chcieli
    > jakąś kasę. Należność ściągneli przez Polecenie Zapłaty a papieru nie
    > dostałem. Nie chciało mi się z nimi walczyć więc odpuściłem temat. Dzwonienie
    > do BOK-u nic nie dało - ja swoje a oni swoje. Dobrze że po 8 latach udało mi
    > się zakończyć współpracę z PTK Centertel.

    Miałem podobny problem z Orange.
    Wspominałem o tym niedawno na forum.

    Rozwiązałem umowę.
    Dostęp do konta elektronicznego miałem już zablokowany.
    Po jakimś czasie otrzymałem "OSTATECZNE WEZWANIE DO ZAPŁATY". :)))
    Na wezwaniu do zapłaty nie było żadnej informacji nt. dokumentu sprzedaży
    (numer, data wystawienia).

    Czy dozwolone jest wysłanie do klienta wezwania do zapłaty bez wystawienia
    faktury (być może wystawili sobie sami fakturę w systemie, ale klient nie o
    trzymał jej, nic o niej nie wie) i bez poinformowania, jakiej faktury dotyczy?
    Ciekawe.

    Za wydrukowanie faktury w salonie zażyczyli sobie 18zł. :D
    Myślę sobie: bezczelność.
    Zadzwoniłem do BOKu i zarządałem przysłania faktury (nieodpłatnego!).

    O dziwo, fakturę otrzymałem.
    Nadeszła w ostatniej chwili - 20-tego, więc mogłem ją jeszcze zaksięgować.
    A co, jeśli otrzymałbym ją dzień później i nie mógł jej zaksięgować już?

    Swoją drogą, czy takie praktyki są prawnie dozwolone i czy należałoby zgłosić to
    do UOKiK, Komisji Nadzoru Finansowego, lub gdzie indziej.
    Jeśli nie tam, to gdzie?

    pozdr.

    j.

    p.s.
    Cieszę, że już nie jestem klientem ORANGE, ponieważ odkąd "przebrandowali" się,
    jakość usług z roku na rok systematycznie spadała, z niekorzyścią dla klienta.
    Z żądaniem zapłaty za wydrukowanie faktury w salonie, mocno przegięli.