  • 11. Data: 2010-03-31 14:53:28
    Temat: Re: Dostałem przegląd - paranoja :(
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:hovg2l$o7j$1@inews.gazeta.pl...

    "wwwojtek1" <w...@g...com> wrote in message
    news:07def79f-1a16-4bb2-8ccb-ebda5ce2f5e0@x3g2000yqd
    .googlegroups.com...
    > Witam.
    > Chcę opisać, jak wygląda absolutnie legalny przegląd w pewnej stacji
    > diagnostycznej.
    > Pacjent: Ford Fiesta '98 ~105 000km

    Patrzac na liste usterek i rocznik, raczej 305 000km. ;)
    ---------
    To auto miejskie. Ja mam Fabie przebieg 105 tys :) 100% pewny ale zrobiony
    głównie w mieście i już pękły ( w czasie jazdy) obie spręzyny, niedawno
    wymieniłem tuleje met-gumowe na wahaczach, amorki też już mają dość.

  • 12. Data: 2010-03-31 14:53:52
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-31 14:34, Agent wrote:

    > idzie wbić pieczątkę. Na pytanie " A co z amortyzatorami" odpowiedź była
    > " My nie robimy. A co rzuca coś na drodze?" Witki mi opadły

    to gdzieś Ty był? :)

  • 13. Data: 2010-03-31 14:58:36
    Temat: Re: Dostałem przeglšd - paranoja :(
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Mar 2010 14:23:53 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    >J.F. pisze:
    >(...)
    >Badania są obowiązkowe.

    Ale po co jechac autem w takim stanie na badania, jesli nie ma sie
    nadziei ich przejsc ?

    >Od kiedy?

    Od zawsze.
    Mowimy o badaniu na maszynie-wytrzasarce.
    Calkowita niesprawnosc powinien zakwestionowac, ale taka latwo
    dostrzec.

    >A układ kierowniczy?

    Rzecz gustu. Nie macalem jego auta - moze luzy byly akceptowalne :-)

    >Tak, tak, szczególnie jak popada, albo zrobi się trochę bardziej
    >ślisko...

    I co, wszyscy ci co po deszczu z drogi wypadli, to mieli drobny luz w
    ukladzie ?

    J.

  • 14. Data: 2010-03-31 14:58:59
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 14:23:53 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):
    > J.F. pisze:
    > (...)
    > Badania są obowiązkowe.

    Wiedziałeś że auto jest niesprawne - więc po co jechałeś na badania? :)

    > Od kiedy?

    AFAIR od zawsze.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 15. Data: 2010-03-31 15:00:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 13:44:02 +0100, kamil napisał(a):
    > Patrzac na liste usterek i rocznik, raczej 305 000km. ;)

    Niekoniecznie, byłem (niezbyt) szczęśliwym posiadaczem escorta '97
    zakupionego w salonie w Polsce... Ostatnio poszedł na złom, ale gdy miał
    jakieś 50kkm na liczniku to już prawie wszystko było wymienione - łącznie
    z rozrządem, który się posypał po 35kkm :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2010-03-31 15:09:50
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    > Te przeglądy to lipa konkretna. Byłłem na przeglądzie specjalnie ówiłem
    > żeby dobrze wyszarpali bo mi coś stuka w prawym przednim kole. Nic nie
    > znaleźli, ciekawy byłem stanu amorków a tu facet zjeżdża "z toru" i idzie
    > wbić pieczątkę. Na pytanie " A co z amortyzatorami" odpowiedź była " My
    > nie robimy. A co rzuca coś na drodze?" Witki mi opadły

    Ja powiem to tak:

    1. Znalezienie mechanika, który ma mózg - to jest godny pochwały wyczyn
    2. Znalezienie mechanika, który ma mózg i go używa - no to już jest
    praktycznie rzecz na pograniczu cudów.
    3. Znalezienie mechanika, który ma mózg i go używa, a przy okazji nie
    naciąga klientów - to jak szukanie Bazyliszka w podkrakowskich grotach.

    Ja po zapoznaniu się z bardzo dużą ilością mechaników w Krakowie, począwszy
    od przysłowiowego "Pana Staszka, co to majzlem i młotkiem wszystko naprawi"
    a kończąc na mega drogich serwisach autoryzowanych, stwierdzam, że trafienie
    na mechanika rozsądnego, chcącego dokładnie zdiagnozować usterkę, nim wyda
    wyrok "trzeba to wymienić", który nie kasuje za roboczogodzinę 100 pln, w
    dodatku takiego, który PO dokonaniu naprawy wykona jazdę próbną i
    weryfikację, czy wszystko jest w porządku - jest niemożliwe. Nie ma takich
    ludzi w tym mieście.
    Są jednostkowe przypadki typu elektryk, który się podejmuje wszystkiego i
    praktycznie wszystko udaje mu się naprawić - ale gość ma terminy z kosmosu i
    mieszka 15 km od Krakowa. Serwis VW - jeżdżę do Rybnika. Fiat i Alfa Romeo -
    nie wiadomo komu to oddać. Renault i inne francuskie wynalazki - modlić się,
    żeby padło tylko zawieszenie. Większość rzeczy diagnozuję sobie sam -
    oszczędzając masę pieniędzy na nic diagnostom (w efekcie końcowym) nie
    mówiące "podpięcie do komputera za jedyne 150 PLN".
    Największa kpina to stacje autoryzowane. Banda pasożytów (naprawdę nie
    przesadzam), czyhających na klienta, który nie ma bladego pojęcia o tym, co
    mu w samochodzie się zepsuło. Im mniej stacji danej marki - tym
    intensywniejsza praca nad portfelem klienta. Na serwis kilkuletniej A8 w ASO
    w Krakowie trzeba wydać majątek - po 3-4 latach zbierze się kwota stanowiąca
    równowartość samochodu. Serwis Volvo - chyba tylko masohiści tam jeżdżą.
    Kwota 5, 10, 15 tysięcy sypią się gęsto - nie wiem, chyba serwisanci mają
    jakieś szkolenia pt. "jak bezstresowo powiedzieć klientowi, który przyjechał
    autem o wartości 30 tysięcy złotych, że kilka niezbędnych wymian części wg
    Volvo eksploatacyjnych będzie go kosztowao 17 tysięcy złotych. Przy czym
    przez części eksploatacyjne rozumiem np. turbosprężarkę bez objawów
    jakiegokolwiek zużycia, cicho pracujące koło dwumasowe wraz ze w 100%
    sprawnym sprzęgłem, tudzież komplet cięgien zamka centralnego, bo na
    komputerze kiedyś tam pojawił się jakiś błąd.

    Jurand.

  • 17. Data: 2010-03-31 15:19:05
    Temat: Re: Dostałem przeględ - paranoja :(
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Ale po co jechac autem w takim stanie na badania, jesli nie ma sie
    > nadziei ich przejsc ?

    Mnie o to pytasz? Może po to, by dowiedzieć się, co trzeba zrobić?
    Nie muszę mieć świadomości co jest nie tak.

    > Od zawsze.
    > Mowimy o badaniu na maszynie-wytrzasarce.

    Chyba, ze tak.

    > Calkowita niesprawnosc powinien zakwestionowac, ale taka latwo
    > dostrzec.

    1.Badanie organoleptyczne.

    Badanie organoleptyczne polega na wizualnym sprawdzeniu
    amortyzatorów. Zakres tego badania określa Załącznik 1 do Rozporządzenia
    917 Dziennika Ustaw Nr 81 z dnia 13 października 1999r. Obejmuje on:

    * sprawdzenie czy nie występują luzy w miejscach mocowania
    amortyzatorów
    * sprawdzenie czy nie ma uszkodzeń mechanicznych typu zgięć lub
    pęknięć obudowy
    * sprawdzenie czy nie występują wycieki z amortyzatorów

    Były niesprawne.

    > Rzecz gustu. Nie macalem jego auta - moze luzy byly akceptowalne :-)

    Z opisu wynika, ze nie. Coś dużo usterek z tym związanych.

    > I co, wszyscy ci co po deszczu z drogi wypadli, to mieli drobny luz w
    > ukladzie ?

    Przeczytaj jeszcze raz listę usterek.

  • 18. Data: 2010-03-31 15:21:02
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Jacek Osiecki pisze:
    (...)
    > Wiedziałeś że auto jest niesprawne - więc po co jechałeś na badania? :)

    Nie ja i nie wiedziałem - badania są po to, by to ewentualnie
    stwierdzić.

  • 19. Data: 2010-03-31 15:48:29
    Od: "tor" <t...@t...pl>

    ---------
    > To auto miejskie. Ja mam Fabie przebieg 105 tys :) 100% pewny ale zrobiony
    > głównie w mieście i już pękły ( w czasie jazdy) obie spręzyny, niedawno
    > wymieniłem tuleje met-gumowe na wahaczach, amorki też już mają dość.

    Makabra jak na 100tys. Ja mam auto powszechnie uwazane za dzidowskie na "F"
    (francuskie). Teraz chyba mu stuknelo 22lata. Przebieg hmm.. na bide z
    400tys km (sam zrobilem kolo 200tys). Z powazniejszych wymian: amorki
    komplet x1 , do tego tyl dodatkowo komplet (duzo jazdy w 4-5 osob + bagaz),
    przekladnia (jakies 5 lat temu ,bo luzow dostala), sprzeglo (kompletne)
    uklad wydechowy z 2x i szyba (dostalem kamieniem).Wahacze caly czas
    oryginalne,belka tyl nie ruszana (tuleje metalowo-gumowe), Nie licze wymian
    olejow i filtrow, bo to normalne rzeczy eksplatacyjne, tak jak i rozrzadu,
    lozyska (z lewej 2x , z prawej 3 x) .Nie zdarzylo sie aby auto nie dowiozlo
    mnie na miejsce, czy tez pekla np. sprezyna w zawieszeniu.. Pozatym auto jak
    na swoj wiek, w bardzo dobrym stanie. Dzien w dzien jezdzi, nieraz pokonujac
    sporo km , w tym wieksza czesc przebiegu na LPG (ponoc auto sie strasznie
    psuje ;) ).Acha. Zeby nie bylo .Eksplatacja 80/20 (miasto/trasa).
    No i powiedzcie, ze stare auta to trupy i tylko na zlom oddac. Generalnie
    jak sie dba, tak sie ma (jezdzi).

    Pozdrawiam
    Rad

  • 20. Data: 2010-03-31 16:04:56
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jurand pisze:

> [...]
    > klientowi, który przyjechał autem o wartości 30 tysięcy złotych, że
    > kilka niezbędnych wymian części wg Volvo eksploatacyjnych będzie go

    W BMW maja takie mniej wiecej szkolenia.

    Naprawde.

    KJ