  • 21. Data: 2010-03-31 16:28:41
    Temat: Re: Dostałem przegląd - paranoja :(
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    wwwojtek1 pisze:
    > P.S.: Mogę podać nazwę stacji i nazwisko diagnosty....?

    Podaj ale nie tu tylko odpowiednim służbom.
    Ja miałem podobnie pojechałem na przegląd dwa dni przed terminem
    (wyśmiano mnie, że po co tak wcześnie) miałem dziurę w tłumiku nikt nie
    zwrócił na to uwagi, hamulce sprawdzili i powiedzieli, że jest ok, a jak
    się okazało jak zmieniałem koła klocków już prawie nie było, zwalony
    czujnik wiec nie alarmował a do słabnącego hamowania się po prostu
    przyzwyczaiłem. Auto przegląd przeszło a nie powinno. Także nie
    smarowałem, bo przecież chodzi o moje i bliskich bezpieczeństwo.

    --
    krzysiek82

  • 22. Data: 2010-03-31 16:34:26
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    tor pisze:
    > No i powiedzcie, ze stare auta to trupy i tylko na zlom oddac. Generalnie
    > jak sie dba, tak sie ma (jezdzi).

    Dokładnie, ale mało jest osób z takim podejściem, mało kto dba o starsze
    auto dlatego tyle trupów zdezelowanych jeździ po naszych drogach.

    --
    krzysiek82

  • 23. Data: 2010-03-31 16:41:33
    Od: "Bolek" <t...@t...com>

    wwwojtek1 wrote:

> [...]
    > samochód...
    > Wymieniono:
    > - 4x amortyzator (przednie całkowicie skorodowane i niesprawne, tylne
    > z początkami wycieku)
    > - łożyska i gumy górnego mocowania amortyzatorów przednich
    > - gumy górnego mocowania amortyzatorów tylnych
    > - sprężyny przednie
    > - tuleje i sworznie wahaczy przednich
    > - końcówki drążków kierowniczych
    > - łączniki stabilizatora oraz gumy osadcze drążka stabilizatora
    > - łożyska kół przednich
    > - uszczelka pokrywy zaworów i zawór odmy

    Podaj ku przestrodze adres mechanika.

  • 24. Data: 2010-03-31 16:41:51
    Od: BearBag <c...@g...com>

    sprawdzanie amorow na tym tzn komputerze-testerze to kpina, można
    pojechac z kompletnie zmasakrowanymi amorami a nawet urwanymi
    sprężynami i pokaze np 65%, pojedzie sie z nowymi i też pokaże 65%.
    Przeglad to nie jest dobry sposob na sprawdzenie sprawnosci
    mechanicznej auta, jedyne co sprawdzisz to hamulce, ustawienie swiateł
    i poważniejsze wycieki ale to możesz sprawdzic rownie dobrze sam.

    Co do Fabii to pekające spręzyny przy 100-150tys to norma, też w
    jednej zmienialem obie spreżyny, padają dosc równo, w tym samym
    czasie :)

  • 25. Data: 2010-03-31 16:47:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "krzysiek82" <s...@u...pl> wrote in message

    > Dokładnie, ale mało jest osób z takim podejściem, mało kto dba o starsze
    > auto dlatego tyle trupów zdezelowanych jeździ po naszych drogach.

    Pytanie, dlaczego "trupow" pewnych marek jest sporo, innych zas mniej. Mam
    akurat wglad na rynek brytyjski, gdzie 10-letnie auto kosztuje mniej niz
    srednia miesieczna wyplata netto i daje to dobry obraz, ile pewne samochody
    sa w stanie przejechac.

    Dlatego niektorych modeli jest duzo, bo sa relatywnie tanie w utrzymaniu i
    niewiele sie w nich zlego dzieje. Inne po 10-latach wymagaja wlozenia w nie
    dwukrotnej wartosci na kazdym przegladzie, przez co laduja na zlomowisku.
    Sam zostawilem tak dwa auta francuskie, po prostu wiecej trzebaby bylo w nie
    zainwestowac, niz byly warte.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 26. Data: 2010-03-31 17:04:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    krzysiek82 pisze:

    > się okazało jak zmieniałem koła klocków już prawie nie było, zwalony
    > czujnik wiec nie alarmował a do słabnącego hamowania się po prostu
    > przyzwyczaiłem.

    Ale co ma grubość klocka do siły hamowania?
    Chyba, że już metalem o tarczę tarłeś.

  • 27. Data: 2010-03-31 17:06:00
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    >
    > Ja powiem to tak:
    >
    > 1. Znalezienie mechanika, który ma mózg - to jest godny pochwały wyczyn
    > 2. Znalezienie mechanika, który ma mózg i go używa - no to już jest
    > praktycznie rzecz na pograniczu cudów.
    > 3. Znalezienie mechanika, który ma mózg i go używa, a przy okazji nie
    > naciąga klientów - to jak szukanie Bazyliszka w podkrakowskich grotach.

    Najciekawsze jest to, ze mechanicy twierdza to samo o lekarzach, lekarze o
    budowlancach, budowlancy o sprzedawcach, sprzedawcy o elektrykach, elektrycy
    o nauczycielach, a wszyscy wyzej wymienieni o Twoim zawodzie, jakikolwiek by
    nie byl.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-03-31 17:18:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Ale co ma grubość klocka do siły hamowania?

    O ile się orientuję nic, ale niektórzy twierdzą inaczej.

    > Chyba, że już metalem o tarczę tarłeś.

    Raczej nie - gdyby tak było, to by napisał, że tarcze wymieniał,
    albo toczył.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 29. Data: 2010-03-31 18:29:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    wwwojtek1 pisze:

    > Nawet nie mam siły pisac komentarza do całej sytuacji... A co byłoby
    > gdybym nie miał pojęcia o samochodach?
    > Ile takcih aut z nieświadomymi właścicielami jeździ po drogach?
    > Wszystko odbywało się legalnie. Przyjechałem, diagnosta przejął auto,
    > wyjechałem z pieczątką. Teoretycznie zaoszczędzić mogłem na naprawie i
    > łapówce i jeździć śmiercionośnym "czymś" kolejny rok...

    Za to z moim Cinquecento które ze 100km/h zatrzymuje się na 34m,
    zawieszenie ma takie że 140km/h można jechać leśnym szutrem, kubełki,
    szelki, klatka, szmery-bajery przez cały dzień jeździłem od jednej SKP
    do drugiej i tu komuś pasów bezwładnościowych brakowało, tu regulacji
    fotela, faktur na przeróbki (???) i 100 innych bzdur które w większości
    wynikały z niewiedzy samego diagnosty na temat rzeczy które ma sprawdzić.

    Ale oczywiście seria choćby złamana na pół, bez zawieszenia i kopcąca
    olejem przegląd przejdzie w trzy sekundy.

  • 30. Data: 2010-03-31 19:39:34
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Za to z moim Cinquecento które ze 100km/h zatrzymuje się na 34m,

    Z ciekawosci - jakie masz hamulce i opony?