    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dostałem przegląd - paranoja :(
    Date: Wed, 31 Mar 2010 15:09:50 +0200

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    news:hovfgu$e95$1@news.onet.pl...
    > Te przeglądy to lipa konkretna. Byłłem na przeglądzie specjalnie ówiłem
    > żeby dobrze wyszarpali bo mi coś stuka w prawym przednim kole. Nic nie
    > znaleźli, ciekawy byłem stanu amorków a tu facet zjeżdża "z toru" i idzie
    > wbić pieczątkę. Na pytanie " A co z amortyzatorami" odpowiedź była " My
    > nie robimy. A co rzuca coś na drodze?" Witki mi opadły

    Ja powiem to tak:

    1. Znalezienie mechanika, który ma mózg - to jest godny pochwały wyczyn
    2. Znalezienie mechanika, który ma mózg i go używa - no to już jest
    praktycznie rzecz na pograniczu cudów.
    3. Znalezienie mechanika, który ma mózg i go używa, a przy okazji nie
    naciąga klientów - to jak szukanie Bazyliszka w podkrakowskich grotach.

    Ja po zapoznaniu się z bardzo dużą ilością mechaników w Krakowie, począwszy
    od przysłowiowego "Pana Staszka, co to majzlem i młotkiem wszystko naprawi"
    a kończąc na mega drogich serwisach autoryzowanych, stwierdzam, że trafienie
    na mechanika rozsądnego, chcącego dokładnie zdiagnozować usterkę, nim wyda
    wyrok "trzeba to wymienić", który nie kasuje za roboczogodzinę 100 pln, w
    dodatku takiego, który PO dokonaniu naprawy wykona jazdę próbną i
    weryfikację, czy wszystko jest w porządku - jest niemożliwe. Nie ma takich
    ludzi w tym mieście.
    Są jednostkowe przypadki typu elektryk, który się podejmuje wszystkiego i
    praktycznie wszystko udaje mu się naprawić - ale gość ma terminy z kosmosu i
    mieszka 15 km od Krakowa. Serwis VW - jeżdżę do Rybnika. Fiat i Alfa Romeo -
    nie wiadomo komu to oddać. Renault i inne francuskie wynalazki - modlić się,
    żeby padło tylko zawieszenie. Większość rzeczy diagnozuję sobie sam -
    oszczędzając masę pieniędzy na nic diagnostom (w efekcie końcowym) nie
    mówiące "podpięcie do komputera za jedyne 150 PLN".
    Największa kpina to stacje autoryzowane. Banda pasożytów (naprawdę nie
    przesadzam), czyhających na klienta, który nie ma bladego pojęcia o tym, co
    mu w samochodzie się zepsuło. Im mniej stacji danej marki - tym
    intensywniejsza praca nad portfelem klienta. Na serwis kilkuletniej A8 w ASO
    w Krakowie trzeba wydać majątek - po 3-4 latach zbierze się kwota stanowiąca
    równowartość samochodu. Serwis Volvo - chyba tylko masohiści tam jeżdżą.
    Kwota 5, 10, 15 tysięcy sypią się gęsto - nie wiem, chyba serwisanci mają
    jakieś szkolenia pt. "jak bezstresowo powiedzieć klientowi, który przyjechał
    autem o wartości 30 tysięcy złotych, że kilka niezbędnych wymian części wg
    Volvo eksploatacyjnych będzie go kosztowao 17 tysięcy złotych. Przy czym
    przez części eksploatacyjne rozumiem np. turbosprężarkę bez objawów
    jakiegokolwiek zużycia, cicho pracujące koło dwumasowe wraz ze w 100%
    sprawnym sprzęgłem, tudzież komplet cięgien zamka centralnego, bo na
    komputerze kiedyś tam pojawił się jakiś błąd.

    Jurand.