  • 81. Data: 2010-02-11 17:09:07
    Temat: Re: Dostałem mandat
    Od: to <t...@a...xyz>

    neelix wrote:

    > Ma zasadnicze znaczenie, bo droga poprzeczna zaczyna się znacznie
    > wcześniej niż jezdnia tej drogi czyli skrzyżowanie też zaczyna się
    > wcześniej niż krawędź jezdni.

    Pobocza, ścieżki rowerowe i cała reszta się na takim skrzyżowaniu nie
    przecinają. Po prostu kończą się przed skrzyżowaniem i zaczynają znów za.

    > Wymyślono więc nawet domniemane linie
    > zatrzymania.

    Linie są po to, żeby Ci co nie ogarniają za bardzo auta wiedzieli gdzie
    się zatrzymać, żeby nie utrudniać ruchu poprzecznego.

    --
    cokolwiek

  • 82. Data: 2010-02-11 17:17:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 11 Feb 2010 17:09:07 +0100, to napisał(a):

    > Pobocza, ścieżki rowerowe i cała reszta się na takim skrzyżowaniu nie
    > przecinają. Po prostu kończą się przed skrzyżowaniem i zaczynają znów za.

    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Kreuz
    ung-alleenring-eschersheimer-ffm001.jpg&filetimestam
    p=20080425144642
    tu także jak rozumiem?
    No ale faktycznie, ścieżek rowerowych tu nie ma, za to są drogi dla
    rowerów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 83. Data: 2010-02-11 18:08:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Linie są po to, żeby Ci co nie ogarniają za bardzo auta wiedzieli gdzie
    > się zatrzymać, żeby nie utrudniać ruchu poprzecznego.

    Trudno byłoby zatrzymać się przed domniemaną linią tym, o których piszesz.
    Istnienie jej jednak pomaga w naginaniu definicji granic skrzyżowania. Nadal
    nie rozumiesz, że mowa jest o przecięciu dróg, a nie wybranych składników???
    neelix

  • 84. Data: 2010-02-11 18:12:53
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhn7e9v.gal.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > On 2010-02-10, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

    > Można być za sygnalizatorem z włączonym czerwonym. Ale nie wolno minąć
    > zielonego jeśli nie masz możliwości kontynuacji jazdy :)

    no ale przecież o takiej wlasnie sytuacji tutaj rozmawiamy
    Kolega dostal mandat, bo wjechał za sygnalizator, mimo, ze nie mógł opuścić
    skrzyżowania.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 85. Data: 2010-02-11 18:13:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem...

    I to ja mam sie tego nauczyć, a nie Ty?

    ps. mialem reinstalke systemu i tylko dlatego wylazłeś mi z KFa... dzięki,
    ze przypomnienie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 86. Data: 2010-02-11 18:15:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > Literalnie, to praktycznie bez S-3 nie ma szansy skręcić w lewo -- ci z
    > naprzeciwka skończą jechać gdy im się zapali żółte, w tej samej chwili
    > jemu
    > zapali się żółte...

    no siure, siure - ale trzeba ocenić, czy zjedziesz z tego skrzyżowania na
    tej zmianie, czy nie - jelsi tam zostaniesz (za sygnalizatorami) i będziesz
    tam czekał na kolejne (swoje) zielone .. to chyba nie bylo mozliwości
    kontynuowania jazdy - prawda?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 87. Data: 2010-02-11 18:17:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > no i wskaż, który z tych przepisów zabrania wjechać za sygnalizator na
    > świetle zielonym i zatrzymać się w sposób nieutrudniający jazdy pojazdom
    > na poprzecznej drodze i stac tam przez okres świecenia czerwonego.

    jesli utknął tam (za sygnalizatorem) i musiał czekac na kolejne (swoje)
    zielone - czyli cały cykl stojąc za syganlizatorem to wg mnie nie mial prawa
    tam byc.
    Jesli zdąży przejechać w swoim cyklu (nawet jesli już zapaliło sie czerwone)
    to wg mnie po prostu zwykle życiowe sytuacje.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 88. Data: 2010-02-11 18:18:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "grzech" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mandat - za co? Minął zielone, zatrzymał się przed skrzyżowaniem.

    a potrafisz wskazać gdzie zaczyna sie i gdzie konczy to skrzyżowanie?

    Bo ja w przepisach nie znalazłem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 89. Data: 2010-02-11 18:28:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kuba (aka cita) w <news:hl1dvc$rnt$1@inews.gazeta.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > tej zmianie, czy nie - jelsi tam zostaniesz (za sygnalizatorami) i będziesz
    > tam czekał na kolejne (swoje) zielone .. to chyba nie bylo mozliwości

    Kuba, przeczytaj jeszcze raz to podkreślone, nie ma co oceniać, to widać i
    słychać (z tyłu) :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 90. Data: 2010-02-11 18:35:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    .

    .
    > ^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Kuba, przeczytaj jeszcze raz to podkreślone, nie ma co oceniać, to widać i
    > słychać (z tyłu) :D

    No ale ja nie mówie, ze nie.
    Tyle, ze nie zawsze tak jest, bo nie zawsze zółte, zielone i czerwone dla
    dwóch kierunków zpalają sie w tej samej chwili.
    Poza tym czasem ktoś z przeciwka moze przekakiwać na późnym żółtym,
    czerwonym. Czasem nie da sie przejechac w tej zmianie swiateł i wtedy
    zostajesz na skrzyżowaniu w czasie, gdy zielone ma kierunek dla innego
    kierunku.

    Jeszcze raz podkreslam - jest przepis i na Jego podstawie mozna dostać
    mandat - bo takie są przepisy i tyle.
    Dodatkowo nie ma nigdzie napisane wprost gdzie jest początek a gdzie koniec
    skrzyzowania (ale to tak na marginesie)
    Zycie jednak dyktuje nam pewne "niepisane zasady" i jasne jest, ze czasem
    wjeżdzasz na skrzyżowanie na zielonym, czekasz, az mozesz skręcic w lewo i w
    tym czasie zapala sie już zółte czy czerwone i dopiero wtedy sie zjeżdza.
    Nie zmienie to faktu, ze w mysl przepisów *nie wolno* i tylko o tym
    napisałem bo mowa byla o mandacie.
    A czy samemu mi sie zdarza taka sytuacja - pewnie. Jak każdemu, ktory w
    miare duzo jeździ.
    Poza tym tak jak pisałęm - nie zawsze swiatła z jednej strony zapalają sie w
    tym samym czasie co z drugiejs strony.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE