  • 1. Data: 2009-06-11 21:08:26
    Temat: Dość ciekawy wywiad z Wituckim.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Dziennikarz nie zadawał zbyt łatwych pytań.
    http://www.rp.pl/artykul/317475.html

    wiatrak

  • 2. Data: 2009-06-12 08:37:58
    Temat: Re: Dość ciekawy wywiad z Wituckim.
    Od: <a...@g...pl>

    W jednym ma racje - nie ma nic za darmo - finalnie i tak ktos za to placi.

  • 3. Data: 2009-06-12 09:11:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 10:37:58 +0200, <a...@g...pl> wrote:
    >W jednym ma racje - nie ma nic za darmo - finalnie i tak ktos za to placi.

    Ano ci panstwo zaplaca.

    ale inna ciekawostka
    -A propos finansów ... I kwartal - 328 mln zl skonsolidowanego zysku
    netto. Rok temu bylo 681 mln. Jak bedzie za drugi kwartal?

    -Nie nalezy oczekiwac na calym rynku zadnych cudów. Uderzenie w
    telefonie komórkowa przez stawki zakonczenia polaczen jest tak duze,
    ze nie ma mozliwosci, zeby to skompensowac.

    Samo uderzenie w stawki MTR po prostu przesunelo by zysk ze strony
    odbierajacej na wywolujaca, a to statystycznie ta sama firma.

    Pan prezes ma na mysli obnizke cen idaca po obnizce MTR ?
    Ale to dopiero niedawno nastapilo :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-06-12 09:18:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 11:11:07 +0200, J.F. wrote:
    >ale inna ciekawostka

    No i kolejne:
    -szukamy kogos kto nam pozyczy 500mln na 10 lat
    -celem jest osiagniecie 3mld wolnych srodkow na dywidende ..

    No to zmniejszyc dywidende i pochwalic sie inwestycja ktora przyniesie
    zysk w najblizszej przyszlosci :-)
    Albo rozpisac kolejna emisje akcji ..

    -Polskie banki maja klopot ze znalezieniem dlugoterminowego
    finansowania. Wciaz sie boja. Dlatego uruchomilismy program emisji
    obligacji w euro. Pierwsza emisja w krótkim czasie zamknela sie kwota
    500 mln euro.

    Po co im te 2 mld? Na wyplate dywidendy ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-06-12 11:49:30
    Temat: Re: Do?ć ciekawy wywiad z Wituckim.
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "J.F." news:317435175m2im0510rbn6ugcevapqpep4e@4ax.com

    > Po co im te 2 mld? Na wyplate dywidendy ? :-)

    No przecież nie na inwestycje, których nasz kraj tak bardzo potrzebuje.

  • 6. Data: 2009-06-13 21:02:52
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik a...@g...pl napisał:

    > W jednym ma racje - nie ma nic za darmo - finalnie i tak ktos za to placi.

    Jak zwykle Pan prezes nic do Pani prezes nie ma, ale za chwilę okazuje się,
    że całe zło tego świata w polskim telco pochodzi z UKE.

    --
    Ślązak

  • 7. Data: 2009-06-13 21:42:25
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Ślązak" news:h114rt$h7s$1@opal.futuro.pl

    > Jak zwykle Pan prezes nic do Pani prezes nie ma, ale za chwilę okazuje
    się,
    > że całe zło tego świata w polskim telco pochodzi z UKE.

    Bo tak to już jest, że każdy medal ma dwie strony. UKE robi dobrą robotę ale
    i zła... i tak to już jest, że w tym przypadku z jednej strony klienci
    zyskują (m. in. tańszy dostęp do internetu) z drugiej zaś tracą po przez
    położenie lagi na szeroko rozumiane inwestycje kablowe przez TP czego
    efektem są np. niskie prędkości w ofertach dostępu do neta.

    Może jestem w błędzie ale w budowę sieci powinni być zaangażowani wszyscy
    gracze na rynku, którzy teraz korzystają z sieci TP (również sama TP).
    Nazywa się to chyba współuczestnictwo w kosztach czy coś takiego ;) - jednak
    czy to przejdzie na naszym polskim podwórku? IMHO nie, ale było by fajnie. W
    końcu był by wilk syty i owca cała.

  • 8. Data: 2009-06-14 15:32:50
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h115eo$pet$1@news.interia.pl...
> [...]
    > położenie lagi na szeroko rozumiane inwestycje kablowe przez TP czego
    > efektem są np. niskie prędkości w ofertach dostępu do neta.

    ja do konca nie znam tematu, ale wg mnie jest to krotkowzroczne patrzenie
    operatorow, niestety troche poparte przez UKE. Ale nie ma co tutaj zrzucac
    wszystkiego na UKE...
    Krotkowzroczne jest dlatego, ze sie prezesi obudza za 5 lat, jak wejda
    operatorzy zagraniczni, ktorym sie to bedzie oplacalo... Juz widac
    gdzieniegdzie pare inwestycji (np. Verizon)...

    Jest tez druga rzecz... powstaja kolejne sieci MAN, nie robione bynajmniej
    przez operatorow, ale przez firmy typu elektrocieplownia, wodociagi czy
    zlecane przez urzedy miejskie...

    A poza tym - czesto czytalem, ze poza telewizja nie ma pomyslow na
    wykorzystanie lacz szerokopasmowych :)

> [...]
    > jednak
    > czy to przejdzie na naszym polskim podwórku? IMHO nie, ale było by fajnie.

    Obawiam sie, ze tym sposobem myslenia zakrecamy z powrotem w strone
    socjalizmu i gospodarki centralnie planowanej :)

    Jak najbardziej powinny byc wszyscy zaangazowani, ale chyba sensowniej jest,
    zeby kazdy oral ten kawalek, ktory przynosi mu korzysci...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 9. Data: 2009-06-14 19:27:23
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Michal AKA Miki" news:h13574$oos$1@inews.gazeta.pl

    > Juz widac gdzieniegdzie pare inwestycji (np. Verizon)...

    W PL? Można prosić o więcej informacji?

    > Jak najbardziej powinny byc wszyscy zaangazowani, ale chyba sensowniej
    jest,
    > zeby kazdy oral ten kawalek, ktory przynosi mu korzysci...

    Tylko czy przypadkiem po części już nie mamy takiej sytuacji w przypadku
    Netii czy Dialogu z ich własną infrastrukturą. Coś tam pobudowali i koniec,
    ale szerzej też by chcieli operować. Odnoszę dziwne wrażenie, że u nas
    wszyscy by chcieli ale jak trzeba coś zrobić to nikt się do tego nie
    garnie - patrz budowa sieci.

    A co do światłowodów i ich wykorzystania. Osobiście nie wymagam łącza o
    przepustowości 100Mb/s. Marzę tylko o tym, że by mieć do domu te 6Mb/s ale i
    to centrum drugiego pod względem wielkości miasta w Polsce jest rzeczą
    nierealną...

  • 10. Data: 2009-06-14 21:38:41
    Od: <a...@g...pl>

> [...]
    > ale szerzej też by chcieli operować. Odnoszę dziwne wrażenie, że u nas
    > wszyscy by chcieli ale jak trzeba coś zrobić to nikt się do tego nie

    tu zlotymi literami mozna dopisac dyskusje z jednym z handlowcow netii gdy
    jakies 3 lata temu gdy rozmawialem o podlaczeniu nowo wybudowanego osiedla
    na zasadzie polozenia okablowania przed tp. Pan usmiechnal sie i stwierdzil
    ze poczekamy az tp wybuduje swiatlowod szafe onu i zrobi okablowanie na
    osiedlu i wtedy wyjdzie z oferta do ludzi zeby netie a nie tp brali. a tp
    zrobila netie na zasadzie wstrzymania oficialnego uruchomienia onu do czasu
    jak podpisali z ludzmi umowy i dopiero wtedy zrobili odbior szafy - wiec
    netia juz nie miala kogo podlaczac.
    jak chcialem wynajac rurke wtorna od netii to mnie wysmiali i do tp odeslali
    mimo ze w tym terenie maja 50% zajetosci to nie bo nie /po postraszeniu uke
    przyszla oferta ale zaporowa/

    w takich sytuacjach nie dziwie sie tp ze zamiast kanalizacji ktora zaraz
    musiala by udostepnic robia kable w ziemi, ze nie chca sieci rozdzielczej
    budowac bo zaraz ja wynajma za 20 zl.

    moze tp podziela na 1000 czesci /rejonow/ z jakims nadzorem i wtedy netia
    zostanie opem dominujacym - ciekawe jak wtedy by sie potoczylo udostepnianie
    tak apropos - ktos kiedys chcial od netii ostatnia mile wynajac?