  • 41. Data: 2014-03-19 09:59:35
    Temat: Re: Domowy NAS z laptopa
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-19 01:12, Użytkownik Michal Lukasik napisał:

    > Te ograniczenia to najczęsciej tylko w dokumentacji ze względu na to, że
    > producent nie testował takich rozwiązań. W praktyce wychodzi tak, że
    > działają większe. Np. wspominany V1 AFAIR wg. dokumentacji to max. 1TB,
    > co jest nieprawdą.

    Tyle że w sytuacji kiedy chciałbym tam upchnąć dyski 4TB taki zakup
    jest jednak obarczony sporym ryzykiem.

    > Szukaj na Ebayu. Sam kilkakrotnie zamawiałem z Niemiec do Polski. Z UK
    > już gorzej z przesyłką ale tam najłatwiej o okazyjne ceny.
    > BTW. Warto używać jakiegoś snajpera.

    Odpada, jak będą jakieś problemy to dojdą do tego problemy
    językowe, pozostanę na polskojęzycznych targowiskach.

> [...]
    > wyprowadzenie na gniazdo DE-15 (PRO6 ma na 100%) - podłączasz monitor,
    > klawiature/mysz na USB i instalujesz co zechcesz. Jeśli nie to z
    > frontview możesz zainstalować OS6 od nowszych modeli, albo co zechcesz z
    > konsoli po COMie.

    > Tak. Ultra4. Ale IMO nie na Aledrogo, choć nigdy nie wiadomo.

    > To już Twój wybór. Swoją drogą ktoś tu jakiś czas temu pisał o jakiś
    > zgrabnych, małych, polizingowych mikro-serwerach HP (podany był
    > konkretny model, ale nie pamiętam, coś linii ProLiant). Wyjdzie pewnie
    > dużo więcej niż 300, ale może to być dobre rozwiązanie. AFAIR gabarytowo

    Dzięki rozejrzę się za nimi.

    > Możesz też rozważyć duet NASów 2 dyskowych - coś wydajnego, działającego
    > bez przerwy i coś jak V1 na dane do których siegasz rzadko i włączasz w
    > razie potrzeby.

    Wolał bym mieć wszystkie dyski w jednym urządzeniu i widoczne
    jako jedna przestrzeń dyskowa, dla wygody.
    A i dwa urządzenia dwu dyskowe pewnie wyjdą drożej niż jedno
    cztero dyskowe.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2014-03-19 10:04:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-19 09:40, Użytkownik 2late napisał:

    > No tak ale nie rozmawiamy o NAS produkcyjnym tylko o domowym.
    > W tej chwili mam tani NAS (Zyxel) ktory "pracuje" 24/7 i ten sam dysk do
    > niego podlaczony jako zewnetrzny i jedyne co ten dysk robi to jest
    > podlaczany. Czasem jakis backaup przyjmie albo inne wielkie pliki video.
    > Po czesci dlatego, ze mam za duzo przestrzeni dyskowej. ;)

    Znajomy tak się bawił bo było tanio i praktycznie beznakładowo.
    Tyle że sam widziałem jak po próbie wejścia na dysk stwierdził:
    "znowu znikną" i poszedł zresetować połączenie oraz samego NASa.
    Stwierdziłem że skoro musi to ręcznie obsługiwać to równie dobrze
    może ten dysk do komputera sobie podpinać i oszczędzić na NASie.
    W domu czy nie zestaw ma pracować bez obsługowo a nie ganiać
    właściciela do wyciągania wtyczek.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2014-03-19 10:05:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-19 08:18, Użytkownik Chris napisał:

    > Jeden w lapku a drugi zamiast napędu CD i masz 2 x hdd

    Wiem, i twierdzę ze nie w każdym laptopie tak można.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2014-03-19 10:21:57
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    RadoslawF nabazgrał(a):

    > Wiem, i twierdzę ze nie w każdym laptopie tak można.

    Chyba w każdym bo napęd CD masz standardowy a jedyna różnica to klapka na
    tackę.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 45. Data: 2014-03-19 12:58:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-19 10:21, Użytkownik Chris napisał:
    > RadoslawF nabazgrał(a):

    > Chyba w każdym bo napęd CD masz standardowy a jedyna różnica to klapka
    > na tackę.

    Pod warunkiem że sobie wystrugasz ramkę do zamocowania dysku w miejsce
    napędu optycznego, teoretyku.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2014-03-19 13:32:24
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    RadoslawF nabazgrał(a):

    > Pod warunkiem że sobie wystrugasz ramkę do zamocowania dysku w miejsce
    > napędu optycznego, teoretyku.

    Nie kompromituj się bo wychodzi z ciebie amatorka ...

    Przykład TEORETYKU:
    http://tablica.pl/oferta/kieszen-do-laptopa-na-drugi
    -dysk-hdd-hp-elitebook-8470p-k-ce-CID99-ID4xlfF.html

    Miałem takie coś tylko DeLocka w swoim lapku, wśrodku SDD a w takiej ramce
    HDD więc wiem co piszę.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 47. Data: 2014-03-19 17:38:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-19 13:32, Użytkownik Chris napisał:
> [...]
    -dysk-hdd-hp-elitebook-8470p-k-ce-CID99-ID4xlfF.html

    > Miałem takie coś tylko DeLocka w swoim lapku, wśrodku SDD a w takiej

    Jasne, jak taki światły teoretyk miał to pewnie pasuje do wszystkich
    innych laptopów.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2014-03-19 18:04:46
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > (mc68k) ;D). Zgodzę się, że V1 to fajny kawałek sprzętu dla kogoś kto
    > chce NASa na backup, CIFS i DLNA dla ~5 kompów, ale to wszystko a jak
    > wiadomo apetyt rośnie w mirę jedzenia i szybko okaże się, że to ślepa
    > uliczka.
    > U2 natomiast IMO ma nadal przyszłość przed sobą bo ze względu na jego
    > architekturę jest dostęp do niezliczonej ilości *aktualnego* softu i
    > dlatego go poleam.
    > Jeszcze nie tak dawno sam polecałem DUOv1, ale teraz IMO to już zabytek,
    > który może jeszcze nie kona, ale na rozwój nie ma szans, a w IT to jak

    Do każdego sprzęta można znaleźć innego sprzęta, który jest
    wydajniejszy, bardziej wypasiony itd.
    Tylko taki datal: CENA.
    Duo v1 to jest NAS cenowo dostępny dla każdego i wykonujący wszystko co
    potrzeba w typowym zastosowaniu NASa segmentu SOHO i jeszcze więcej i
    przy tym energooszczędny.
    Ultra jak sama nazwa wskazuje, to jest takie drogie Ferrari, którym
    nawet jak ktoś się uprze, to nawet po zakupy do marketu dojedzie.
    Tak więc chłopie ty żartujesz, ale tą ceną.
    A architektura x86 jest super, ale nie do domowego NASa. W domowych
    NASach liczy się zużycie prądu, a to jest w x86 ciut za duże, jak na
    skrzynkę, która ma ciągnąć prąd w domu przez 24 godz/365 dni w roku.

  • 49. Data: 2014-03-19 18:08:44
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]

    NASach liczy się zużycie prądu, a to jest w x86 ciut za duże, jak na
    skrzynkę, która ma ciągnąć prąd w domu przez 24 godz/365 dni w roku.
    Piszesz, że Ultra lepiej radzi sobie z jednoczesną obsługą wielu
    użytkowników - super. Tylko po co w domu obsługa wielu użytkowników na
    raz? Jak często zdarza się w zastosowaniu domowym NASa, że więcej niż
    dwóch na raz czyta-pisze dane do NASa? Pewnie częściej jest zaćmienie
    słońca na Kujawach. Więc po co przepłacać?

  • 50. Data: 2014-03-19 18:12:17
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]

    Duo v1 to jest NAS cenowo dostępny dla każdego i wykonujący wszystko co
    potrzeba w typowym zastosowaniu NASa segmentu SOHO i jeszcze więcej i
    Ultra jak sama nazwa wskazuje, to jest takie drogie Ferrari, którym jak