  • 91. Data: 2014-03-21 21:25:26
    Temat: Re: Domowy NAS z laptopa
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Michal Lukasik wrote:

    > Wystarczy, że ktoś ogląda film po DLNA, i ktoś słucha muzyki. Do tego
    > niech się przytrafi transkodowanie i SPARC leży i kwiczy (i mam 4 razy

    Nie wiem jak u Przeciętnego Polaka, ale u mnie w domu jak oglądamy film,
    to nie słuchamy w tym czasie muzyki, ale ok.
    Jeżeli ma być tak, że ma jednocześnie słuchać muzyki, odtwarzać filmy,
    robić backupy, transkodować, kompilować i gotować to faktycznie nie NAS
    za 150 zł, tylko za 750 lub jeszcze więcej :-)

    > tyle RAM co "fabryka dała"). Zresztą wydajność Apache+PHP potrafi
    > zniechęcić - średnio rozbudowany Wordpress zabija ten sprzęt. Ten NAS

    To nie jest sprzęt na serwer PHP, nie za 150 zł.

    > nadaje się już tylko na backup + "pijawkę", ale nie na serwer
    > multimedialny. Niestety, ale czasy SPARC minęły.
    > Swoją drogą jestem ciekaw co zaproponują producenci bo ileż można
    > "podkręcać" ARMa?
    > BTW. Używałeś coś prócz RNDv1? Ja też kiedyś byłem pod wrażeniem
    > wydajności tego NASa na tle lepszego TS-112, NETGEAR IMO wykorzystał
    > potencjał tego sprzętu w 100%, ale jak porównałem to do lepszych
    > sprzętów to stwierdziłem, że nie warto "kopać się z koniem".

    Wszystko fajnie, tylko że 150 zł za NASa na Debianie dam, a 750 nie dam
    i nawet jakbym dał, to przewagę takiego poczuję raz na ruski rok.

  • 92. Data: 2014-03-22 20:37:08
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 21/03/2014 20:15, Poldek wrote:

    > Ze dysk 2TB to mało w zastosowaniu domowym/SOHO? :-)

    Jak widać po pytaniach w tym wątku to mało.
    A nawet jeśli dziś dla kogoś to dużo to za rok będzie mało. ;D

    > Podsumowując: zgadzam się, popieram i jestem za, że mocniejsze,
    > nowocześniejsze ReadyNASy są lepsze.
    > Natomiast Duo v1 jest szansą dla wielu osób na to, żeby mieć prawdziwego
    > NASa opartego na Debianie ze wszystkimi tego konsekwencjami za śmieszne
    > pieniądze.

    Zgoda, ale... ten Debian w V1 to już "czerstwa buła" jest.

    > Jeżeli ktoś potrzebuje NASa z górnej półki to sięgnie po Duo v2, Ultra
    > v2 lub inny nowszy/mocniejszy.

    Amen.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 93. Data: 2014-03-22 20:53:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 21/03/2014 20:25, Poldek wrote:

    > Nie wiem jak u Przeciętnego Polaka, ale u mnie w domu jak oglądamy film,
    > to nie słuchamy w tym czasie muzyki, ale ok.

    No jak oglądamy całą rodziną to tak. Ale wystarczy, że dzieciaki chcą
    poraz n-ty z kolei tę samą bajkę oglądać to sorry, ale ja wysiadam.
    Wtedy właśnie albo idą w ruch 2 TV, albo TV i muza dla mnie. Albo TV dla
    dzieci, TV dla żony (romansidła) i muza dla mnie. Możliwości jest sporo.
    A co do przeciętnego Polaka to zapewne nie słyszał w życiu o NAS, no bo
    gdzie, w kościele? ;D

    > Jeżeli ma być tak, że ma jednocześnie słuchać muzyki, odtwarzać filmy,
    > robić backupy, transkodować, kompilować i gotować to faktycznie nie NAS
    > za 150 zł, tylko za 750 lub jeszcze więcej :-)

    Właśnie. ;D

    > To nie jest sprzęt na serwer PHP, nie za 150 zł.

    Toż piszę, że się nie nadaje. :D
    A co do sprzętu na PHP (LAMP) to da się za 150zł (bez dysków, bo cena
    NAS też bez), ale nie o tym dyskusja.

    > Wszystko fajnie, tylko że 150 zł za NASa na Debianie dam,

    Jest Debian i Debian. W V1 to "suchar" Etch. W U2 możesz zainstalować
    aktualny.

    > a 750 nie dam
    > i nawet jakbym dał, to przewagę takiego poczuję raz na ruski rok.

    I tu się mylisz i bierze się to IMO z tego, że nie masz porównania.
    Pogadamy jak poużywasz czegoś lepszego. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 94. Data: 2014-03-23 02:37:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Mar 2014 21:25:26 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > robić backupy, transkodować, kompilować i gotować to faktycznie nie NAS
    > za 150 zł, tylko za 750 lub jeszcze więcej :-)

    Niekoniecznie Twój sposób korzystania z tego typu sprzętu jest jedynym
    właściwym, wiesz o tym? U znajomych, którym z ogarnięciem infrastruktury
    sieciowej w domu pomagałem, wygląda to często tak:
    - kumpel z żoną oglądają film na wpiętym w sieć telejajku;
    - kumpla komputer w tym czasie aktualizuje backup najważniejszych danych;
    - młodociany ich ogląda akurat odcinek serialu, który też leży na NAS, film
    zapodany przez rodzicieli kompletnie go nie bierze;
    - córa ma zacięcie foto, przewala wypstrykaną dzisiaj zawartość karty na
    NAS;

    Nie wspominam już o tym, że niejednokrotnie na tym samym NAS odpalony jest
    klient torrenta i klient FTP siorbiący źródłowe materiały do kolejnego
    montażu wideo z serwera klienta.

    (ciach...)
    > Wszystko fajnie, tylko że 150 zł za NASa na Debianie dam, a 750 nie dam
    > i nawet jakbym dał, to przewagę takiego poczuję raz na ruski rok.

    Ty poczujesz raz na ruski rok, kto inny ciężkiego szału dostanie, jak mu się
    więcej niż jeden user do plików dorwie.

    [ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never ]
    [ getting it. (Max Payne) ]

  • 95. Data: 2014-03-24 10:21:22
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zadajesz się z biedakami, co kiedyś mieli w domu tylko jeden komp "na godziny", a
    dzisiaj mają tylko jeden NAS ;-))