  • 31. Data: 2014-03-18 21:57:09
    Temat: Re: Domowy NAS z laptopa
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 18/03/2014 18:58, RadoslawF wrote:

    > Na ile dni podłączałeś ten dysk ?

    W swoim czasie byl caly czas podlaczony bo jedyny dysk wewnetrzny mial
    tylko 120GM. A czemu pytasz?
    Zapomnialem dodac ze ten laptop zawsze byl jak komp stacjonarny, wiecznie
    na biurku.

  • 32. Data: 2014-03-18 22:51:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-18 21:57, Użytkownik 2late napisał:

    > W swoim czasie byl caly czas podlaczony bo jedyny dysk wewnetrzny mial
    > tylko 120GM. A czemu pytasz?
    > Zapomnialem dodac ze ten laptop zawsze byl jak komp stacjonarny,
    > wiecznie na biurku.

    Bo jest naprawdę kolosalna różnica między pracą jako NAS czyli 24h/d
    a udawaniem stacjonarki przez kilka godzin dziennie.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2014-03-18 23:06:07
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 18/03/2014 18:55, RadoslawF wrote:

    > Czyli to samo uzyskam a nawet więcej (minimum cztery dyski) na
    > groszowym pececie.

    Jeśli pominąć fakt, że gabaratywo różnić się to będzie kolosalnie, co do
    zużycia energi i hałasu już mniej, ale także, to owszem, *prawie* to
    samo. ;D
    A co do ilości dysków to są Ultra4, Pro6, itd. (zgoda, cena rośnie, ale
    można okazyjnie kupić tanio i będzie tych okazji coraz więcej bo nowe
    modele wypierają starsze).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 34. Data: 2014-03-18 23:22:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-18 23:06, Użytkownik Michal Lukasik napisał:

> [...]
    > A co do ilości dysków to są Ultra4, Pro6, itd. (zgoda, cena rośnie, ale
    > można okazyjnie kupić tanio i będzie tych okazji coraz więcej bo nowe

    Łatwo, szybko i tanio okazyjnie można kupić jedno dyskowy.
    Dwu już będzie trudniej ale okazje się trafiają, cztero ?
    nigdy lub jakieś mocno stare modele z powalającymi ograniczeniami
    np. max 1TB na dysk.
    Od kilku miesięcy śledzę ofery na allegro, potrzebuję NASa,
    ma dwa zapchane 2TB dyski zewnętrzne na USB i chce je zastąpić
    czymś czego nie będę musiał ręcznie podpinać i odpinać.
    Pojemność minimum 8TB a patrząc praktycznie i przyszłościowo
    najlepiej coś z czterema slotami na 4TB dyski.
    Mam szansę na tani (tani czyli poniżej tysiąca zł) NAS czy lepiej
    od razu kupić za 200-300zł polizingowca z C2D i czterema portami
    SATA ? Gabaryty nie mają znaczenia bo takie urządzenie po
    skonfigurowaniu chowa się w jakimś kącie.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2014-03-19 00:04:12
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 17/03/2014 23:17, Poldek wrote:

    > ReadyNAS Ultra to akurat topowy model z (ówczesnego) segmentu SOHO. Za
    > ułamek jego ceny można mieć ReadyNAS Duo v1, który ma słabsze CPU, czyli
    > daje po gigabicie 30 MB/sek (a nie 100 MB/sek jak Ultra), a poza tym
    > robi wszystko to samo.

    Żartujesz? SPARC vs x86 64bit? Akurat mam oba (RNDv1 robi backup
    najważnieszych danych z U2) i wierz mi, że V1 nie podołał temu co robi
    aktualnie U2 mimo upgrade RAM. Transfery po LANie to nie wszystko (BTW.
    U mnie V1 daje ~60MB/s dla *jednego* usera). Pomijam już fakt, że jak
    chcesz od V1 czegoś więcej to musisz się naszukać pakietów, albo
    kompilować bo to co jest dostępne w repo i jako wtyczki to
    nieporozumienie (to już chyba łatwiej o uaktualnione pakiety dla Amigi
    (mc68k) ;D). Zgodzę się, że V1 to fajny kawałek sprzętu dla kogoś kto
    chce NASa na backup, CIFS i DLNA dla ~5 kompów, ale to wszystko a jak
    wiadomo apetyt rośnie w mirę jedzenia i szybko okaże się, że to ślepa
    uliczka.
    U2 natomiast IMO ma nadal przyszłość przed sobą bo ze względu na jego
    architekturę jest dostęp do niezliczonej ilości *aktualnego* softu i
    dlatego go poleam.
    Jeszcze nie tak dawno sam polecałem DUOv1, ale teraz IMO to już zabytek,
    który może jeszcze nie kona, ale na rozwój nie ma szans, a w IT to jak
    wyrok śmierci.

    > Na popularnym serwisie aukcyjnym widziałem nie
    > tak dawno na 150 zł i nikt nie kupił. Fakt, że jest mała płynność tego
    > typu sprzętu.

    Bo ludzie wolą "cukierkowe" GUI Synology albo QNAP.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 36. Data: 2014-03-19 01:12:04
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 18/03/2014 22:22, RadoslawF wrote:

    > Łatwo, szybko i tanio okazyjnie można kupić jedno dyskowy.

    Tu zgoda. Okazje niestety trafiają się rzadko i trzeba mieć cierpliwość
    by na nie trafić.

    > Dwu już będzie trudniej ale okazje się trafiają, cztero ?
    > nigdy lub jakieś mocno stare modele z powalającymi ograniczeniami
    > np. max 1TB na dysk.

    Te ograniczenia to najczęsciej tylko w dokumentacji ze względu na to, że
    producent nie testował takich rozwiązań. W praktyce wychodzi tak, że
    działają większe. Np. wspominany V1 AFAIR wg. dokumentacji to max. 1TB,
    co jest nieprawdą.

    > Od kilku miesięcy śledzę ofery na allegro,

    Szukaj na Ebayu. Sam kilkakrotnie zamawiałem z Niemiec do Polski. Z UK
    już gorzej z przesyłką ale tam najłatwiej o okazyjne ceny.
    BTW. Warto używać jakiegoś snajpera.

> [...]
    > Pojemność minimum 8TB a patrząc praktycznie i przyszłościowo
    > najlepiej coś z czterema slotami na 4TB dyski.

    No to IMO najlepiej Ultra4. Nie pamiętam czy ma on na płycie głównej
    wyprowadzenie na gniazdo DE-15 (PRO6 ma na 100%) - podłączasz monitor,
    klawiature/mysz na USB i instalujesz co zechcesz. Jeśli nie to z
    frontview możesz zainstalować OS6 od nowszych modeli, albo co zechcesz z
    konsoli po COMie.

    > Mam szansę na tani (tani czyli poniżej tysiąca zł) NAS

    Tak. Ultra4. Ale IMO nie na Aledrogo, choć nigdy nie wiadomo.

    > czy lepiej
    > od razu kupić za 200-300zł polizingowca z C2D i czterema portami
    > SATA ? Gabaryty nie mają znaczenia bo takie urządzenie po
    > skonfigurowaniu chowa się w jakimś kącie.

    To już Twój wybór. Swoją drogą ktoś tu jakiś czas temu pisał o jakiś
    zgrabnych, małych, polizingowych mikro-serwerach HP (podany był
    konkretny model, ale nie pamiętam, coś linii ProLiant). Wyjdzie pewnie
    dużo więcej niż 300, ale może to być dobre rozwiązanie. AFAIR gabarytowo
    to coś koło PRO6.

    Możesz też rozważyć duet NASów 2 dyskowych - coś wydajnego, działającego
    bez przerwy i coś jak V1 na dane do których siegasz rzadko i włączasz w
    razie potrzeby.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 37. Data: 2014-03-19 01:17:04
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-18 21:53, marfi pisze:
    > Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    > Dlaczego mamy Ci wierzyć? Może jesteś sprzedawcą Samsunga?

    A są w naszym kraju tak wyspecjalizowani sprzedawcy czy sklepy, które
    sprzedają produkty jednego producenta od elektroniki (poza apple
    oczywiście :P)? Nie są to moje słowa, wyczytałem to gdzieś w necie
    (możliwe, że na elektrodzie, lub innym forum) w okresie gdy te pavulony
    miały problem z chipsetem graficznym i HP za wszelką cenę chciało
    udowodnić użytkownikowi, że to jego wina.

  • 38. Data: 2014-03-19 01:21:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-03-18 21:04, marfi pisze:
    > Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nieco OT ale co tam, popluję na WD:
    > mam NAS'a WD coś tam live , 2TB - kilkanaście dni temu przestało mu
    > działać kolorowe
    > światełko sygnalizujące działanie - niby drobnostka bo reszta działa ale
    > WD mnie
    > po raz pierwszy rozczarował :(

    Podziękuj UE za ROHS :P

  • 39. Data: 2014-03-19 08:18:24
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    RadoslawF nabazgrał(a):

    > Nie każdy umożliwia podpięcie dwu dysków a i nie każdemu wystarczy
    > tylko 2TB.

    Jeden w lapku a drugi zamiast napędu CD i masz 2 x hdd

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 40. Data: 2014-03-19 09:40:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 18/03/2014 21:51, RadoslawF wrote:

    > Bo jest naprawdę kolosalna różnica między pracą jako NAS czyli 24h/d
    > a udawaniem stacjonarki przez kilka godzin dziennie.

    No tak ale nie rozmawiamy o NAS produkcyjnym tylko o domowym.
    W tej chwili mam tani NAS (Zyxel) ktory "pracuje" 24/7 i ten sam dysk do
    niego podlaczony jako zewnetrzny i jedyne co ten dysk robi to jest
    podlaczany. Czasem jakis backaup przyjmie albo inne wielkie pliki video. Po
    czesci dlatego, ze mam za duzo przestrzeni dyskowej. ;)