  • Data: 2010-09-14 15:05:46
    Temat: Re: Domowy NAS i przyległości
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-09-14 10:52, Marx wrote:
    > Z wymienionych wad najpoważniejsze to hałas, pobierana energia i przede
    > wszystkim cena. W zasadzie możliwości są takie:
    > 1) najtaniej - stary pecet na linuxie, można skonfigurować co się chce,
    > ale może miec za niską wydajność, duży pobór mocy i hałas.

    No własnie, duży pobór mocy oznacza, że nie bedzie on tani

    > 2) NAS - są i tanie i drogie, ale ich możliwości są ograniczone.
    > 3) nowy pecet - najdroższe ale i najlepsze rozwiązanie pod względem
    > możliwości. Hałas można mocno ograniczyć (ciche podzespoły, dobra
    > obudowa itp), niestety zużycie energii będzie większe niż w/w rozwiązaniach
    > Jak dla mnie to takie urządzenie musi mieć linuxa, bo moje potrzeby co
    > do funkcji przez niego pełnionych zmieniają się w czasie (ostatnio np
    > doszedł leafnode do newsów, chwilę wcześniej karta DVB-S2 wymusiła
    > instalacje VDR).

    Wszystko zależy do czego chcesz tego uzywać, jeżeli chcesz mieć duzo
    dysków, miejsca, zajebiscie szybki i do tego nieograniczone mozliwosci
    manipulacji softem - Atom (miniITx) + chenbro na 4 dyski hotswap
    zalatwia sprawe /sa inne troche tansze obudowy, w tej chwili nazw nie
    pamietam/.
    - malo pradu pobiera - ok 30-35W z 5 dyskami i CDRom
    - szybkie, de fakto najdrozsze qnapy oparte sa na Atomie
    - elastycznosc - dosc latwa instalacja wszystkiego /zalezy od
    dystrybucji i raczej kompatybilnosc ze wszystkim/ native linux raczej
    zawsze obsluzy wiecej niz dedykowany nas

    Ok, zabawa w chenbro + miniItx nie jest najtansza, ale gdy oczekuje sie
    szybkosci i 4 dyskow, zdecydowanie tansze jest to od QNAP.

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/