  • 1. Data: 2010-01-27 13:47:52
    Temat: Re: Domowe studio a fotografia rocznego dziecka
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hjpfme$85$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    Sławek Drogosz nabazgrał:
    > Idealne dla mnie byłoby jako główne oświetlenie ciągłe (w porównaniu z
    > błyskowym) - łatwiej znaleźć optymalne ustawienie świateł. Poza tym przy
    > fotografowaniu małego dzieciaka - operowanie Flash'em - może być stresujące
    > i nawet szkodliwe dla oczu (choć dobrze rozproszony i odbity błysk nie
    > powinien być szkodliwy).

    Masz jakiekolwiek wsparcie dla twierdzenia o szkodliwości światła błyskowego,
    w szczególności większej szkodliwości w przypadku dzieci?

    > Obawiam się jednak - że, przy świetle ciągłym i
    > ruchliwym dzieciaku zdjęcia mogą być trochę nieostre (a nie chcę żyłować
    > ISO) - światło błyskowe "zamraża" jednak ruch. Podsumowując - i tak źle - i
    > tak niedobrze.
    > A jak wy sobie radzicie w amatorskich studiach przy fotografi dzieciaków ?

    Spróbuj kupić lampy z pilotami, albo dopasować piloty do tego co masz.
    Nawet jeśli dopasowanie będzie raczej symboliczne, to i tak może lepiej
    mieć słabą pomoc niż żadną... Chyba, że chodziło Ci o ustawienie ekspozycji?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Eksportowanie historii z Gajima

  • 2. Data: 2010-01-27 14:09:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    l...@l...localdomain wrote:
> [...]
    >
    > Masz jakiekolwiek wsparcie dla twierdzenia o szkodliwości światła błyskowego,
    > w szczególności większej szkodliwości w przypadku dzieci?

    Nikon jest wystarczającym wsparciem? Przeczytaj instrukcję do D60 czy D90.

    wer

  • 3. Data: 2010-01-27 23:43:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Jan 2010 15:09:19 +0100, osobnik zwany b...@n...pl
    wystukał:

    > Nikon jest wystarczającym wsparciem? Przeczytaj instrukcję do D60 czy
    > D90.

    instrukcje słuzą kryciu dupy w przypadku procesów, zwłaszcza w USA.
    Niczemu więcej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?