  • Data: 2011-01-23 19:39:56
    Temat: Re: Dołożenie dysku ??? robić RAID 5?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojtek"
    >Po pierwsze trudno znaleźć w sieci jakieś sensowne testy wydajnościowe
    >takiego rozwiązania (swap na odrębny hdd). Ja sam raz miałem tak
    >postawiony system i byłem wysoce rozczarowany. Argumentów za tym
    >rozwiązaniem jakość nie widzę.
    >Po drugie aby było to w miarę wydajne to zakładam, że dysk pod swapa
    >musi być w miarę szybki -> wspólczesny. Jeśli współczesny to pojemność
    >100GB wzwyż. Swap zajmie kilka GB a co z resztą? mam wydać kasę na
    >nieużywany dysk? A jeśli coś na niego dołożę to gdzie zysk z
    >eksluzywnego dostępu do mechaniki dysku?
> [...]

    Po pierwsze - w języku polskim słowo ekskluzywny nie oznacza tego
    samego, co exclusive w angielskim. Po polsku mówi się wyłączny.
    Po drugie - mowa była o wydajności, a nie o koszcie.
    Po trzecie - są współczesne szybkie dyski poniże 100GiB (a czasami swap
    zajmuje więcej niż kilka GiB). Komputery to nie tylko desktopy dla
    graczy.
    Po czwarte - jestem sobie w stanie wyobrazić sytuację, w której może się
    jednak opłacać wydzielenie osobnego szybkiego dysku na swap.
    A tak na marginesie, podejrzewam, że przy wyłożeniu swapa na osobne
    urządzenie należałoby zrobić tam mirror.

    --
    `b K...@e...eu.org d'