    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dojazd do czeskiej Pragi - którędy?
    Date: Sun, 25 Mar 2012 13:06:14 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello JaromirD,

    Thursday, March 22, 2012, 12:13:34 AM, you wrote:

    > Za 2 tygodnie będę jechał na kilka dni z Kalwarii Zebrzydowskiej do czeskiej
    > Pragi. Któredy najlepiej? Targeo pokazuje drogę przez Bielko-Białą, Cieszyn,
    > Ołomuniec, Hradec Kralowe (jadę do Pragi 8), co daje ponad 7 godzin. Z kolei
    > google wytycza trasę przez Brno i daje na to niecałe 6 godzin. Różnica
    > spora. Komu wierzyć?

    Niedawno pojechałem do Pragi z nawigacją Google i nie żałowałem.
    Wyznaczyla mi trasę, na która sam bym się nie poważył ale zaufałem i
    jechałem totalnie pustymi bocznymi drogami do Hradca-Kralowe a potem
    autostradą do Pragi. Ale jechałem z Opola i dlatego droga przez
    Hradec. Z Kalwarii ta droga raczej nie będzie optymalna.

    > Dodatkowo, co potrzebuję w Czechach? Jakieś nożyczki, kamizelki, gaśnice?

    Takie rzeczy mam na stałe...

    > Wiem, że są winiety.

    Poplatek pro dalnice - 310CZK za 10-dniową do 3.5 tony na większych
    stacjach benzynowych.

    > Na coś jeszcze zwrócić uwagę

    Jak chcesz mieć roaming danych w T-Mobile, to włączaj jeszcze przed
    granicą, żeby mieć pewność, że się uruchomiło. Za granicą SMSy
    systemowe nie dochodzą a Biuro Oszukiwania Klienta nabija licznik
    przez 20 minut zanim poda dane, na dokładke wprowadzając w błąd.
    Na nawigację Google w zupełności wystarcza pakiet 4MB dziennie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl