  • Data: 2011-08-23 09:23:05
    Temat: Re: Dodatkowa stabilizacja aparatu.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-22 19:09, Zygmunt Dariusz pisze:

    > Idac twoim tokiem myslenia, to powinienes dokrecic do aparatu jakies
    > powazne kowalskie kowadlo, bo im ciezej tym lepiej.
    > Jednak podpowiem ci, ze to wszystko co opisujesz, jest wlasnie kupe
    > warte.

    Niekoniecznie ;)

    Masa aparatu może mieć wpływ na drgania o małej amplitudzie, czyli
    choćby drżenie palców.
    Przykładowo, (trochę NTG) - jeśli kręcę jakiś materiał starszą kamerą,
    taką dużą, z "siodłem" - to z ujęcia w zasadzie nie widać, czy kręcone
    "z ręki", czy ze statywu. Zaś materiał kręcony z ręki malutkim
    wypierdkiem zawsze drży :(

    Ja w kościele (muzeum, dworzec, itp) opieram body o czoło, sam stoję
    stabilnie - oparty o "fragment krajobrazu" - czyli ławkę, filarek, itp.
    Jeśli jest możliwość - ale to już nie przy "reporterce" - korzystam z
    fragmentów stałych aby o nie oprzeć body, obiektyw lub choćby rękę.
    Jeśli nie ma się zadyszki ;) to takie coś dużo pomaga. Mówię o sytuacji
    bez statywu.

    Battery pack i dobry uchwyt jednak chyba jest ważniejszy, niż coś typu
    Smiena 8M ze sztabą ołowiu ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.