  • Data: 2011-08-22 19:21:09
    Temat: Re: Dodatkowa stabilizacja aparatu.
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-22 19:04, cichybartko wrote:
    > Teraz mam zrobić parę niezobowiązujących zdjęć w kościele ;) a że do
    > dyspozycji będę mieć światło 3,5 to czasy będą kosmicznie długie ;).

    Jak długie? Lepiej się nad tym zastanów bo z reguły poniżej 1/20s nie
    zrobisz ostrego zdjęcia bo ludzie i tak Ci się poruszą. Trzeba sporo uwagi
    by trafić, stabilizacja z takim czasem akurat sobie radzi.

    > Body to Pentax K100D więc będzie stabilizacja w korpusie, ale chciałem ją
    > jeszcze dodatkowo wspomóc.
    > Ciekaw jestem co powiecie na mój pomysł. Opinie ludzi mówią że ciężkie
    > body, plus ciężkie szkło, dopełnione battery pack jest dużo stabilniejsze
    > niż lekka wydmuszka z kitem i można sobie pozwolić na wydłużenie czasów.

    To prawda i wynika wprost z fizyki - im cięższy przedmiot tym trudniej go
    poruszyć. Z wagą jednak nie ma co przesadzać, bo od pewnego momentu
    uzyskasz zupełnie odwrotny efekt - będą Ci się męczyć ręce i będziesz i
    tak robił poruszone zdjęcia.

    > Co sądzicie o pomyśle dodatkowego dociążenia body poprzez mosiężną płytkę
    > dokręconą w miejscu mocowania statywu. Czy to ma sens i do jakiej wagi
    > dociągnąć?

    Jeśli to nie będzie ergonomiczne to nie ma to sensu wielkiego, bo nie dość
    że będziesz śmiesznie wyglądał to jeszcze taki przedmiot może Ci mocno
    przeszkadzać. Zamiast tak kombinować lepiej poćwicz z swoim aparatem i
    szkłami, a może poprzez różne techniki uda Ci się zwiększyć czas, dla
    zdjęć. Najczęściej poruszenie wprost wynika z niedbałości fotografa i
    można temu spokojnie zaradzić.

    > Mój Pentax według specyfikacji waży około 885g. i to ze szkłem a np. taki
    > Nikon D700 ze szkłem 24-70 2.8 waży prawie dwa kilo ;). Więc już teraz
    > widzę że musiałbym dokręcić malutką sztabkę ;).
    > Czy to się trzyma w ogóle kupy?

    Raczej nie, owszem wielki i ciężki aparat pomaga, ale poza samą masą
    chodzi również o wymiary, a Ty chcesz skoncentrować trochę wagi w jednym
    punkcie i zapewne fatalnie skończy się to dla wyważenia zestawu.
    Jak już Ci koniecznie brakuje stabilności to pomyśl o solidnym statywie,
    czy nawet monopodzie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564