  • Data: 2010-06-21 07:30:09
    Temat: Re: Dobry zoom turystyczny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PW pisze:
    > Witam,
    >
    > szukam dobrego szkła tzw. spacerowego, tzn z dużym mnożnikiem i lekkiego,
    > pod pełną klatkę Nikona. Rozważam Tamrona AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC LD,
    > ale może wiecie coś o lepszej konkurencji w podobnej kasie?

    Czy wymaganie, aby był pod FF jest niezbędne? Bo na spacerowy zestaw
    szukałbym i puszki i szkła APS-C lub 4/3.
    A co do zuma - z własnego doświadczenia przekonałem się, że
    17-70/2.8-4.5 Sigmy wystarcza w większości wypadków i praktycznie nie ma
    potrzeby go zmieniać. Jest nawet stosunkowo jasny.
    W Nikonie masz lepiej, niż ja w Pentaksie, bo masz dostęp do fajnych
    spacerowych szkieł o trochę większym zakresie(18-105 itp), 18-250 nie
    jest taki niezbędny jak się wydaje, chociaż jak go widziałem w sklepie
    (Tamron lub Sigma) byłem pod silnym wrażeniem jego kompaktowych
    rozmiarów, więc nadałby się jako spacerzoom.
    Co do FF, to chyba nie masz wyboru - albo tanio i to, co wymieniłeś,
    albo drogo i jednak mniej "uniwersalnie", bo ciężko połączyć taką
    krotność z naprawdę dobrą jakością optyczną, szczególnie w zakresie od
    szerokiego kąta do długiego tele.

    > Wiem, wiem, nie ma czegoś takiego jak dobry spacerzoom, ale to konieczność,
    > kiedy się jedzie na kilkunastodniowy pieszy, namiotowy wypad w zupełne
    > odludzie, dość będzie tam innych rzeczy do dźwigania, bez których po prostu
    > trudno przeżyć :)

    E tam. Jak mówiłem wyżej - 17-70 jest niemalże optymalnym zakresem. A i
    sensownie dobraną stałką sfotografujesz większość tematów :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/