    From: Waldek Godel <n...@y...org>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Dobry tekst dla wielbicieli Androida
    Date: Mon, 26 Mar 2012 15:26:12 +0100
    <jkfrfv$f97$1@node2.news.atman.pl> <jkg0ok$67b$1@inews.gazeta.pl>
    <3kkhmnjtyv5q$.dlg@lepper.institute.com> <jkg4n7$jjc$1@inews.gazeta.pl>
    <jkhgfa$1tu$1@inews.gazeta.pl> <8...@l...institute.com>
    <jkhimd$p5o$1@inews.gazeta.pl> <a...@l...institute.com>
    <jkhlvj$ph3$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <1...@l...institute.com>
    <4f6dbb7e$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
    <260cku3hgnmo$.dlg@lepper.institute.com> <jkkope$6c5$1@inews.gazeta.pl>
    <1muewnzvqxp61$.dlg@lepper.institute.com> <jkl572$bom$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@l...institute.com> <jkpt6g$oc9$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 14:07:12 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > OK, toolbar jest/był jakimś gadgetem do zbierania danych, jak wiele
    > innych, a pomysłowość marketoidów od dawna mnie zadziwia, w wykonaniu wielu
    > firm. Zadziwia głównie tym jak łatwo przekraczają granice dobrego smaku,
    > dawno zapomniawszy o przyzwoitości.

    Toolbar jest też dowodem, że Google potrafi posunąć się do zbierania danych
    o userach, nawet pomimo explicite wyrażonemu brakowi zgody na takowe
    zbieranie. Stąd też moje przypominanie. OIDP to nie ma drugiego takiego
    przypadku - wszystkie inne programy szpiegowały bo szpiegowaly, albo robiły
    to bez pytania. Często po awanturach przestawały.
    Tymczasem Google toolbar grzecznie PYTAŁ czy może wysyłać dane. User mógł
    się zgodzić albo nie. Tymczasem toolbar niezależnie od odpowiedzi i tak te
    dane wysyłał. Nawet jeżeli odpowiedź brzmiała NIE, NIE ZGADZAM SIĘ.
    Skoro firma posunęła sie do czegoś takiego w niewinnym toolbarze, do czego
    może się posunąć mając do dyspozycji cały system? Który wcale nie jest aż
    tak open source jak niektórym naiwnym się wydaje.

    > OK, nie widzę nic złego w przypominaniu "ZU" ;) że wielkie oczy patrzą.
    > Tylko jak ma taki nastolatek powiadomić fevdzesięciu znajomych, że starzy
    > dali kieszonkowe i stoi już w kolejce przed klubem. Wysłać wszystkim esy?
    > Lepiej pacnąć zamelduj się i powiadom. Potem wystarczy dodać stosowne
    > fotki i już na drugi dzień jest się gwiazdą od samego poranka, bezcenne.
    > Teraz złap takiego i tłumacz mu że za parę lat, jak skończy studia, będzie
    > w garniaku przebierając łapami pod stołem, się z tych fotek tłumaczył,
    > jakiemuś prowadzącemu nudny żywot specjaliście od HR.

    Tłumaczyć, tłumaczyć, przypominać. Na szczęście coraz więcej ludzi zwraca
    na to uwagę. Na tyle dużo, że przekroczyło to masę krytyczną i już nawet
    firmy się tego boją. W tym firmy tak zlewające ciepłym sikiem prywatność
    jak Fejsbuk. Wystarczy spojrzeć na ostatnią awanturę z żadaniem haseł do
    fejsbuka przez pracodawców w Związku Socjalistycznych Republik
    Amerykańskich.

    > Twierdzę że obecne skomplikowane czasy i zaawansowane technicznie zabawki
    > nie są tak banalnie łatwe w użyciu, jak zapewniają ich producenci.
    > Tak samo jak małpa z brzytwą, idiota ze smartfonem, może narobić sporo
    > szkód, sobie i innym. Każde narzędzie ma jakieś możliwości i ograniczenia,
    > to user, musi odpowiednio dobrać je do własnych potrzeb i umiejętności.

    O, to to...
    dlatego też nieustannie przypominam: szanujesz swoją prywatność? To Android
    nie jest systemem dla ciebie. Zwłaszcza od ostatniej zmiany polityki
    prywatności.

    > Ale co, udostępni mi ten iPhone, plik z raportem co, kiedy, jak i która
    > apka wysyłała, odbierała, próbowała? Pozwoli ustawić które apki, kiedy
    > i na jakich zasadach mogą korzystać z sieci, niezależnie od tego co
    > sobie ich twórca zaplanował?

    Nawet bez jailbreaka masz apkę netstat, która ładnie, obrazkowo i kolorowo
    pokazuje z czym się telefon łączy
    http://itunes.apple.com/gb/app/netstat/id400071873?m
    t=8
    Wyobrażasz sobie? Bez jailbreaka. Jego świątobliwość Dżobs dopuścił.
    Oprócz tego - pamiętasz zadymę z CarrierIQ? Tak, gejfony miały to
    zainstalowane, ale nieaktywne, co ludzie sprawdzili i potwierdzili.
    A Androidy? No cóż...

    > Ale w wypadku Google, trudno nie zauważyć/zostać poinformowanym że dane
    > są zbierane. To naprawdę trzeba nie czytać (tak pamiętam toolbar).
    > Pretensję można mieć do reszty, tacy porządni a tu co jakiś czas kolejna
    > wpadka.

    Skoro pamiętasz toolbar, to skąd masz pewność, że zbierają tylko to, o czym
    informują? No skąd?

    > Tak, ale te ściany ze szkła widać zanim się wejdzie, da się też wejść z
    > własnym parawanem, w tej drugiej nie dość że zamek kiepski, to co chwilę
    > się okazuje że ktoś ciągle podgląda.

    a jak to nie są ściany ze szkła, tylko pięć kamer online? Też nie ma
    różnicy między tym, a uszkodzonym zamkiem w drzwiach?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla